V našem seriálu jsem se pokusil rozebrat, jak by mohl vypadat další titul ze světa Zaklínače. Že by eventuálně mohl vzniknout, najdete v úvodní epizodě. V prvním díle, kdo by mohl být hlavní postavou a jejím příběhem. Díl druhý se zaobírá zasazením do Sapkowského světa, a třetí, tedy poslední podrobný díl zase zpracovává hratelnost. Pokud jste podrobné díly nečetli, doporučuji následovat odkazy na předchozích řádcích. Nyní však k samotnému shrnutí.
Za koho že to vlastně hraji, a co že to dělá?
Mou představu hlavní postavy v podstatě rebootu zaklínačské série by splňoval někdo hodně odlišný od Geralta. Existuje tu samozřejmě limitace mutacemi, nějaké ty emoce však zaklínači vykazovat dokážou, proto jsem navrhl někoho mladého, poněkud naivního a nepoznamenaného drsným životem nájemného zabijáka příšer.
Geralta jsme dostali do ruky jako už prakticky „hotového“ protagonistu – za celou trilogii neprošel jeho charakter téměř žádným vývojem, prostě to byl náš Geralt. Mladý hrdina by však byl ideální právě na sledování této cesty vývoje naivního mladého muže právě v někoho podobného Bílému vlkovi – práce zaklínače vyžaduje přeci jen speciální druh osobnosti.
Severe, bylo nám s tebou hezky!
Celou herní trilogii jsme se pohybovali po severní části zaklínačova Kontinentu. Jelikož se však bude CD Projekt nejspíš chtít oprostit od Geraltovy ságy co nejvíc, opustil jsem sever úplně, a navrhl několik lokací mimo něj. Jednou z nich je Nilfgaard – lépe řečeno ten pravý Nilfgaard, neboť v průběhu Divokého honu je pod nadvládou Nilfgaardu většina Kontinentu. Opravdový Nilfgaard je umístěn v jižní části pevniny, a je inspirován evropskými zeměmi jako Nizozemí, Itálie a Řecko. Také se někde v oblasti pod vládou císaře Emhyra nachází i zaklínačská škola Zmije, ze které vzešel nechvalně proslulý Letho z Gulety.
Další podle mě zajímavou lokalitou je Zerrikánie, exotická země inspirovaná Arábií, kde lidé uctívají draky, vládnou zde ženy (feministky by jásaly!) a má zde tradici lukostřelba. Existenci zaklínačů v této oblasti máme doloženou z DLC O víně a krvi, kde hraje roli škola Mantikory, situovaná právě do Zerrikánie.
Odlišnou atmosféru slibuje také Daleký sever, Kovir nebo Haakland.
Nesmíme opomenout ani otázku časového zasazení. Zde by mohlo být zajímavé zasazení do prvního tisíciletí (původní trilogie se odehrává ve 13. stol.).
O tom kontroverzním luku a parkouru
Epizoda z minulého týdne rozhodně rozpoutala vášnivé reakce, neboť jsem si dovolil poněkud naředit tolik milované (nejspíš) zaklínačské gameplay prvky, které skvěle využívají hry, které se inspirovali právě polskou herní trilogií. Možnost jsem šplhat po čemkoliv jsem vybral nikoliv z důvodu mé domnělé posedlosti Assassin’s Creed, ale proto, že tento hratelnostní prvek hraní skvěle oživuje a činí hratelnost plynulejší. Pokud vám nestačí jako příklad AC: Origins, podívejte se na Zeldu: Breath of the Wild.
Dalším, a tentokrát doopravdy ožehavým tématem je zapojení lukostřelby. Ta byla stěžejním prvkem v Origins, Zeldě a hlavně Horizon: Zero Dawn, a nemyslím si, že by měla hrát až tak velikou úlohu jako v těchto titulech. Abych to vyjádřil číselně – dejme tomu, že 35 % souboje by tvořila lukostřelba, a nebyla by povinná, stejně jako není povinná v Origins. Za tím si stojím a myslím si, že je to dobrý nápad.
Měl jsem ještě námitky k soubojovému systému ve třetím díle, který mi přišel slabší než ve Vrazích králů. Proto by se další zaklínačská hra měla ve směru šermu a znamení přiblížit právě ke druhému dílu.
Tímto se dostáváme na konec, vážení čtenáři. Dokud se neobjeví další Zaklínač, můžeme se těšit na Cyberpunk 2077, který by měl vyjít (doufejme) do konce příštího roku, a jeho recenzi rozhodně přineseme. Doufám, že jste si tuto pětidílnou minisérii na Vyťukej.cz užili, a snad se shledáme u nějaké další!