SPECIÁL – Jak by mohl vypadat další Zaklínač? #0 – Úvod

Dopodrobna rozebraný další případný titul ze série Zaklínač. Toto je úvodní díl, zabývající se samotnou povahou případného pokračování.

10. 2. 2018    

V současnosti se veškeré síly CD Projektu RED využívají na vývoj Cyberpunku 2077 (letos na E3), a další zaklínačskou hru tedy nemůžeme v nejbližší době očekávat.  Studio zcela uzavřelo příběh Geralta z Rivie, a to velmi povedeně rozšířením třetího dílu O víně a krvi. A ačkoliv je Geralt skvělou postavou, svět, který Andrzej Sapkowski vybudoval, jej mnohokrát přesahuje. CD Projekt tento svět svými skvělými hrami přiblížil hráčům mimo střední a východní Evropu, a značka Zaklínač obzvlášť svou třetí herní adaptací (Zaklínač 3: Divoký hon) získala obrovskou sílu a hráčskou základnu.

Uvědomuje si to i ředitel CD Projektu Adam Kicińsky, a v prosinci 2015 prohlásil následující: „Je příliš brzy na to o tom mluvit, ale na značku (Zaklínač) nezapomínáme. Nebylo by to fér vůči fanouškům. S univerzem Zaklínače pracujeme už přes tucet let a nemyslím si, že tohle (Zaklínač 3) je jeho konec.“ V březnu loňského roku nám byla myšlenka další případné zaklínačské hry přiblížena, a to Marcinem Iwinskim, spoluzakladatelem CD Projektu: „Zaklínač byl navržen jako trilogie, a trilogie nemůže mít čtvrtý díl, že? Tenhle svět máme moc rádi. Investovali jsme do něj 15 let svého života a také spoustu peněz. Někdy v budoucnu tedy budeme přemýšlet o další zaklínačské hře. Jsme ale rozumní lidé. Občas máme podivné nápady, ale jinak přemýšlíme velmi racionálně. Na zaklínačské hry máme všechna práva. Jsou naše. Do značky Zaklínač jsme investovali obrovské množství peněz, a je to značka velmi silná.“

Shrňme si to tedy. Geralta už neuvidíme. Jeho příběh byl koneckonců nenásilně, ovšem hezky zakončen, a jakékoliv jeho pokračování by bylo pouze „na sílu“. Nechat značku Zaklínač ležet ladem by však nedávalo z obchodního hlediska smysl, obzvlášť když svého vrcholu dosáhla právě posledním třetím dílem. Teď si možná říkáte, že by bylo lepší ji nechat být, než ji donekonečna ždímat jako například Ubisoft své Assassin’s Creed. To zcela určitě ano. Musíme ale vzít v úvahu, že CD Projekt není obrovská firma jako Ubisoft, který potřebuje obrovský každoroční obrat k udržení se na trhu. Svou povahou se blíží spíše Rockstaru, který své hry vyvíjí dlouhou dobu klidně i s mnoha odklady, aby zaručil kvalitu výsledného produktu. R* tak dokazuje, že taková obchodní strategie funguje, a taktika každoročního vydávání a 40 eurových season passů není nutná k přežití v herním průmyslu.

Vydání Cyberpunku se dá střízlivýma očima odhadnout na konec příštího roku nebo začátek 2020. Poté, vzhledem k jakýmsi multiplayerovým ambicím (pořád o hře skoro nic nevíme, naše preview), se dá očekávat dvou- až tříletá podpora titulu po vydání. Další titul od CD Projektu by tedy mohl vyjít někdy kolem v roce 2023-2025, pokud by se část vývojářů odtrhla ihned po vydání Cyberpunku. To ale není jisté, čili 2026-2028 by připadalo v úvahu také. Řekněme tedy, že se za deset dočkáme dalšího Zaklínače. Jak by mohl vypadat?

To se dozvíte v dalších dílech seriálu. Ty budou celkem 4:

  1. Postava a příběh
  2. Zasazení
  3. Hratelnost
  4. Shrnutí

Pokud se něco závažného nepřihodí, díly budou vycházet každý víkend.