Zavřít reklamu

1. Svět Zaklínače obecně

Děj veškerých děl Zaklínače je zasazen do prostředí bezejmenného Kontinentu v období středověku. Ten, rudý od krve Starších ras, obydleli lidé, a vytvořili na něm několik významných státních celků.

„Civilizovaná“ území

Tzv. Severní království tvoří Redanie, Temerie (osud těchto dvou závisí na vašich rozhodnutích v Z3), Skellige, Aedirn s hlavním městem Vengerberg ;), Kaedwen (mezi Z2 a Z3 zabrán Redanií), Kovir a Poviss, Lyrie a Rivie a další.

Poté je tu císařství Nilfgaard, kolosální dobyvačný stát sahající od jihu až k řece Yaruga.

World_map

Zbývající území

Dalšími známými částmi Kontinentu jsou tajemstvím opředená Východní království, území zabrané Zerrikánií (matriarchální stát připomínající Arábii), Haaklandem (stepnatá země obývaná Haaky, nomády zručnými ve jízdě na koni a lukostřelbě) a Korathem (trosky vyhynulé civilizace nyní tvořící nehostinnou vyprahlou poušť; navštívena Ciri).

Země za mořem, ležící daleko od jižní hranice Nilfgaardu, jsou pro Seveřany napůl bájnou, avšak jak se Geralt přesvědčil, velmi reálnou částí Zaklínačova světa. Toto území zaujímá Ofier (jeho vojáci a princ hráli roli v DLC Srdce z kamene), Zangvebar (obchoduje se Sev. král., vyskytují se zde černí koně s bílými pruhy) a napůl mýtické země Hannu a Barsa.

Posledním jakž takž známým kusem země je Daleký sever. Leží severně od Koviru a Povissu až za Dračími horami. Místní obyvatelé vynikají svými schopnostmi vyrábět skvělé luky, které jsou lehké, a zároveň silné a přesné (jediným známým kusem je Milvin luk). Také zde žijí bílí draci a pravděpodobně i mamuti.

Mno, a když máme všechny známé informace na papíře, podíváme se…

2. Co jsme měli

Geralt byl vycvičen na Kaer Morhen, zaklínačské pevnosti školy Vlka na území Kaedwenu, a celý svůj dosavadní život se pohyboval po území, které je označováno jako civilizované. Přehlédneme nyní knihy a shrneme si, které země Geralt navštívil v průběhu herní trilogie.

Zaklínač (2007)

Série se stávala výpravnější a výpravnější s každým dalším dílem, první hra byla tedy poměrně komorní. Kromě prologu na Kaer Morhen a posledního bossfightu se celá odehrávala v okolí Wyzimy.

Jednotlivé oblasti (Chrámová čtvrť, bažiny, pobřeží jezera atd.) byly poměrně velké (alespoň se tak zdály vzhledem k rychlosti Geraltova běhu) a rozmanité, a každá měla odlišnou, skvělou atmosféru.

1

Zaklínač 2: Vrahové králů (2011)

Druhý díl se stal ještě lineárnějším, a jednotlivé oblasti se i vzhledem k pokroku ve velikosti herních světů u konkurence zdály velmi malé. Co se zeměpisu týká, vývojáři se trochu více rozšoupli, a nabídli nám více rozličných oblastí okolo temersko-aedirnské hranice.

Po prologu na hradě La Valettů se Geralt přesouvá do Flotsamu, městečka ještě v Temerii. Poté si hráč musí vybrat, zda se spojí s Iorvethem nebo Vernonem Rochem. V prvním případě navštíví nejprve Vergen na hranicích Temerie a Vergenu, město trpaslíků s unikátní architekturou, v případě druhém tábor kaedwenské armády. Posledním navštíveným místem je Loc Muinne, starobylé město na úpatí Modrých hor.

Zaklínač 3: Divoký hon (2015)

V posledním díle trilogie se CD Projektu podařilo nabídnout hned několik velmi specifických oblastí. Jako úvodní oblast slouží Bělosad, region známý svými bohatými ovocnými sady, ležící východně od Wyzimy na území Temerie.

Nejmenší lokací je pak palác ve Wyzimě, toho času obývaný císařem Emhyrem. Z něj se pak Bílý vlk vydává do Velenu, bývalé provincie Temerie (nyní dobyto Nilfgaardem), země nikoho, oblasti poznamenané válkou a morem. Na stejné načtené mapě se pak nachází svobodné město Novigrad a univerzitní Oxenfurt.

Poslední novou oblastí je souostroví Skellige, svérázný severský samostatný státní celek inspirovaný Vikingy a Skotskem. Navštívíme i Kaer Morhen, pevnost školy Vlka.

2

Zaklínač 3: O víně a krvi (2016)

Ve druhém rozšíření nám vývojáři opustili od depresivní atmosféry původní hry a nabídli nám Toussaint, oblast vínem oplývající. Inspirace jižní Francii je evidentní a zpracovaná naprosto dokonale. Toussaint samotný je autonomním knížectvím vázaným na Nilfgaard, a nachází se zatím nejjižněji v herní sérii.

3

Inu, máme shrnuty oblasti navštívené, nyní se vrhneme na mou vizi.

3. Co bychom mít mohli

Zeměpisně

CD Projekt RED už jasně řekl, že od Geralta dává ruce pryč. Hlavního hrdinu a příběh jsme si již rozebrali v prvním díle našeho seriálu, kam ho však zasadit? Osobně jsem toho názoru, že vracet se do severských zemí by nemělo smysl. Obzvlášť třetí díl pokryl všechny variace na slovanskou kulturou inspirovaný svět, potažmo jižní Francií. Problém však nastává ve chvíli, kdy bychom chtěli vybrat jinou oblast. Jsme totiž limitování zaklínačskými školami. Ty se všechny více měně naházejí na již navštíveném území, až na dvě výjimky: škola Zmije a škola Mantikory.

Škola Zmije se nachází někde na území Nilfgaardské říše, což je velmi široký pojem. Jádro Nilfgaardu tvoří země inspirovaná nejspíš Islandem či Nizozemím (Amsterdamem se CDPR inspiroval již při tvorbě Novigradu), a jeho jižnější provincie Etolie či Vicovaro zase čerpají z Řecka, respektive Itálie. Zasazení do této oblasti by rozhodně bylo zajímavé.

Škola Mantikory je ze všech škol nejméně seveřany prozkoumaná, znám je pouze fakt, že se nachází na dálném východě v oblasti Haaklandu a Zerrikánie. Tyto dva regiony jsou velmi odlišné, a obzvlášť Zerrikánie by dle mého mohla sloužit jako skvělé zasazení, hlavně z důvodu kombinace exotičnosti, uctívání draků a výskytu odlišných monster.

4

Samozřejmě by mohli vývojáři udělat to samé co v Divokém honu a nějakou další školu vymyslet. Mohli bychom se tak podívat například do překrásného Koviru či na daleký sever. Neopakoval bych však styl předchozích dílů, tedy několik rozličných lokací, ale spíše jeden veliký otevřený svět, jako např. AC Origins – to na jedné mapě nabídlo několik dostatečně odlišných, avšak harmonických regionů bez nutnosti loadování. Bylo by sice skvělé, velké a epické využít všechny z možných regionů, které jsem zmínil, na způsob Z3, bylo by ale složité vysvětlit to příběhově a zároveň by pak nebylo kam zasadit případná pokračování.

Dějepisně

Geraltova odysea se, jak jsem již zmínil, odehrávala v období notně inspirovaným evropským středověkem, kdy na Kontinentě byli zaklínači považováni za relikty minulosti a téměř před vymřením, přičemž Nilfgaard se roztahoval čím dál víc. Což se takhle podívat do doby, kdy byla kasta zaklínačů na vrcholu? Víme, že se poprvé objevili v Temerii, čili pokud zamýšlíme zasazení do dálnějších zemí, musíme počítat s trochu pozdějším datem, odhadem tak kolem roku 700. Pokud do nynějšího Nilfgaardu, mohli bychom se dostat až někam k r. 300. Všechno tohle je možné jen díky tomu, že tyto doby, země a školy nejsou nijak podrobně popsané, a to případně nechává vývojářům dost prostoru pro fantazii.

Zasazení máme za sebou, příště se podíváme na hratelnost.

Dnes nejčtenější

.