Game Pass zdražovat nehodlá. Podle šéfa Xboxu se společnosti vyplatí i za nynější cenu
Microsoft nebude chtít víc peněz ani za nové Elder Scrolls.
29. 10. 2020 Patrik Pajer Zdroj

Šéf Xboxu Phil Spencer reagoval na podezření některých hráčů, že po obrovské akvizici v podobě nákupu Zenimax Media plánuje Microsoft navýšit cenu svého předplatného Game Pass. To se prý nestane, takže vystrašení uživatelé mohou v klidu spát. I když za vydavatele, který vlastní značky jako The Elder Scrolls, Fallout nebo Doom, dala redmondská společnost čtyři a půl miliardy dolarů, tak i za současné nízké ceny předplatného se investice vyplatí.
Navzdory tomu, že si Microsoft za základní verzi Game Passu účtuje 259 korun měsíčně s tím, že každá z first-party her společnosti na něm bude dostupná v den vydání, peníze na jeho provozu netratí. Služba je velmi populární, nedávno Game Pass slavil patnáct milionů předplatitelů a stále pokračuje v přidávání atraktivních titulů. 10. listopadu se do předplatného například přidá rozsáhlý katalog her od EA, nemluvě o hromadě her od Zenimaxu, na které se můžeme těšit v blízké budoucnosti.
Prohlášení o výdělečnosti Game Passu působí jako hozená rukavice směrem k Playstationu, který nad podobnou službou ani nepřemýšlí. Prezident japonské společnosti Jim Ryan toitž v minulém měsíci oznámil, že nevidí způsob, jakým by se podpora služby při obrovských investicích do vývoje her mohla vyplatit. Jako alternativu tak Sony nabízí alespoň Playstation Plus a jeho novou herní knihovnu exkluzivně dostupnou pro majitele PS5.
V diametrálně odlišném přístupu se odráží strategie obou firem v nadcházejících soubojích o hráče po vydání next-gen konzolí. Microsoft všechny svoje žetony vsadil na Game Pass a tvorbu širokého, přístupného ekosystému hraní, zatímco Playstation vsází na exkluzivní, inovacemi v hardwaru poháněné exkluzivity. V předobjednávkové válce se zatím vyplácí spíše japonský přístup, Xbox se ale soustředí právě spíše na Game Pass a dlouhodobé prodeje dostupného Xbox Series S.