Zavřít reklamu

Šéf Xboxu Phil Spencer reagoval na podezření některých hráčů, že po obrovské akvizici v podobě nákupu Zenimax Media plánuje Microsoft navýšit cenu svého předplatného Game Pass. To se prý nestane, takže vystrašení uživatelé mohou v klidu spát. I když za vydavatele, který vlastní značky jako The Elder Scrolls, Fallout nebo Doom, dala redmondská společnost čtyři a půl miliardy dolarů, tak i za současné nízké ceny předplatného se investice vyplatí.

Navzdory tomu, že si Microsoft za základní verzi Game Passu účtuje 259 korun měsíčně s tím, že každá z first-party her společnosti na něm bude dostupná v den vydání, peníze na jeho provozu netratí. Služba je velmi populární, nedávno Game Pass slavil patnáct milionů předplatitelů a stále pokračuje v přidávání atraktivních titulů. 10. listopadu se do předplatného například přidá rozsáhlý katalog her od EA, nemluvě o hromadě her od Zenimaxu, na které se můžeme těšit v blízké budoucnosti.

Prohlášení o výdělečnosti Game Passu působí jako hozená rukavice směrem k Playstationu, který nad podobnou službou ani nepřemýšlí. Prezident japonské společnosti Jim Ryan toitž v minulém měsíci oznámil, že nevidí způsob, jakým by se podpora služby při obrovských investicích do vývoje her mohla vyplatit. Jako alternativu tak Sony nabízí alespoň Playstation Plus a jeho novou herní knihovnu exkluzivně dostupnou pro majitele PS5.

V diametrálně odlišném přístupu se odráží strategie obou firem v nadcházejících soubojích o hráče po vydání next-gen konzolí. Microsoft všechny svoje žetony vsadil na Game Pass a tvorbu širokého, přístupného ekosystému hraní, zatímco Playstation vsází na exkluzivní, inovacemi v hardwaru poháněné exkluzivity. V předobjednávkové válce se zatím vyplácí spíše japonský přístup, Xbox se ale soustředí právě spíše na Game Pass a dlouhodobé prodeje dostupného Xbox Series S.

Dnes nejčtenější

.