Playstation All-Stars Battle Royale – Recenze

Přinášíme vám recenzi na očekávanou exkluzivitu pro PS3 a PS Vita, a to Playstation All-Stars Battle Royale.

22. 11. 2012

Recenzovaná verze: Playstation Vita

PlayStation All-Stars Battle Royale je snem každého hráče a milovníka konzole Playstation. Zcela premiérově se zde setkávají největší herní osobnosti z této platformy. Teprve na Playstation 3 a PS Vita přichází tento naprostý ultimát, aby otřásl dějinami této konzole a spojil to nejsilnější co za dobu své existence nabídla. Jak se to podařilo se dozvíte z naší recenze.

O čem že tahle šílenost vlastně je? Inu v Sony se zrodil nápad udělat hru, kde by vystoupilo portfolio největších hrdinů značky Playstation a utkalo se přímo proti sobě. Poněkud bláznivý nápad, ale poměrně zábavný a nakažlivý. Hrdinové proti sobě bojují a navíc se vše odehrává v arénách které znáte ze všech možných her, a to dokonce i z těch, které nemají zastoupení hlavního hrdiny. Do toho vám navíc hraje hudba z těchto jednotlivých her a když se to pak sečte všechno dohromady, musí vám to vykouzlit úsměv na tváři z toho jak je tato hra vlastně bizardní.

Čajový dýchánek hrdinů konzole Playstation

Postav tu sice není příliš, ale je to slušný výběr a dokonce přináší i nádech nostalgie. Ono připomeňme si, kdy naposledy jsme viděli Sira Daniela Fortesqua? Ano byl tu jeden slabý pokus o remake na PSP v roce 2007, ale od té doby bylo ticho. Hlavní postava série Medievil je velmi dobrou volbou a tím to pouze začíná. Dále je tu asi největší hrdina všech hrdinů Playstation, a to Nathan Drake. Navíc je tu Nariko, která zazářila v Heavenly Sword. A dále jen jmenovitě v rychlosti – Jak and Daxter, Ratchet and Clank, Colonel Radec, Sackboy, Parappa, Spike, Raiden (z Metal Gear Rising: Revengeance, ne ten z Mortal Kombat), Cole MacGrath ve dvou podobách, Heihachi Mishima, Sweet Tooth, Fat Princess, Big Daddy, Sly Cooper, Dante, Kratos a Toro Inoue. Tato skvadra je k mání v základu hry a už brzy se objeví nějaká ta DLC. Jak si lze všimnout, ne všechny postavy jsou přímo z exkluzivit pro Playstation.

Možná ale zamrzí že v boji je to trochu slabší. Rozhodně nečekejte rozsáhlost a komba jako třeba v Tekkenu nebo Mortal Kombat. Tady je to mnohem snazší. Postavy mají jen pár základních útoků. Ty se samozřejmě odvíjí od toho jakou postavu ovládáte. Některé totiž dokážou útočit jen ranami a kopy a některé mají k dispozici i své zbraně. Nechybí ani možnost blokovat údery, ale zásadní featurou každé postavy je možnost zvolit takové odlehčené fatality. Tady má super útok tři fáze. Ta první je téměř neškodná, jen ve výjimečných případech lze protivníka zabít. Co se týče druhého stupně, to už má jiné grády a bez problémů se s tím dá druhého borce vyřídit. Nicméně třetí stupeň, to je apokalypsa a smiluj se bůh nad těmi, na něž se snese hněv aktuálně zvolené postavy. Když dosáhnete třetího stupně a aktivujete jej, naskočí speciální animace. Raiden například promění nepřátele v pobíhající bedny z MGS a snadno je zlikviduje, Nathan Drake je promění v zombie z Uncharted 1 a svým kulometem nebo pistolí je snadno rozstřílí, a tak dále. Vše je závislé na vaší aktuální postavě a je vskutku vtipné, jaké animace autoři připravili.

Kopat, střílet, praštit, o tom to celé vlastně je!

Zprvu se zdálo že titul nemá čím nadchnout, ale budete nadšení z toho, kolik obsahu hra nabízí. Ono totiž to, že hrajete za určitou postavu vám postupně naplňuje její level a navíc se můžete pustit do sbírání nejrůznějších trofejí, achievementů, skinů, ikonek a mnoho dalšího. Snad jen škoda, že se neodemykají nějaké ty další postavy, protože by nebylo na škodu jejich portfolio navýšit.

Nyní se pojďme trochu prošťourat nabízeným obsahem. Hra nabízí samozřejmě režimy pro jednoho hráče. Pro začátečníky je zde Practice a Tutorial. Tutorial je úplným začátkem, pokud jde o Praktice, zde si po vzoru Tekkenu můžete vyzkoušet útoky a sbírat za to jednotlivé body. Také je zde Trials, které vám zadá určité úkoly, které musíte splnit. Co se ale dá dělat, když pro všechny postavy jsou totožné. Největší výzvou v singleplayeru je tedy mód Arcade.

V Arcade se klasicky chopíte jedné z postav a projdete si s ní mini příběhem. Ten není až tak záživný a spíš vás vždy jen uvede ke každé postavě. U každé z nich navíc hraje příslušná hudba a nechybí ani cool animačky. Potom vás čeká několik soubojů. V prvním bojujete proti jednomu protivníkovi v dalších s více a souboje se přiostřují. Nakonec se každá z postav utká se svým hlavním soupeřem, což je například pro Raidena, Cole MacGrath a tak dále. Po něm ještě následuje finále, které se skládá z velkého bosse, ten je ale pro všechny společný, a tak je Arcade poněkud stereotypní záležitostí a příběhově toho příliš nenabídne.

Do Onlinu se vší parádou

Nejzábavnější část na vás ale čeká v podobě multiplayerových výzev a bitev. Připravte meče, pistole, raketomety a mnoho dalšího vybavení, protože teprve s online hráči začne ta pořádná výzva. Můžete hrát buďto Ad-Hoc, ale to jsme nemohli vyzkoušet, jelikož druhého parťáka s Vitou jaksi nemáme po ruce a nebo skrze Wi-fi se spojíte s celým světem. Jenže hráčů zatím příliš mnoho není. Rozhodně je ale k dispozici několikero herních módů v nichž se vyřádíte. Nicméně o tom je tato hra. Na celém multiplayeru je to postavené. Ten pocit když stoupáte žebříčky, porovnáváte se s jinými hráči a zábava roste. V tomhle je hlavní síla této hry.

Pokud si nejste jisti tím, jak kvalitní je zpracování hry, tak věřte, že je naprosto dostatečné. Na poměry kapesní konzole je to více než skvělé a hra se poměrně hravě vyrovná takovým konkurentům jako Uncharted: Golden Abyss nebo Assassins Creed 3: Liberation. Vše je nádherně propracované do nejmenších detailů a velkou zásluhu na tom má i fakt, že se arény mění i během boje. Může se tak stát, že dojde ke změně aniž byste to předem čekali. Navíc nechybí ani vynikající dabing, jenž je použit z předchozích titulů a také hudba s kterou to také autoři svérázně vyřešili po svém, a to tak že ji napasovali z jednotlivých her.

Pro milovníky Playstation v podstatě povinná výbava

Arén ve hře také není příliš, ale právě tím, že se různě mění jsou velmi originální. Celkově je 14 arén a máte se na co těšit. V prvopočátku jste vrženi do prázdného prostoru a hra lokaci načte později. Sem tam se objeví i nějaký speciální objekt, ten navíc můžete využít jako svou zbraň –  třeba takový raketomet. Co se týče samotných arén, můžete kupříkladu začínat za doprovodu nějakého toho songu z LittleBigPlanet, v pozadí budete mít Hydru z God of War, která se později doplní o dvě menší. Po chvilce je vystřídá Hades, kterému v pozadí dělají společnost prckové z Pataponu. Tudíž je vidět, že ani veškeré prvky z arén nejsou jen z her, které mají v zastoupení hlavního protagonistu. V aréně proti sobě vždy stojí maximálně 4 hráči.

Pokud jde o PlayStation All-Stars Battle Royale, tak ta rozhodně nemá v úmyslu útočit na již zaběhlé značky bojovek a nemá ani ambice stát se hrou roku. To vše bylo od začátku jasné a po prvním oznámení, kdy si většina řekla, že jde o strašnou kravinu, hra si ale stejně najde místo u fanoušků Playstationu. Je to zkrátka mazec. Už jen samotné intro, které je brilantní vás pohltí a hru si budete užívat. Pro fanoušky exkluzivit a skvělých her pro Playstation je to srdcová záležitost, která se jednoznačně neodmítá. Ti kteří hru berou s nadhledem a humorem si jí užijí vrchovatě. Zejména pro PS Vita se jedná o jednu z nejlepších her vůbec.

Určitě se sluší dodat, že hra PlayStation All-Stars Battle Royale podporuje funkci Cross Buy, ale poněkud nedomyšleně. Pokud máte PS3 verzi, můžete být v klidu, protože PS Vita verzi máte tím pádem k dispozici zdarma. Pokud ale máte Vita verzi, tak máte smůlu, kód pro PS3 verzi zde nenajdete. Trochu podivné, že?

- zábavné boje
- skvělý multiplayer
- perfektní grafika