Microsoft se snaží dostat do svého portfolia first-party vývojářů některé japonské studio. Americká firma prý udělala nabídku několika menším i větším společnostem. Po sedmi a půl miliardové akvizici Zenimax Media chce zvýšit svůj obchodní potenciál v japonském souostroví, podle analystů má šanci stát se dvojkou na třetím největším videoherním trhu na světě. Zatím nevíme, koho přesně má Microsoft v hledáčku, spekuluje se ale například i o gigantech typu Capcom a Sega.
Pro herní divizi Microsoftu je v Japonsku určitě místo. Playstation během minulé generace přesunul své zázemí do americké Kalifornie a v podstatě přenechal výhru v soutěži o jedničku v zemi tradičně úspěšnému domácímu Nintendu. Nákupem tamních studií si Microsoft slibuje přiblížení k japonským hráčům a obecnou diverzifikaci obsahu nabízeného v předplatném Game Pass.
Nákup Zenimax Media sice přihrál redmonské společnosti do kapsy japonské Tango Gameworks, evidentně to ale Microsoftu nestačí. Jak jsme už několikrát od vedení firmy slyšeli, chce se s příchodem nové generace konzolí soustředit spíše na distribuci vlastních her na co největší množství zařízení. Strategie prioritizace herního předplatného se jí v současnosti vyplácí. Game Pass nedávno oslavil patnáct milionů předplatitelů a s budoucím příchodem celého katalogu Zenimaxu (The Elder Scrolls, Fallout, Doom) si lze jen těžko představit, že se mu v blízké době přestane dařit.