Pac-Man and the Ghostly Adventures – Recenze

Pac-Man se vrací ve 3D a v plné síle! Pac-Man and the Ghostly Adventures v naší recenzi.

23. 2. 2014

Recenzovaná verze: Playstation 3

Je to obdivuhodné, ale některé herní ikony zkrátka nestárnou. Jednou z nich je i Pac-Man, kterého asi většina zná z jeho původní hry, která dnes běží na kdejakém mobilním zařízení. Poté se tato nenasytná žlutá kulička objevuje pravidelně v kdejakých kolekcích slavných titulů a her a také v různých pokusech o restart. 3D Pac-Man není až zas taková novinka. Pamatuji si ještě v době PS1, že vyšel Pac-Man World a rovněž slečna Pac-manová. Je třeba ale zamáčknout nostalgickou slzu a vrhnout se k novému dobrodružství s názvem Pac-Man and the Ghostly Adventures.

Návrat herní ikony

Osobně si myslím, že vytvořit Pac-Mana ve 3D, tak aby byl hratelný a zábavný, není zase až tak snadná záležitost. Zamyslete se nad tím, co vlastně může tenhle kulatý prcek ve svém prvním titulu a vycházejte z toho, neboť je třeba ve hře nechat samotnou duši titulu. Moc toho nenajdete a já rovněž ne. Hodně jsem se bál před recenzováním toho, že hra bude vysloveně propadák, neboť půjde o velice suchou plošinovku bez nápadu a ono světe, div se, realita je trochu jinde.

Nečekejte od hry nějaké inovace. Nejedná se o Jaka a Daxtera či Ratcheta a Clanka. Pac-Man je taková veselá koule, která zkrátka sežere vše, na co přijde, a to včetně svých nepřátel. Levely jsou tedy postavené tak, že toho spoustu naběháte, nahopsáte a vydatně se u toho nažerete (myšleno v rámci vaší postavy, vy se u toho příliš necpěte – zasviníte Dualshock a notně přiberete). Kromě toho všeho, má Pac-Man, tady přezdívaný jako Pac, k dispozici nějaké ty zvláštní schopnosti, díky nimž je hra zajímavější. Buď se může navléct do kostýmu chameleona, nebo se z něj stane ohnivá kulička, která pak tímto artiklem disponuje, či zase naopak ledová. Schopností je více a díky tomu se trochu mění náplň jednotlivých úrovní.

Skok sem, skok tam

Co se levelům nedá upřít, tak to je jejich rozmanitost. Celkově je zde 6 větších světů, které obsahují v průměru 7 levelů. Některé jsou důležité pro příběh, některé zase jen proto, abyste v nich získali nějaké ty věci navíc. Ano, hlavní náplní hry je nasbírat co nejvíce ananasů, citronků atd. Ty pak využijete doslova k tomu, abyste mohli hrát bedny. Hra totiž využívá jakési základní lobby, které je zde znázorněno jako škola, kterou Pac-Man navštěvuje a zde hrajete na automatech minihry.

Od příběhu moc nečekejte. Stejně jako všude jinde musí zlo zákonitě prohrát. A abyste toho docílili, tak musíte dojít až na samotný konec a porazit jakéhosi Pána duchů (kterých je ve hře mraky), a tím je Betrayus. Nic víc se tu neodehrává. Upřímně jde o základní klišé, které ale dětem, pro něž je hra určena bude bohatě stačit a vzhledem k náplni hry ani není třeba něco složitějšího vymýšlet.

Místy poněkud náročná pouť

Poněkud nepochopitelně je ale ve hře nastavena úroveň obtížnosti. Přeci jen některé levely jsou poměrně náročné a jejich splněním přijdete o značnou část životů. Bohužel vám nepovím, co se stane ve chvíli, kdy Pac-Man přijde o všechny životy. Tato situace nenastala za celou hru, neboť obtížnost je místy vyšší, ale vždy se nějak dostanete na konec. To samé zde platí o trofejích. Obecně je velmi náročné získat platinovou trofej z běžných her. Nicméně u Pac-Mana to takový problém není. Nejtěžší trofejí je snad dosáhnutí padesáti životů do zásoby a i to se dá splnit, ještě než hru dohrajete do samotného konce. Celé dobrodružství vám zabere asi 7 hodin, nicméně toto je hra, u které se nedá vydržet příliš dlouho v jednom kuse. Co se ještě týče obtížnosti, tak sem tam na vás vyskočí nějaký ten boss. Toho však snadno zlikvidujete, jelikož příliš nápaditosti jim vývojáři nevěnovali.

Velkým překvapením pro mě bylo, že hra obsahuje také multiplayer. Nějak jsem si nedovedl představit, o čem by asi tak mohl být. Nicméně záhy po spuštění jsem zjistil, že se jedná pouze o kooperativní záležitost na jedné obrazovce. Maximální počet hráčů je 4 s tím, že tentokrát hrajete za duchy, kteří po vás celou hru jdou a snažíte se zlikvidovat Pac-Mana. Poměrně drsná skutečnost, ale na vyblbnutí to není špatné.

Je to žluté a kulaté

Zpracování hry je hodně laxní, ale naprosto dostačující. Velkých efektů se zde nedočkáte, ale grafika celkem potěší. Pro ty, kteří mají rádi dobré ozvučení, mám dobrou a špatnou zprávu. Dobrá je ta, že jednotlivé skladby jsou poměrně vkusné a pěkné, i tak ale kupříkladu LEGO: The Movie má mnohem lepší. Nicméně špatná zpráva je, že dabing je zde velice slabý a zejména v případě Pac-Man bych si dovolil říct, že až hrozný a místy uši trhající. Hra má však technické potíže, které se týkají zejména grafické stránky hry. Občas zlobí kamera a máte tak potíže sledovat situaci. Dále jsou tu značné poklesy FPS, zejména v pasáži s bossem, který využívá led je najednou vidět, jak hra ztuhne společně s půdou pod vašima nohama a to jsou docela hloupé chybky, které snad budou odstraněny,

Pac-Man and the Ghostly Adventures nepatří mezi výstavní plošinovky, nicméně se ani nejedná o vyložené fiasko je to lehce nadprůměrná hra, která potěší každého dětského hráče a umí pobavit. Rozverné dobrodružství žluté kuličky se tedy vcelku povedlo, ale je pouze na vás, zda jej svým dětem pořídíte či ne.

- grafické podání
- Pac-Manovi schopnosti

- poklesy FPS