O cloudévm hraní se v poslední době hovoří poměrně často jakožto o budoucnosti herního průmyslu. Není se však přiliš čemu divit. Za určitý poplatek by si totiž mohli hráči kdekoliv na světě zahrát jakkoliv náročné hry, přičemž jedinou podmínkou by bylo jen dostatečně kvalitní internetové připojení. Mnohé hry by tak měly díky tomu daleko větší dosah, čímž by mohly i více vydělat například přes různé mikrotransakce. Právě tomuto směru věří i Microsoft, svtořitel konzole Xbox.
Při včerejším rozhovoru s investory zabrousil šéf redmondského giganta Satya Nadella právě na téma budoucnosti herního průmyslu a cloudových herních služeb. Dle jeho slov Microsoft právě do tohoto odvětví nyní masivně investuje, jelikož by moc rád získal přes tento typ hraní spousty nových příznivců. K internetu jsou totiž nyní dle jeho slov připojeny na 4 miliardy lidí po celém světě, které by mohly být potencionálně cloduvým hraním zasaženy.
V dalším desetiletí má Microsoft dle svých slov naplánováno spoustu velmi zajímavých her, kolem kterých bude budovat komunity. Právě ty by mohly být díky cloudovému hraní mnohem větší než na co jsme byli až doposud zvyklí, díky čemuž by dostaly i hry zcela jiný rozměr.
Nechme se však překvapit. Plány jsou totiž jedna věc a jejich zrealizování věc druhá a mnohem složitější. Bude totiž záležet na samotných hráčích, zda příjmou streamování her, respektive cloudové hraní za své. Pokud se totiž u nich s pochopením nesetká, tyto obří plány se sesypou jako domeček z karet.