Série Dark Souls se stala během několika málo let naprosto legendou. Ti co ji nehráli, o ní slyšeli povídačky, zejména o náročnosti. Tudíž sami vyzkoušeli a rychle pochopili. Série se s nikým nemaže a prokazuje, že i náročné hry mají v herním rybníčku stále své místo. Dark Souls 3 se snaží přijít s novinkami, leč nevinnými, tak aby zůstal zachován původní koncept.
Příběh opět v jiné formě
O příběhu tentokrát opravdu nevíme zhola nic. Ostatně mnoho hráčů si stěžuje na fakt, že v Souls hrách žádný příběh není. Omyl! On tam je a ne leda jaký. Série Dark Souls podává hráči jedny z nejlepších fantasy příběhů. Bohužel jsou někdy až příliš spletité a také nemusí každému vyhovovat styl vyprávění. Většinu děje se dozvíte z postranních rozhovorů a také si musíte spoustu věcí sami domyslet ve výsledku je to však geniální příklad dokonalého vyprávění.
Dá se očekávat, že bychom se i tentokrát měli podívat do světa Drangleic, a to již naposledy. Ačkoliv mu již nebudou kralovat draci, jako v Dark Souls 2, neznamená to, že se v něm budeme cítit bezpečněji. Čekají nás všelijaká monstra a prim by údajně měli hrát nemrtvé a temné bytosti. Autoři se tedy vrací spíše k prvnímu dílu.
Zásadní změny se konat nebudou
Bloodborne z minulého roku sázel na odlišnou hratelnost oproti sérii Souls. Zatímco v Souls hrách je třeba často se krýt a taktizovat v Bloodborne bylo nutné spíše rychle útočit a stejně rychle uskakovat. Podle slov tvůrců se autoři snaží nakombinovat prvky z Bloodborne i Dark Souls a vytvořit tak parádní soubojový systém. Nicméně štíty, zde budou mít velkou roli.
Nově jsou přidány takzvané Battle Arts. Jedná se o třetí interakci se zbraní, kdy můžete využít specifické kombo. Hra vám ale dopředu neprozradí, co vás po aktivaci této funkce u dané zbraně čeká, takže bude třeba vše včas vyzkoušet.
Zatím co mě osobně na titulu poněkud vadí z prezentovaných gameplayů je faktor neustále změny HUD. V každém z dílů Dark Souls tak najdete poněkud jiný interface a nevím, zda je to úplně dobře. Chápu, že se tím vychytávají mušky, které sužovaly předchozí hry, nicméně to může být dosti nezvyklé pro hráče, kteří už mají dřívější hry takzvaně v ruce.
Smrt, bolest a zmar v pěkném podání
Pokud jde o grafickou stránku, tak bohužel jsme se zatím v sérii Dark Souls nedočkali razantnější změny k lepšímu. Výjimkou bylo krásně prokreslené Bloodborne. Bohužel ani Dark Souls 3 dle ohlasů těch co již hru měli možnost vyzkoušet, nedostálo žádné změny a tak hra nabízí jen vylepšené odlesky a také je více vykreslena dohlednost, která je prý nyní neuvěřitelná. Ostatně tento prvek velmi přidá na dojmu z některých lokací.
Důležitým faktem ale zůstává, že se na hře opět podílí duchovní otec série coby designér. Hidetaka Miyazaki se po Bloodborne vrací ke své předchozí sérii. Ačkoliv Dark Souls 2 považujeme za velmi kvalitní hru, tak chybělo mnoho faktorů k tomu, aby se hra vyrovnala prvnímu dílu. Návrat Miyazakiho je příslibem inovátorství a dokonalého konceptu. O skvělém leveldesignu vůbec nepochybujeme.
Stejně tak nepochybujeme o vynikajícím soundtracku, který bude hrou provázet. Zejména u Bloodborne jsme si mohli poslechnout jeden z nejlepších herních soundtracků posledních let.
Dark Souls 3 bude epickým ukončením populární dark fantasy RPG série a už nyní se těšíme až se do tajemného světa Drangleic podíváme naposledy. Dark Souls 3 má datum vydání stanoveno na 12. dubna letošního roku. Hra bude dostupná na PC, PS4 a Xbox One.
Na tento kousek se moc těším, něco pro pořádné chlapy :). Příběh Dark Souls má, ale musí si ho hráč najít ve hře sám a poskládat, o to větší zážitek to pak je, oproti dnešní modě že vás každý tahá za ručičku 🙂