Dark Souls 2: Scholar of the First Sin – Recenze

Dark Souls 2 konečně dorazilo ve vylepšené formě! Vyplatí se, si jej pořídit?

17. 4. 2015

Vývojáři z From Software v poslední době rozhodně nezahálí. Kromě toho že nedávno vydali velice úspěšnou hru Bloodborne pro PS4, tak si našli i čas na předělávku Dark Souls 2 pro next-gen konzole. My se nyní podíváme na to, zda má smysl se této hře věnovat znovu?

Mytologie Drangleicu je mimořádná

Dark Souls 2: Scholar of the First Sin pochopitelně vyšlo pro nové konzole a PC. Nicméně pokud jste majiteli původní verze, určitě vás potěší fakt, že formou updatu se vám nová edice stáhne. From Software se však nezaměřil jen na vylepšení grafiky, ale upraveny byly i nejrůznější bugy a kromě toho jsou také nově rozmístěna monstra.

Nebudu se zde příliš rozepisovat o příběhu. Fandové dobře vědí, co je čeká. Pro ty, které bude Dark Souls 2: Scholar of the First Sin novinka, tak ti budou příjemně překvapeni tím, jak je hra promyšlena do detailů. Ať už se jedná o samotné lokace, příběh, postavy či lokace. Vše má nějakou svou minulost. Povětšinou zatraceně temnou a děsivou. Samotná mytologie světa Drangleic je fascinující a také děsivá. Schovává se v ní mnohem více, než například v Bloodborne, který svou děsivost dorovnával ztvárněním a stylizací.

Živí nebo mrtví? Stále ale pohyblivý!

Vaším hlavním cílem je najít lék na nesmrtelnost. Což samozřejmě nebude procházka růžovou zahradou. Ve své podstatě je i ve vašem zájmu se během hry držet stále naživu. Můžete totiž hrát ve dvou režimech. Jedním z nich je život a druhým smrt. Ve chvíli kdy jste živí, máte více životů a také vypadáte k světu. V druhém případě máte životy zkrácené a jste jen odpornou schránkou bez duše. V případě že jste mrtví, také nemáte možnost hrát online.

Záhy zjistíte že hra je oproti Bloodborne mnohem delší. Má totiž rozmanitější a také rozsáhlejší svět. Ten navíc obsahuje více skrytého obsahu, který objevíte až poté co hru hrajete například znovu. A i získání platinové trofeje je zde mnohem náročnější než v nedávno vydaném titulu. Délka se tedy pohybuje někde kolem 50-80 hodin na první dohrání.

Scholar of the First Sin obsahuje také kromě základní hry i postupně vydaná DLC. Ta obsahují nové lokace, rozmanité nepřátele a také opravdu tvrdé bosse. Dark Souls 2 se hodně vyznačovalo tím, že mělo opravdu kvalitně zpracované souboje a ve hře byla spousta druhů nepřátel. A to platí i v této edici, jelikož vás občas překvapí nové rozmístění nepřátel.

Na nepřítele s rozvahou

Některým by mohlo dělat problém, že je hra méně akčnějšího rázu než Bloodborne. Narozdíl od něj je totiž Dark Souls 2 na rozvážnější styl boje a také pomalejší. Zde navíc často využijete vykrývání štítem, což byla v Bloodborne spíše okrajovka. Tady musíte volit dobrý postup, jak na protivníka vlastně zaútočit, jinak velice rychle zemřete. A smrtí bude opravdu mnoho.

Stejně jako předchozí verze hry, tak i tato obsahuje multiplayerovou část. Nicméně oproti původní je zde možnost hrát celkově až ve čtyřech hráčích, což vám ani Bloodborne neumožní. Ačkoliv se může zdát že je pak hra příliš jednoduchá, tak opak je pravdou. Zatímco vás bude v boji více, tak bossové jsou následně mnohem těžší a rovněž i ostatní nepřátelé. Vám se navíc snižuje síla útoků. Hra tím vyvažuje váš zvýšený počet. Hraní ve více hráčích je vážně zábava a zatímco u Bloodborne nebyl multiplayer řešen úplně nejšťastněji, tak zde funguje naprosto bez problémů.

Zřejmě vás zajímá, jak vlastně Dark Souls 2 bylo předěláno po stránce technologické. Inu rozdíl v grafice je poměrně značný. Autoři zejména vše převedli do vyššího rozlišení, nasadily o něco lepší textrury a vše vyostřili. Výsledkem je tak mnohem přirozenější obraz. Povedlo se navíc upravit propady frameratu, takže nejsou tak časté, ale výjimečně k nim dojde. Oproti Bloodborne jsou navíc jednotlivá načítání hry mnohem kratší.

Pokud jste již jednou Dark Souls 2 absolvovali, ale nehodláte jízdu již opakovat, tak vás Scholar of the First Sin příliš neosloví. Nabízí vlastně lepší grafiku, jinak rozmístěná monstra a pozměněný multiplayer. V samotném jádru se však jedná o klasickou Dark Souls 2. Jestliže ale hry od From Software milujete, není nad čím váhat. A pokud se vám zalíbil Bloodborne, ale předchozí titul jste nehráli, mohu jen doporučit.

- souboje
- vylepšené zpracování
- mytologie světa