Zavřít reklamu

Již na začátku listopadu se uskuteční další ročník konference Game Developers Session. Ta je tradičně největší domácí akcí určenou herním vývojářům a všem nadšencům do tvorby her. Na akci vystoupí zástupci ze všech velkých domácích studií a hlavní hvězdou třídenní akce bude Rami Ismail z holandského studia Vlambeer, držitel prestižní Apple Design Award.

V pořadí 11. ročník konference bude probíhat od pátku 8. listopadu do neděle 10. listopadu v Národní technické knihovně v Praze – Dejvicích. Program bude letos zaměřen především na menší nezávislé vývojáře a témata, s nimiž se spousta z nich dennodenně potýká – od hledání uchopitelného nápadu na hru, přes získávání financí a oslovování investorů, efektivní multiplatformní vývoj v malém týmu až po nízkonákladový marketing a propagaci. Stejně jako v předchozích letech nebude chybět série workshopů, kde se jejich účastníci pod vedením zkušených profesionálů budou snažit vytvořit hru nebo alespoň její část.

„Koncept letošního GDS pokračuje v trendu, který jsme nastolili v minulosti – mezi přednášejícími máme zástupce velkých herních firem jako je Bohemia Interactive, Warhorse Studios nebo 2K Czech a vedle nich stále rostoucí počet menších vývojářů zaměřených především na mobilní platformy,“ nastínil program Pavel Barák, předseda sdružení České hry a současně hlavní organizátor konference.

Návštěvníci konference se kromě domácí špičky mohou těšit i na několik zahraničních hostů. Tím hlavním bude designer Rami Ismail z holandského studia Vlambeer, který je čerstvým držitelem Apple Design Award za hru Ridiculous Fishing a současně finalistou Independent Games Festivalu se hrou Super Crate Box.

Konference startuje v pátek po obědě workshopy, kde se účastníci naučí vytvářet hry pro Oculus Rift od zástupců týmu Dreadlocks a pokračuje několikahodinovým blokem pro grafiky pod vedením profesionálů z Warhorse. Celá sobota i neděle je potom vyhrazena samotným přednáškám, z nichž některé jsou představeny níže:

  • Game design v praxi II – Dan Vávra, Warhorse Studios

  • Úskalí tvorby kinectových her – Jozef Mitaľ, Cauldron

  • Průzkum bojem – sdílený vývoj Arma 3 – Karel Mořický, Bohemia Interactive

  • Jak se správně starat o tým a vést projekt – Martin Zavřel, 2K Czech

  • Jak přežít crowdfunding – Jan Kavan, CBE Software

  • Herní archeologie – Michal Rybka, Alza Muzeum

Počínaje dneškem je možné na akci koupit vstupenku. Stejně jako v minulosti se organizátoři rozhodli uvolnit pouze 250 lístků, aby zachovali komorní ráz celé akce. Cena vstupenek je 800 Kč pro pracující a 500 Kč pro studenty.

Dnes nejčtenější

.