Zavřít reklamu

Po zveřejnění zprávy, tvrdící, že třetí díl válečné série Battlefield zůstane oproštěn od jakýchkoliv oficiálních nástrojů pro moddery se na internetu objevila masivní lavina nesouhlasu. Nejspíše proto dnes generální manažer DICE redaktorům z IGN vysvětlil, proč se tak stalo.

Dle něho si sice celé komunity nesmírně váží a právě proto i nástroje k pravě enginu by měli být dokonalé, ale hlavně jednoduché alespoň do té míry, aby se s nimi obyčejní hráči neseznamovali dlouhé hodiny. Další velkým důvodem pro absenci moderských nástrojů je jak jinak zneužitelnost celé věci. Vývojáři by defakto dali celému světu do rukou klíče ke svému grafickému enginu i jeho pokročilým funkcím.

Pokud se ale nad celou zprávou zamyslíme. Je naprosto jasné, že DICE se z nějakého, veřejnosti neznámého důvodu snaží zabránit modderům vylepšovat a prodlužovat životnost Battlefieldu 3. Jestliže se ohlédneme do minulosti, tak například studio Crytek svůj neuvěřitelně komplexní a nádherný grafický engine nemělo problém uvolnit dokonce k výrobě nezávislých her a ani editor nebyl hádankou pro obyčejné hráče.

Dnes nejčtenější

.