Zavřít reklamu

Bioshock je poměrně novou značkou a i přesto se drží na vrchních pozicích oblíbenosti. Je téměř neuvěřitelné, že onen utajovaný „Project Icarus“, jak mu přezdívali autoři je skutečně třetím Bioshockem. V Rapture už to nebylo podruhé tak zajímavé jako poprvé a to si dobře uvědomili i tvůrci. Jejich intuice byla správná a Rapture, přesto že je zajímavým místem s podivuhodnou historií, po třetí už by asi nepřekvapilo. Změna přišla a s ní i nový Bioshock.

S hlavou v oblacích a možná ještě výše

Netuším, zda biologického původu, ale šok musel hlavní aktér prvního traileru zažít určitě. Zejména proto, že byl něčím, co velmi připomínalo Big Daddyho, vyhozen z okna a k jeho i našemu šoku se ocitl uprostřed zvláštní scénérie. Kolem byly vysoké budovy, které jakoby někdo vystřihl z běžného města. Má to však jeden zásadní problém, nejsou zde žádné ulice, jelikož veškeré budovy jsou ve vzduchu a jsou nadnášeny horkovzdušnými balóny. Děsivé a zároveň nádherné. Bioshock: Infinite přinese opět plno otázek, zahalených rouškou tajemství.

Chronologicky se vracíme zhruba o 50-60 let před první dva díly. V době kdy lidé ještě nevěděli, jak se pořádně odlepit od země, bylo stvořeno toto monstrum, proč? Na začátku minulého století, jak už to u Ameriky bývá zvykem, musela dokázat všem, že je nejmocnější zemí na světě a spoustu financí vrazila do Columbie. Tou však není myšlena ona chudá zemička, ale ohromné oblačné město. Columbia zkrátka měla být lepším místem, lepším než tam kde vládl tvrdý režim. Autoři hodně kladou důraz na skutečné politické pohnutky a režimy, díky čemuž se jim podařilo stvořit podmořské Rapture a nyní i létající Columbii. V Infinite bychom si mohli minulost představit pod jiným úhlem, když by se skutečně začala ubírat jiným směrem. Ostatně, co my víme, jak bychom začali své mocnářské nápady uplatňovat v praxi?

Nové jméno, nové kraje

Booker DeWitto. Toť vaše nové jméno, které zřejmě v Bioshock Infinite nadělá pěknou paseku a budou si ho pamatovat i potomci Colubičanů v Rapture. Vy jakožto soukromý detektiv dostáváte svůj první větší úkol a tím není nic snazšího, než se infiltrovat do města Columbia a najít ztracenou dívku Elizabeth, která má být údajně unesena místními. Proč? To nevíme a vaším úkolem bude to zjistit. Vaše první kroky povedou tedy k Elizabeth, ale během vašeho úkolu začnete pociťovat podivné rozmíšky a boje v samotném městě, přičemž jejich zdrojem by měla být právě Elizabeth, která ovládá jakési neprobádané schopnosti. Během převratu navíc Columbie záhadně zmizí v oblacích a lidstvo dlouhou dobu netuší, kde vlastně ona chlouba momentálně létá.

V pozdější fázi hry se vám skutečně podaří k oné slečně dostat a od té chvíle se stává hra kooperativní, přičemž právě Elizabeth má obstarávat zvláštní prvky. Důležitá bude spolupráce hlavně ve chvílích, kdy se budete potřebovat dostat na nějaké nedostupné místo. Mluví se o tom, že budete vlastnit jakési lano s hákem, které vám umožní dostat se z jedné střechy na druhou. Dopravu mezi bloky zajišťuje lanová dráha, která však v některých momentech hry příliš zdržuje, a tak je nutné se přesouvat velmi rychle.

Big Daddy?

Vaše partnerka bude jistě skvělou oporou v boji, ale musíte neustále hlídat její zdravotní stav. Jakmile Elizabeth zemře, je zkrátka konec. Co se týče vaší soukromé výbavy, tak ta by měla činit opět spoustu střelných zbraní, nevyjímaje pušek a brokovnic, ale také dojde na známé plastidy, které určitě dostály nějakých změn, zejména proto, kde se hra odehrává. Díky již naznačené kooperaci, dokážete také stvořit nevídané libůstky. Například zkuste, aby Elizabeth vytvořila bouřku, vy do ní přimícháte s pomocí Adama nějaké ty kilowaty navíc a rázem jsou z nepřátel černé fleky.

Zřejmě se dočkáme návaznosti na pozdější události v Rapture, jelikož na začátku traileru jste vyhozeni oknem, díky obřímu monstru, které připomíná Big Daddyho, ale samotný Ken Levine potvrdil, že o něj rozhodně nejde. Co je tedy tato bytost zač? A proč na nás útočí? Vše je opět velmi tajemné a i během prosluněných toulek po Columbii budete pociťovat mrazení v zádech, protože nikdy nevíte, kdy a kde se tahle stvůra objeví. Navíc na prezentaci v Kolíně byl v jedné z misí zahlédnut mechanický pták, který je také velkou neznámou a možná bude pro děj dosti důležitý.

Za půl roku ve vzduchu!

Scenérie hry nám vyrazili dech, protože vše působilo naprosto nádherně a idylicky. Nádherné budovy, které mezi nimi a zemí dělí několik dlouhých a hlubokých kilometrů. Ostré textury a skvělé efekty, tak jak tomu bylo již v prvních dvou dílech. Základem prý má být Unreal Engine 3, ale zřejmě v dosti upravené verzi. Dočkáme se i 15 nepřátel najednou, což je poměrně změna a je tím potvrzeno, že i souboje na blízko se ve hře uplatní.

Bioshock: Infinite bude opravdu trhákem, a to už zhruba za pů roku. Plánované vydání je na leden příštího roku, a to pro PC, PS3 a Xbox 360. Těšíme se hodně, zejména díky změně prostředí, která je velkým krokem kupředu.

 

Dnes nejčtenější

.