The LEGO Movie Videogame – Recenze

LEGO zkrátka frčí a společně s filmem přichází další videohra. Konkrétně The LEGO Movie Videogame.

25. 2. 2014

Nemá cenu LEGO dlouze představovat. Světoznámá stavebnice těží ze své originality, co to jde v posledních letech a díky tomu, že do maličkých dílků jde adaptovat téměř cokoliv, nekončí ani příliv stavebnic, ani videoher a teď už dokonce ani filmů. Začátkem roku do kin vtrhnul film s prostým názvem LEGO: The Movie, a to by studio Travellers Tales nesmělo být pozadu, aby nepřispěchalo s hrou, která doprovodí samotný film. Jenže má hra na to, aby uspěla podobně jako film?

Kostičky všude kam se podíváš

Stejně jako v minulém roce vydané LEGO City: Undercover se snaží LEGO: The Movie vyprávět svůj vlastní příběh. K tomu využívá vymyšlené postavičky, na které jinde nenarazíte, ale půjčuje si i některé známější, jako kupříkladu Batmana. Ostatně film, který hra kopíruje, co se do příběhu týče, je v samotné hře obsažen taky pomocí vybraných scén ze samotného bijáku. Hlavním hrdinou hry i filmu je Emmet. Ten není ničím výjimečný, až do dne, kdy na stavbě, na které dělá dělníka, objeví záhadný artefakt. Ten po celou dobu nosí na svých zádech a osud LEGO světa, či lépe řečeno LEGO světů má ve svých rukou, tedy ehm na zádech.

Ačkoliv mám LEGO hry poměrně rád a již jsem vyzkoušel jejich různé variace, tak musím říct, že poslední LEGO: The Movie je bohužel asi nejslabším článkem ze všech kdy vyrobených. Zatímco film válí, tak ve hře se smíchy zrovna nepotrháte. Ačkoliv LEGO City: Undercover také netěžilo z žádného konkrétního téma, tak se dokázalo odvázat a naservírovat zábavnou podívanou. To se, však LEGO: The Movie příliš nedaří. Předloha filmu je dost nevyužitá a vtip převážně zůstává zejména v pasážích, které jsou vystřiženy z filmu.

Dostavuje se značný stereotyp

LEGO: The Movie je velmi přímočará hra. V každém ze světů máte nějakou tu menší lokaci, která zde zastává funkci lobby, a z ní se pak přesouváte do jednotlivých misí hry. Ty jsou o poznání kratší, než některé mise z jiných her a dost rychle vás přestanou bavit. Zatímco v jiných LEGO hrách byla jedna nebo dvě úrovně, které mi vyloženě vadily, tak tady je to téměř dobrá polovina. Zejména pasáže pod mořem a na obláčcích jsou poměrně vytáčející a ještě k tomu vám do toho hra pouští naprosto dementní hudbu, ale k tomu až později.

LEGO Marvel Super Heroes, které vyšlo poměrně nedávno, obsahovalo 15 velkých misí, tady je počet zcela stejný, jen jak už bylo zmíněno, jsou rapidně kratší. Hra vám vystačí na dobrých 8-10 hodin s tím že poté můžete sbírat doslova kostičky rozházené všude možně po úrovních i mimo ně. Trochu mě zarazilo, že oproti předchozí hře je tato o poznání jednodušší. V předešlé se mi občas stávalo, že jsem chvilku nevěděl jak vlastně pokračovat dále, tady se vám to ale rozhodně nestane. Ono už fakt, že zde zemřete pouze vlastním přičiněním, o něčem vypovídá. Kromě sbírání kostiček si také odemykáte nové postavy, s nimiž se pak dostanete do míst, kam předtím jiná z vašich postaviček nemohla.

Hratelnost je nemlich to samé jako jindy. Zkrátka máte k dispozici vždy několik postaviček, z nichž každá umí to své, a vy mezi nimi libovolně přepínáte. Opět vás čeká spousta boje a neutuchajícícho skákání na každém rohu. K tomu sem tam nějaký ten puzzle, které jsou zde opravdu jednoduché a ohledně hratelnosti mají autoři vystaráno. A aby taky ne, vždyť jej pilují každý rok hned několikrát.

Stále je to krásná stavebnice

Hra vypadá velmi dobře, to bezesporu. Ono je samozřejmě těžké stále zlepšovat grafickou stránku LEGA a i přesto, že hra běžela na next-gen konzoli, tak nepřináší krom pár efektů příliš nového. To nicméně nevadí, neboť LEGO hry nikdy nebyly o tom, aby předháněly konkurenci ve zpracování samotného titulu. Velkou novinkou je však zpracování okolního světa – budov, materiálů a nejrůznějších předmětů. Zatímco v ostatních titulech jsou některé kulisy klasické, tak v LEGO: The Movie je opravdu vše z jednotlivých dílků této báječné stavebnice. Ve hře je parádní dabing, který společně s hudbou, která je převzata převážně z filmu, vytváří parádní zvukovou kulisu. Jen se musím ale vrátit k tomu, co jsem již psal výše, a to k faktu, že v některých pasážích je opravdu za trest se toulat delší dobu, neboť se najde pár songů, které jsou dobré k totálnímu výplachu mozku. Jedním z nich je i ujetý úvodní song, jehož „Everything is awesome“ pak nelze dostat z hlavy. Takže co se týče „Everything i..“ no vidíte, už je to tu. Takže co se týče samotného zpracování, tak nemám výhrad, hra si drží svůj klasický standard.

Hra občas trpí na nejrůznější vady. Občas se mi stalo, že skrze některou texturu šlo projít a jindy zase opačně. Některé z objektů mě odmítaly pustit ze svého maximálního sevření. Zkrátka a dobře s postavou nešlo pohnout, což musela povětšinou napravit druhá, které se jí povedlo zavraždit (stejně z nich létají pouze kostičky). Online kooperace jako již tradičně chybí, a tak si hru můžete vychutnat alespoň ve dvou na jedné obrazovce. To je pak ta pravá zábava.

LEGO: The Movie není špatnou hrou, ale z mého pohledu asi nejhorší v LEGO universu. Není tak vtipná jako ostatní, občas působí dost utahaně a sype na vás samé nepřátele. Zatímco zpracování doznalo malých změn, oproti minule, tak hratelnost nepokročila vůbec nikam a právě chybějící vtip ukazuje, jak příliš tuctovou hrou vlastně je. Nicméně jako doprovod k právě vysílanému filmu je více než dostačující.

- grafické podání
- vynikající dabing

- dosti stereotypní