LEGO Marvel Super Heroes – Recenze

Nová Lego hra je tu, má cenu si ji pořídit nebo je to pořád to samé v bledě modrém?

9. 12. 2013

Recenzované verze: Playstation 3 a Playstation 4

Každý hráč, orientující se ve světe her, se s Lego hrami určite někdy setkal. Vždy patřily k velmi propracovaným a osobně jsem se nikdy nesetkal s tím, že by je někdo pomlouval. Přesto mi příjde, že právě Lego hry jsou tak nějak přehlíženy a všichni je berou způsobem, že tu s námi nějak jsou. Vsadím se, že každý z nás přišel do styku s žijicí legendou Lego Star Wars, což je pravděpodobně jeden z nejznámějších titulů této série, která je, dalo by se dnes už říct, každoročně obohacena o nový přírůstek. Tím nejnovějším dílem je Lego Marvel Super Heroes reagujicí na loňský blockbuster filmových pláten The Avengers. Vývojářské studio TT Games tak míří na nemalou cílovou skupinu komiksových fanoušků, kteří si určitě nenechají tuto hru ujít. Dokáže tedy LMSH zabavit oslovené hráče?

Marvel jede

Příběh nabídne něco, na co jsme zvyklí v komiksech, ale ve filmu se nám to, díky hadrkování s právy na nátáčení, nikdy nepovede vidět a tím je vychutnát si všechny postavy Marvelu najednou. Co tentokrát budou mít vilaini v úmyslech, aby získali moc nad Modrou planetou? Ve vesmíru došlo ke katastofě a díky tomu dopadlo na Zem několik vesmírných kostiček, které v sobě ukrývájí nepředstavitelnou moc. Jaký padouch by nevyužil příležitosti, že? Proto známí i méně známí zločinci, jimiž jsou například Magneto, Sandman, Dr. Octopus nebo Venom, spojí své síly pod taktovkou Dr. Dooma, aby tyto kostičky dostali do svých rukou. Díky tomu, ale přichází na řadu naši oblíbení superhrdinové, kterých je hned cela armáda. Můžete se tedy těšit na Kapitána Ameriku, Thora, Hawkeye, Black Widow, Wolverina, Hulka nebo všemi známého Spider-man, který neztrací svůj osobitý humor ani jako lego panáček. Jak to vše, ale funguje dohromady?

Staré leč zábavné

Popravdě, funguje to skvěle. Po pár minutách hraní, dokonce i po pár sekundách hraní, hned zjišťujeme, že žádný převrat nenastal a hra je v podstatě uplně stejná jako v předchozích dílech, ale Lego hru nehrajeme, abychom řešili jestli se nová grafická karta vyplatila koupit nebo ne. Pokud hledáte hru, u které si odpočinete po náročném školním nebo pracovním dnu, tak pravděpodobně sáhnete raději po nové Lego hře, než po řešení zapeklitých levelů v Portalu. Jak jsem ale zmínil, Marvel Super Heroes nabídne hned několik desítek postav a každá postava disponuje vlastními superschopnostmi, se Spider-manem se budete dostávat na těžko dostupná místa a s Hulkem budete dělat ze všeho paseku. Někdo by si mohl říct, že je náhoda, že v daném levelu máte naštěstí ty postavy, díky jejíchž schopnostem budete moci postupovat dále. No, s tím do jísté míry souhlasíme, ale abyste hru dohráli na 100% budete si hraní muset zopakovat, s postavami, které jste předtím měli zamčené nebo vám nebyly povoleny do daného levelu.

Hraní ale po čase může být trochu stereotypní. V každé misi budete pronásledovat nějakého vilaina, který vám neustále uniká a konečně po hodině hraní jej nakonec dopadnete. Proto hru nakonec budou opakovat asi jen opravdoví Lego fanatici. Hra, jako v předchozích díle, funguje na principu vzájemné spoluprací dvou postaviček. Tuto spolupraci zvládnete bez problému sami, ale když po ruce bude kamarád s druhým ovladačem, jeho společnost rádi uvítáte. Poté, co jej chytíte, se hned na druhém konci města objeví nový problém,  kam SHIELD pohotově vyšle nový tým, aby dal vše do pořádku. Při hraní se občas dostanete do míst, kde nemůžete přijít na to, jak se posunout dál, až po chvilce zkoušení všeho možné zjistíte, že ona překážka není žádná překážka, ale než na to přijdete budete trochu frustrovaní. Snad se podobné situace nestavají jen nám. Jak je běžné v okolí bude vždy něco na sesbírání, v tomto případě typické Lego kousíčky, jakožto body a nebo budete hledat Stana Leeho, který se vždy někam zatoulá.

PS3 vs PS4

K recenzi jsme měli k dispozici PS3 a jak je známo, některé hry na této konzoli nejsou žádná sláva, co do grafiky. U Lego Marvel Super Heroes se, ale můžete těšit na krásnou animovanou grafiku, bez poklesů frame ratu. Technické zpracování je na vysoké úrovni, ale ono se není čemu divit, kluci z TT Games nejsou žádná béčka. Žadné trable s kamerou tedy nečekejte jak se u skákaček občas může stát. Tuto hru je radost hrát jak po stránce gameplaye, tak po strance vizuální.

Komentář k PS4 verzi: Pro účely recenze byla k dispozici i verze pro Playstation 4, která však výrazné změny oproti PS3 verzi vyloženě nemá. Hra je na obou konzolích naprosto totožná s tím rozdílem, že na PS4 se občas dočkáte lepších odlesků a stínů. Nicméně tato hra rozhodně není důvodem k přechodu na novou generaci. Tím však není míněno, že by to nebyla skvělá odreagovačka a pro vaše ratolesti doslova tutovka k Vánocům.

Když si vše shrneme, máme tu další Lego hru bez žádných nových inovací. Jenže nám to vůbec nevadí, hra čerpá z dobrého, co přinesli její starší sourozenci a přináší nové úrovně se sympatickým námětem. Hratelných postav je v tomto dílu více než dost, až vám možná časem bude líto, že s nějakou postavou nestrávíte více času. Pokud jste fanoušci této série, nemá cenu vás přesvědčovat o tom, abyste si tento díl koupili, protože se povedl a vy už jej stejně máte. Vy ostatní, ať už jste fanoušci Lego her, Marvel Univerza nebo si chcete jen něco zahrát, neváhejte a hru si pořiďte. Minimálně si vyzkoušete demo verzi, jsem si jist, že vás přesvědčí ke koupi plnohodnotné verze.

- gameplay
- počet hratelných postav

- místy stereotypní