Forza Horizon 2 – Recenze

Královna xboxových silnic se vrací – Forza Horizon 2 v naší recenzi!

6. 11. 2014

Recenzovaná verze: Xbox One

Microsoft to má nyní poměrně těžké, snaží se obhajovat svou konzoli Xbox One, ale příliš nových titulů k dispozici nemá. Dalším z velkých trháků, měla být Forza Horizon 2, která měla na novou konzoli přinést co nejlepší zážitek z jízdy. U konkurence již zařádil DriveClub. A jak se tedy daří Forze Horizon 2?

Křížem krážem

První Forza Horizon byl parádní úlet, ale k dobrému. Závodění na volné ploše, otevřené silnice, stovky aut, stovky závodů a parádní atmosféra kolem toho. Bylo to něco co série celkově potřebovala. To co se Need for Speed nedaří už dlouhé roky, tak vývojáři z Playground Games zvládli na výbornou. V druhém díle je vše co jsme obdivovali na tom prvním a to ještě notně vylepšeno.

Horizon 2 nemá žádný velký příběh. Prostě a jednoduše se musíte stát tou největší jezdeckou legendou v rámci Horizon Festivalu. Forizon Festival je vlastně to, co drží veškeré závodníky pohromadě. Vy jezdíte jednotlivé závody a v celkovém žebříčku se snažíte překonat ostatní. První díl vás zavedl do amerického Colorada, kde to byly samé kaňony a průsmyky. Druhý díl je pro Evropany přece jen o něco výživnější. Mapa se rozkládá někde na hranicích mezi Itálií a Francií. Díky tomu zde vznikají zajímavé geografické prvky. Chvílemi jezdíte po skalním pobřeží a následně už se proháníte francouzskými vinicemi.

Pirát silnic

Ačkoliv je konkurenční Driveclub velice dobrou závodní hrou, tak vám nenabídne to co má Forza. Ta má totiž svou specifickou závodní duši. Jakmile se posadíte za volant, tak už nechcete od televize. Hra vás maximálně pohltí a zážitek z jízdy je nevídaný. Zejména pokud vám k tomu hrají perfektní hudební doprovody, které si autoři nachystali. Není nic lepšího než se prohánět krajinou, kdy vám v cestě stojí jen pár civilních vozů, nespočet zatáček a náhodné počasí.

Hlavní roli ve hře hraje pochopitelně Horizon Festival. Ten vás donutí vyhrát 15 šampionátů a poté vám odemkne hlavní finále. Jenže má to háček. Po dokončení těchto šampionátů a odjetí finále hra nekončí ani náhodou, naopak vám nabídne další a další šampionáty, které můžete sjezdit a dostat se až na úplný vrchol. Takže i samotných finále je mnohem více. Vy v rámci kampaně získáváte jak vyšší level za vaše schopnosti, tak také odměny v podobě kreditů atd. Za ty si kupujete nová auta a další vylepšení. Hra také díky mapě ukrývá spoustu překvapení. Jako jsou vraky aut, které jsou poschovávané po různých stodolách na mapě a nechybí ani možnost prorážení slevových tabulí jako v prvním díle. Levelování pak probíhá v rámci toho, že vykonáte nějakou nadstandardní akci. Dojedete například Road Trip včas, porazíte jiného závodníka ve výzvě, vyhrajete závod, porazíte nějaké ty značky, driftujete do zatáček či se těsně vyhnete jinému autu. To vše se pochopitelně promítá i do globálních statistik.

Čistá arkáda

Ve hře nechybí ani Photo režim, kdy můžete pořídit parádní fotky vašich vozů v nejrůznějších situacích a také jim můžete otevřít dveře a podobně. Pokud se vám to podaří s nějakým nádherným západem slunce, tak se vám podaří parádní leporelo. Forza Horizon 2 má i pasivní systém perků, které vám například přidávají větší bonusy anebo snižují cenu jednotlivých autodílů.

Konkurenční Driveclub se rozhodl jít cestou větší simulace, což se nedá říct o Forze Horizon 2. Ta je pouze čistou arkádou. Je tedy pravda, že pokud se zbavíte různých pomocníků, tak se samozřejmě jízda poněkud stane těžší, ale ne nijak zvlášť znatelně. Rozhodně nejsou jednotlivé závody takovou výzvou jako tomu je u Driveclubu. To však není hanění, jen porovnání stylu, jakým se jednotlivé hry ubrali.

Nedílnou součástí hry jsou také samozřejmě jednotlivé vozy. Ty jsou zpracovány velmi věrně a autoři jich nabízejí opravdu hodně. Bohužel ani zde nepočítejte s tím že byste si zajezdili v nějaké té Škodovce. Nicméně najdete zde auta z těch nižších tříd, vyšších i nejvyšších. Pak jsou tu speciály, civilní vozy a také veterány. Aut je ve hře přehršel a vybere si tak každý. Ne ke každému se ale dostanete jen tak. Určité vozy jsou totiž poměrně drahou záležitostí. Další položkou je pak následný tuning. U aut můžete měnit vzhled ale i jejich výkon. Dá se investovat opravdu do všeho, do kol, kapoty, motoru atd.

Buď tím nejlepším!

Hra má také online režimy, které jsou velmi zábavné. Jedním takovým je například Online Road Trip. V něm jezdíte závody, které obsahují čtyři šampionáty. Jsou tu různé typy závodů, dokonce i určitá derby, kdy bouráte do ostatních a snažíte se získat korunu. Dalším velkým online režimem je Online Free Roam, kde vy v podstatě rozhodujete o tom, co, kde, kdy a za jakých podmínek se pojede.

Forza Horizon 2 je velmi pěkná hra, a to nejen po stránce hratelnostní, ale i vizuální. Každé auto je vymodelováno s velkou precizností. Mapa je navržena parádně a střídá jeden terén za druhým, přičemž vám servíruje nádherné scénerie. K tomu si přičtěte dynamicky se střídající počasí a parádně zvládnuté vedlejší efekty. Co však dělá Horizon 2 tím čím je, tak to je soundtrack. Ten je zkrátka vynikající. Microsoft zakoupil snad veškeré hity, které jste mohli slyšet přes léto v rádiu.

Ačkoliv se nejedná o žádnou revoluci žánru, tak je Forza Horizon 2 zřejmě asi nejlepší závodní hrou současnosti. Původní díl byl zásadně vylepšen, nabízí lepší silniční síť a překonává veškerou závodní konkurenci. Pro ty co neradi jezdí striktně po okruzích, absolutní povinnost.

- pocit z jízdy
- mapa
- soundtrack