Wonderbook: Digss Nightcrawler – Recenze

Recenzujeme další z kousků pro Wonderbook, a to Diggs Nightcrawler!

9. 6. 2013

A je to tu znovu. Ačkoliv bylo Wonderbook spíše pro smích, po první recenzi jsme zjistili, že není jediný důvod. První hrou bylo Book of Spells od J.K. Rowlingové. Jednalo se o velmi dobrou zábavu zejména pro menší hráče a není tedy divu, že Sony přispěchala s dalšími titulem, kterým je Diggs Nightcrawler (celkově nás čeká více titulů pro Wonderbook). Takže se pojďme mrknout, jak vlastně Diggs dokázal zabavit naše kritické herní buňky.

Interaktivní detektivka s červím hrdinou

Diggs Nightcrawler nebyl předtím, než jsme jej mohli vyzkoušet nějak moc sledovanou hrou, a tak jsme do poslední chvíle moc netušili o čem vlastně hra je. Tentokrát je hra koncipována jako detektivka pro menší. Diggs je jakýmsi červíkem, který jednou spadne do pořádného průšvihu, a to že je obviněn z vraždy svého přítele, Valdy Cvaldy. No na nás se moc nerozčilujte, my ty jména nevymýšleli. Vaším úkolem je tedy zhostit se Diggse a pomoct mu očistit jeho jméno, které je nyní vláčeno kanály a ještě dál. Hra se snaží podat ale většinu věcí spíše humorně a rozhodně zde nebudete objasňovat nějaký komplexní a spletitý případ. Navíc většina postav je zde koncipována právě do zvířecí podoby.

Stejně jako Book of Spells, tak i Diggs Nightcrawler je kompletně lokalizovaná do našeho mateřského jazyka. Kromě titulků zde najdete i kompletní český dabing. Rozhodně vynikající věc pro menší děti, které budou mít majoritní zájem si takovýto titul vyzkoušet. Nicméně pro starší hráče to může být chvílemi do nebe volající. Přeci jen děti toto berou trochu jinak a nevadí jim, že je zde něco omíláno či podána rada vícekrát, občas to ale otravuje. Dabing je však na výborné úrovni, o tom není pochyb. V podstatě je téměř obdobný tomu, co jsme slyšeli ve Sly Cooper: Thieves in Time.

Skvělý, leč krátký obsah

Diggs Nightcrawler stejně jako Book of Spells vyžaduje připojený ovladač Move a sensor Playstation Eye. Jenom trochu nechápeme, na co je třeba mít Move připojený? Nedává to příliš smysl, protože jej využijete skutečně jen minimálně. Hlavním ovládacím zařízením je zde Wonderbook, kdy jej po vzoru minulé hry nakláníte, otáčíte, stíráte z ní prach atd. Téměř veškerá interakce je prováděna skrze ni a je podstatně častější než u Book of Spells, kdy vypravěč toho nakecal více než stará Blažková. Jen málo pasáží využije právě Move, jenž slouží k tomu, abyste natočili nějaké to krátké video anebo něco vyfotili. Kalibrace periferií je velmi snadná a můžeme říct, že při samotném hraní jsou komponenty mnohem přesnější, než tomu bylo u Book of Spells, kdy maličko haproval Move.

Velice dobře jsou zde vytvořené jednotlivé lokace a modely. Vše co Wonderbook před vámi vytváří na obrazovce je plně ve 3D a vy posouváte děj dále tím, že provádíte interakci s objekty, či samotným červím detektivem (občas čučí přímo na vás a něco vám řekne, což sem tam udělají i další postavy, které do děje zasahují). Zpracování je skutečně mistrovské, při pohledu na obrazovku dostáváte pocit, že jste opravdu v samotném dějišti. Je to skvělé, vtipné a zábavné. Atmosféru má hra skutečně výbornou, jen možná škoda toho slabého hudebního doprovodu. Co ale dokáže vytočit, tak to je jednoznačně délka hry. Pro pořádné hráče je to nulová výzva, neboť za necelé 2-3 hodiny budete úplně na konci. Záleží na tom, jak rychle budete plnit pokyny hry. Nicméně je to škoda a minimálně o další dvě hodiny by hra mohla být prodloužena, ale není se příliš čemu divit, tyto hry mají na Wonderbooku celkem rychlou frekvenci vydávání. Sony se snaží tento nedostatek, alespoň maskovat a nahrazovat cenou, za níž je titul k pořízení.

Diggs Nightcrawler je dobrou hrou. Dokonce v některých ohledech mnohem lepší než Book of Spells. Tentokrát sebou nese i celkem slušný příběh, pobaví a možná že díky své krátkosti vás sem tam donutí si ji vyzkoušet znovu. Určitě jde zatím o lepší kousek, který pro tuto periferii vyšel. Uvidíme, co nás čeká s dalšími hrami, určenými pro Wonderbook (potvrzeno je Walking with Dinosaurs ve spolupráci s BBC, které bude zřejmě představeno na E3).

- slušný příběh
- povedený dabing
- skvělé animace