Wargame: Red Dragon – Recenze

Podívejme se na zoubek nové strategické hře od Eugen System – Wargame: Red Dragon.

6. 5. 2014

Snili jste být velcí vojevůdci nebo mít obávanou armádu na herním poli? Chcete rozhodovat o postupu vašich vojáků a vést je k vítězství? Pokud přikyvujete hlavou, je tu pro vás strategická hra Wargame: Red Dragon.

Úvodem o hře

Studio Eugen Systems z Paříže má za sebou již několik dílu těchto Real-time stragických her. Zatím poslední díl Red Dragon má oproti svým předchůdcům Wargame: Europe Escalation a Airland Battle jen málo změn. Největší změnou v Red Dragon je příchod Asijské strany a možnost konfliktů na vodě, protože jsou zde i lodě. Hra používá stále stejný systém hraní a grafika je také stále stejná. Ke změně není ani důvod. Hra se hraje hodně svižně a příjemně. Grafika je velice kvalitní na to, že hru většinou pozorujeme z velké výšky. Modely veškeré vojenské techniky a také herní mapy jsou hodně detailní a stojí za pokus hru hrát na veliké detaily. Náročnost hry na hardware je přijatelná a i se starším počítačem si užijete krásy této hry.

Hra jednoho Generála

Herní módy se dělí na Solo a Multi. Solo režim hraní je hra pro jednoho hráče. Zde můžeme hrát kampaň, procházet tutoriály a režim Skirmish. Kampaň se dělí na boj proti Číně, Sovětskému svazu, Anglii a Koreji. Bojujeme ve fiktivním období propuknuté studené války. Jednotlivé kampaně jsou různě obtížné, ale celkově je hra náročná. Opravdu je nutné nad každým bojem přemýšlet. Před každou bitvou sunete svá vojska po obrovské strategické mapě, která prezentuje různé kontinenty a území. Zatímco se v kampani přetlačujete s nepřítelem na život a smrt. Mezitím si můžete svoje schopnosti vyzkoušet v režimu Skirmish, který se nepodepíše do kampaně. Na začátku si navolíte mapu a stranu, za kterou budete hrát. Svou armádu si navolíte do tzv. Decku. Deck si hráč složí z dané frakce. Máte k dispozici omezený počet bodů pro jednotky. Mezi výběrem jsou pěchotní mužstva, vozidla, tanky, letadla, helikoptéry a dokonce i různé lodě. Umělá inteligence nepřátel je na velmi dobré úrovni, takže z toho dostáváte pocit opravdového nepřítele na bojišti. Nepřítel i hráč musí volit Deck rozložený silami svých jednotek tak, aby dokázal bojovat proti pozemním cílům i těm ve vzduchu. Každý nováček v Red Dragonu stráví několik prvních hodin prozkoumáváním hry a zkoušením jednotek. V této fázi doporučujeme důkladně pročíst přiložené Tutoriály. Každý Tutoriál obsahuje část hry a seznámí vás s danými základy hry.

Bojujte proti kamarádům

Režim Multi obsahuje režimy hry, které se dají hrát s více živými hráči. Po otevření menu můžeme spatřit nabídky Games list, Join, Create, Ranked Game, Leaderboard. Název nabídky Games list napovídá možnosti, které toto tlačítko nabídne. Nabídne výběr hostovaných her od jiných hráčů, kteří čekají na spoluhráče v Lobby. U každé zobrazené čekající Lobby se dozvíte mapu, herní režim a kolik hráčů se již připojilo. Týmová hra je v multiplayeru zvlášť důležitá. Hráči této hry jsou většinou otevření spolupráci. V závislosti na mapě a straně, kterou reprezentujete. Na startu každého zápasu máte předurčené body, za které si nakoupíte jednotky, s kterými budete bojovat proti nepříteli. Tlačítko Join a Create jsou neodmyslitelnou součástí každé hry s multiplayerem. Skrz Join se připojíte k označené hře. Zajímavější je tlačítko Create. Dovolí vám totiž vytvořit vlastní herní Lobby a definovat vlastní bitvu. V nastavení Lobby je jen to nejdůležitější. Možnosti nastavení jsou počet hráčů, volba frakcí, rozsah jednotek, které lze použít v boji. Nakonec je zde volba období v letech války. Ranked Game je hra, která se počítá do Leaderboardu. Jedná se o hru, za kterou dostanete skóre, které se počítá do vašeho profilu. Nakonec si v Leaderboardu můžete zobrazit vaší pozici a nejlepší hráče světa.

Závěr

Wargame: Red Dragon je náročnější strategická hra. Toto dílo dokáže zaujmout i hráče, kteří nejsou velcí herní stratégové a to společně se zábavou na dost dlouho. Vizuální a audio zpracování je velice dobré a s horším počítačem o kochání nepřijdete. Hurá do boje!

- Veliké bitvy
- Krásné zpracování
- Někteří ocení obtížnost