Zavřít reklamu

Unit 13 – Recenze

Taktická recenze hry Unit 13!

9. 3. 2012    

Dnes se podíváme na další z titulů pro konzoli Playstation Vita. Jedná se o zajímavou stealth akci s názvem Unit 13. Na té pracovalo studio Zipper Interactive, které má za sebou SOCOM: Special Forces pro PS3. Jak se jim podařila nová hra pro malou kapesní konzolku? To se dozvíte v naší recenzi.

Vzhůru do víru války

Příběh zde bohužel nehledejte. Jste vždy vysláni do jednotlivých misí, kde je pokaždé vaším cílem něco jiného. Jednou máte někoho potichu zabít, jindy zase zlikvidovat hlídkující stráže, osvobodit rukojmí, anebo zneškodnit bombu, jež teroristé, zanechali na pamětnou. Je to ale škoda, že se autoři nepokusili hru alespoň trochu vyprávět, protože vám pak některé mise přijdou jen jako nutnost, kterou musíte odehrát, abyste se dostali k dalším. Těch je sice poměrně dostatek, ale jak se dočtete níže, budou vás ještě potom bavit?

Hru vidíte klasicky ze třetí osoby, čímž máte o svém svěřenci neustálý přehled. Ten má navíc do vínku přidané i nějaké ty speciální stealth pohyby, takže krom chůze a běhu je schopen se přikrčit za drobnou zídkou, bednou či něčím podobným a také se může přitisknout zády ke stěně a jít podél ní, což okoukal z Metal Gear Solid. Nechybí ani možnost střelby naslepo anebo střelby z krytu. Co se týče pohybového spektra, tak toho má Unit 13 poměrně dostatek.

Za jednotlivé úkoly a úkony v misi dostáváte speciální body, díky nimž pak můžete shánět novou výbavu a celkově, se porovnává vaše skóre s ostatními hráči. Počítá se vše, čas mise, počet zabití, stealth projetí mise, za což máte nejvíce bodů, ale většinou se nějakému zabití zkrátka nevyhnete. Do mise vždy jdete s dvěmi zbraněmi, kterých zde ale příliš mnoho není. Máte samozřejmě ve výbavě i pár granátů, ale větší různorodost by také neškodila. Hratelnost ze zpočátku tváří poměrně různorodě, ale po pár misích začnete cítit strašlivou vlnu stereotypu a to je zatraceně špatně.

Kreativita se vytratila

Poněkud špatně je zde ale využit potenciál jednotlivých misí. Vždy jste totiž hozeni do lokace, která je velmi podobná té předchozí. Stále procházíte podobné ulice nebo se motáte ohromnými halami, či skladištěmi. O to horší je pak zjištění, že jste dokonce v oblasti, která již byla přímo využita v předchozí misi, jen jsou zde jinak rozmístěné hlídky a váš cíl se také nachází o pár desítek metrů vedle. Rozhodně zde měla přijít větší kreativita ze strany tvůrců, neboť motat se ve stále stejných vodách není dobré.

Smutný je i fakt, že většina misí se odehrává v noci. To nás začalo po určité době poměrně výrazně vytáčet. Denních misí je pomálu a ty jediné se občas dočkají větší obměny, kdy se objevíte například na arabském tržišti, které jste ještě nenavštívili. To je však málo a celkově to hru těžce ubíjí. A přitom by stačilo cestovat po několika různých zemích, čímž by se prostředí rapidně změnilo.

Opět ale musíme přičíst kladné body za zpracování. Zkrátka a dobře, Unit 13 vypadá k světu, a pokud jste hráli SOCOM: Special Forces na PS3 tak věřte, že na Vitě, hra vypadá naprosto totožně. Modely vojáků z vaší jednotky jsou samozřejmě o něco vypiplanější než ty, které hlídkují okolo a jež jsou vaším cílem. Nicméně ještě před pár lety by se dalo těžko uvěřit, že něco takového bude v tak malém přístroji možné. Efekty výbuchů a střelby už jsou na velmi vysoké úrovni a jen těžko byste hledali lepší.

Dobojováno

Hra nabízí také multiplayerová klání, která vám vynahradí poněkud plytkou kampaň, ale co dále? Tak nějak hra ztrácí potenciál hrát znovu. A přitom zpočátku se drží velmi dobře a dokonce máte pocit, že tohle by mohl být hlavní konkurent pro Uncharted: Golden Abbys, ale není. Navíc je poměrně hloupé, že tvůrci nevyužili potenciálu malé konzole, neboť některé funkce zde nemají své využítí.

Takže, má cenu se do Unit 13 pouštět? Pokud máte rádi stealth akce a nevadí vám příliš se neměnící prostředí, tak berte všemi deseti, protože jinou takovou záležitost na tak malém zařízení neseženete. Pokud však musíme, a to tedy musíme, hru zhodnotit ve všech jednotlivých aspektech, tak nám nezbývá, než konstatovat, že se jedná o průměrný titul, který značně nenaplnil očekávání a nevyužil potenciálu malého kapesního démona.

Klady

- Multiplayer
- Zpracování

Zápory

- Stereotyp
- Žádný příběh
- Neměnící se prostředí

Hodnocení: 67%