Uncharted: The Lost Legacy – Recenze

Nejpopulárnější akční série PlayStationu se opět vrací a tentokrát se dvěma hrdinkami!

20. 8. 2017

Recenzovaná verze: PlayStation 4 (hra je exkluzivním titulem této platformy)

Jen málo herních sérií se těší tak velké popularitě, jako právě série Uncharted. Ačkoliv se tvůrci z Naughty Dog dušovali, že čtvrtým dílem série končí, tak se spíše ukázalo, že skončil pouze příběh Nathana Drakea. V prosinci oznámený Uncharted: The Lost Legacy je toho důkazem a nyní přichází do našich obýváků. Jak se autorům povedl samostatný titul?

Chloe Frazer vrací úder

Původně mělo být The Lost Legacy menší DLC ke čtvrtému dílu. Během prací na dodatku však studio zjistilo, že má dostatek materiálu na to, aby z toho mohl vzniknout regulérní samostatný díl. Nathan Drake se sice nevrátí, ale nahrazuje ho v hlavní roli poměrně populární Chloe Frazer. Tu můžeme znát z druhého a třetího dílu série. Ostatně její samostatní dobrodružství nahrazuje její absenci v Uncharted 4.

Dostáváme se časově do doby po čtvrtém díle. Chloe Frazer se dává dohromady s Nadine Ross. Obě prahnou po tom, získat velmi drahocenný artefakt ve starobylé Indii. Nejsou ale jediné, kdo o něj stojí. V cestě jim bude stát vojevůdce Asah, který nyní vede společnost Shoreline. Podobně jako v přechozích dílech, tak na hráče čeká spousta akce, skvělých momentů a samozřejmě i líbivý příběh.

Trochu to skřípe

Vztah obou protagonistek je jedním ze stěžejních pilířů příběhu. Chloe a Nadine spolu sice kooperují kvůli společnému cíli, ale příliš v lásce se nemají. Problém je však v tom, že jejich vzájemný vztah mi nepřišel moc dobrý, a tak jsem se méně bavil, než u dvojice Nathan a Sam. Tady to zkrátka trochu skřípe. Je mi jasné, že kvůli příběhu to tak autoři chtěli, ale příliš to dohromady nejde. Nemohu však tvrdit, že bych se párkrát u hry nepousmál kousavým poznámkám obou protagonistek.

A jak, že je hra vlastně dlouhá? Uncharted: The Lost Legacy se mi podařilo dokončit poměrně rychle, a to za necelých 7 hodin při normální obtížnosti. Hráče určitě potěší i fakt, že titul má svou vlastní platinovou trofej. Popravdě, sám jsem nečekal, že trofejí bude ve hře tak velké množství a jejich získání, tak přidá zhruba dvě desítky hodin navíc.

U The Lost Legacy mi příliš nesedla úvodní pasáž. Zde se Chloe podívá do městské zástavby. Působilo to na mě poněkud nezajímavě. Poté, co se vše přesune do džungle, začne hra být o něco zajímavější. Nechybí však stále vynikající momenty a pasáže. Nutno podotknout, že poslední hodina hry je snad ještě epičtější, než u Uncharted 4 a jedná se o naprostý akční vrchol toho, co jsme doposud v sérii viděli.

Nechybí samozřejmě ani nějaké ty logické hádanky, ale není jich příliš mnoho. Zejména dvě jsou opravdu povedené a u jedné z nich jsem se asi na 20 minut zasekl. Není to však nic, co by se nedalo vyřešit. Celkově však titul má stejné hratelnostní prvky, jako tomu bylo u čtvrtého dílu. Snad jedinou větší novinkou, která je ale možná trochu zbytečná je schopnost odemykat zámky u truhel a některých dveří.

Open-world?

Co se ale vývojářům nadmíru povedlo, tak to je jedna z kapitol ve hře, která je opravdu rozsáhlá. Zabere při klasickém průchodu zhruba půl hodiny, ale pokud ji budete chtít udělat na sto procent, tak je třeba jí věnovat zhruba tři hodiny. Po splnění všech výzev vám totiž hra dá jednu zajímavou odměnu. Díky ní se vám jistá složka ve hře dosti ulehčí.

Kromě povedeného singleplayeru se tvůrci rozhodli ponechat i hru pro více hráčů. Ten se příliš neliší od čtvrtého dílu. Přidává jen pár map a skinů, ale díky tomu, že byl postupně vylepšován už u čtyřky, tak se v The Lost Legacy dočkáte plnohodnotného multiplayerového klání. Zahrnut byl i Survival mód, který si hráči poměrně oblíbili.

Asi nikoho nepřekvapí, že grafická stránka je opět špičková. Už u Uncharted 4 jsem tvrdil, že jde o nejhezčí titul, jaký byl dosud vyvinut. The Lost Legacy využívá stejný engine, akorát je malinko dopilován v jemných detailech. Bohužel nemohu posoudit kvalitu HDR efektů, a rovněž 4K rozlišení. I tak se ale jedná o parádní podívanou, která nemá konkurenci. Poněkud zklamáním je soundtrack. Tentokrát tu není žádná vyloženě ikonická skladba a úvodní znělka ze série se zde také nenachází. Avšak je třeba pochválit za snahu, přinést nové skladby. Opět se dočkáte, také kompletní české lokalizace v podobě titulků.

Po skončení Uncharted 4 jsem se smířil s tím, že je konec. Nathan Drake se dočkal svého konce, ale Chloe Frazer ukazuje, že série zdaleka není natrvalo ukončená. Pokud by tvůrci pro příště vypustili Nadine Ross, tak bych byl naprosto spokojen. Uvidíme za pár let, zda nás nová dobrodružství čekají či nikoliv. Zatím jsem ale pro, aby tomu tak bylo.

Uncharted: The Lost Legacy obsahuje českou lokalizaci v podobě titulků

- závěrečná kapitola
- postava Chloe