Uncharted 2: Among Thieves – Recenze

Recenze exkluzivního hitu Uncharted 2: Among Thieves!

6. 4. 2010

Když se před dvěma roky objevil titul Uncharted s podtitulem Drakes Fortune, většina tehdejších vlastníků byla bez sebe nadšením. Jednalo se o jeden z launchových titulů nejmladšího z rodu Playstationů a již tehdy se ukázalo, že Playstation 3 bude slavit úspěchy a společně s ním i Naughty Dog, kteří za titulem stojí. Bohužel Jak and Daxter byli odsunuti na neurčito, a tak je jejich start na této konzoli zatím ve hvězdách. Nyní ale opět udeřil Nathan Drake a my se s ním vydali na dlouhou a náročnou cestu za dobrodružstvím.

Výprava plná akce

Dobrodružství, to je aspekt číslo jedna. Nathan není nějaký obyčejný floutek z ulice a dokonce ani nabušený hrdina alá Bruce Willis. Je právě oním zlatým středem, kterého v počítačových hrách je jako šafránu. Dokonale vykreslený obličej zvýrazňuje mimiku, při četných vtípcích, jenž vás budou provázet po celou dobu hraní. Navíc nejedna žena bude okouzlena šarmem tohoto muže. Nathan je obdařen také neuvěřitelným množstvím fyzické zdatnosti. Jediné co se mu dá vytknout je nepříjemná vlastnost, kdy se neohroženě vrhá do jakékoliv situace, a to i přesto že se zdá naprosto bezvýchodná, ačkoliv právě díky tomu jsme svědky, tak famózní podívané. Hlavní linie druhého dobrodružství se vztahuje k bájnému pokladu Marca Pola, který byl zmíněným cestovatelem zanechán na dosud neobjeveném místě. Díky vodítkům je Drake veden k bájnému pokladu a vy budete přitom. Jak už to tak bývá, nebudete jediní, kdo by se rád ujal bohatství a vaši cestu zkříží nejen nepřátelé, ale i domnělí přátelé. Více příběh rozebírat nebudeme, abychom vás nepřipravili o překvapení, jelikož se dočkáte velkého množství zvratů a spousty překvapení. Celkově se tento titul dá přirovnat dobrodružstvím Indiana Jonese, a pokud hledáte hrdinu podobného rázu v herním světě, dočkáte se spíše hrdinky, kterou není žádná jiná, než legendární archeoložka Lara Croft.

Kryj se, nebo zemřeš!

Aby se hra stala ráznější a dospělejší, nesmí chybět ani zbraně, které budou tvořit převážnou část herního času. Přestřelky vás čekají téměř za každým rohem a nemůžete si být jisti ničím. Kulky sviští na všechny strany a granáty vás neustále nutí se přemisťovat, ale díky krycímu módu, který se osvědčil například v Gears of War, se lze před palbu parádně skrýt. Střelba je možná buďto naslepo, nebo po vykouknutí zamířením. Jediný záchvěv realističnosti zanechává možnost nosit u sebe pouze dvě zbraně. Jednou z nich je obyčejná pistole a sekundárním nástrojem k zabíjení je kulomet, brokovnice či třeba raketomet. Ne pokaždé ale bude nutné vyřídit nepřítele na dálku. Boj zblízka nedělá Drakeovi sebemenší problém, protože pěsti jsou jeho třetí zbraní. Parádně mířená komba a rány se vám budou nejednou hodit a budete nadšeni, až se vám podaří srazit nepřítele k zemi. Velkým plusem je absence stealth prvků. Povětšinou budete mít možnost vyřídit hlídku potichu a díky tomu jste většinou ušetřeni dlouhé a náročné bitvy, ze které je problém při vyšší obtížnosti, vyváznout živí.

Tou druhou částí hry se stává běh a šplh přes překážky. Leckterý principál by Nathana rád zaměstnal kvůli jeho akrobatickým kouskům. Není problém vylézt na střechu po zdi, či přeskočit ohromnou propast, ať už s pomocí lana, nebo bez něj. Pravda, většina těchto kousků je více než nereálných, ale právě díky nim je hra svižná a udržuje vaši pozornost na takové hladině, že nebudete od televize vstávat. Hlavnímu aktérovi také nechybí notná dávka štěstí, protože některé situace by nedokázal přežít ani Spiderman, nebuďme ale příliš přísní a bavme se. Občas si budete připadat, jako byste pouze sledovali film a ne hru.

Hollywoodská podívaná

Naprosto vynikající je zpracování herních lokací, bohužel hra vás nikam nepustí a koridorovitost z lokací přímo čiší, a to není dobré. Přesto ale budete valit bulvy na detailnost a rozmanitost herního prostředí. Vydáte se na procházku džunglí, projedete se i nepálským expresem, navštívíte i ledem pokrytý systém jeskyň, malebnou vesničku uprostřed horského masívu a městské uličky. K tomu všemu skvěle střižené momenty, jako z nejlepších akčních filmů. Prostě zábava jak má být. Již dlouho se neobjevilo tak dokonale chytlavé dílo, které by bylo tak skvěle podané. Dokonale podané dialogy, které také dokořeňují, již tak skvělou atmosféru. Díky grafickým orgiím a dokonalé mimice postav vše působí, jako by na obrazovce byli opravdoví herci. V tomto ohledu jsou Naughty Dog velmi precizní a téměř bezchybní.

Občas se dočkáme oddechu v podobě puzzlů. Bohužel příliš jich ve hře není a je to rozhodně škoda. O to smolnější je fakt, že hádanky jsou velice jednoduché, a to zejména proto, že řešení se dá nalézt pokaždé v Drakeově deníku. Příště, a věřte tomu, že další díl bude, by to chtělo hádanky zlepšit, jelikož v druhém díle nás moc nepotěšili. Jako malý dezertík přidali autoři i skryté poklady, kterých je ve hře dost na to, abyste se museli do určitých pasáží vracet a hledat je. Díky nim, se pak otevírají nové charaktery, či různé featurky do singleplayeru.

Přátelství je nadevše

Co vás však potěší, je absence přátel přímo ve hře, tudíž většinou na cestách nejste sami a pomáhá vám buďto kamarád Sally, novinářka Elena, nebo zcela nová přítelkyně Chloe, ke které nám příliš neseděl její hrubý hlas. Povětšinou se vám snaží pomoci nalézt cestu dále, ale někdy naopak pouze tupě stojí a čekají, až vše splníte za ně. Celkově je ale inteligence vašich společníků velmi dobrá a nedochází například k případnému zasekávání se o předměty. Parádně je zvládnuta i umělá inteligence nepřátel, kteří se na nejvyšší obtížnost snaží bránit zuby nehty, a vy budete muset určité úseky nesčetněkrát opakovat. Důležitou součástí hry je i multiplayer, který si opravdu oblíbíte a budete se k němu často vracet. Multiplayer nabízí několik různých módů a nastavení, a tak si najde svůj oblíbený režim snad každý, bohužel o něco nepříjemnější je vstup do hry více hráčů.

Chceme další!

Nathanovo dobrodružství se nám pomalu uzavírá a naše recenze také. Stručně řečeno. Takovou bombu jsme nečekali a dlouho si zřejmě podobnou nezahrajeme. Tohle není hra, tohle je filmové představení. My můžeme jen doufat, že autoři neusnou na vavřínech a připraví ještě lepší třetí díl. Pokud ještě něco lepšího může být.

- Grafická stránka
- Celková výprava
- Hudba