Twisted Metal – Recenze

Nářezová recenze Twisted Metal!

8. 4. 2012

Přinášíme vám recenzi na exkluzivní titul ze studií Santa Monica a tím je Twisted Metal. Tato značka je poměrně stará a pamatuje rok 1995. Po čtyřech letech se chce Twisted Metal vrátit na trůn šílenosti a jen tak nepředá žezlo nějakému čajíčku. Hlavně ti starší z vás, kteří měli, nebo ještě mají  PS One a PS2, možná zavzpomínají  na první díly, které byly mimochodem vydány i pro počítače. Tato série byla kritiky vcelku chválena a hráči ji přijali taktéž pozitivně. V roce 2005 vydali vývojáři díl Twisted Metal: Heads On, který si sice neodnesl tak vysoké hodnocení jako jeho starší sourozenci, ale přesto velice slušné. Pár roků ještě uplynulo a dočkali jsme se v roce 2008 dílu ještě na PS2, který byl obdobou na PSP verzi Heads On. Santa Monica si přece jen troufla vydat hru na PS3 a je to opět Twisted Metal. Ale je stále tak dobrý jako dříve?

Zprvu vás napadne, že tento titul si spletl dobu, je to hra, na kterou v dnešní době nejsme zvyklí. Mohli bychom Twisted Metal shrnout dvěma slovy – bláznivá šílenost, poděkovat a odejít, ale to neuděláme. Hned na začátku musíme vysvětlit, co je tohle za žánr, ale “Závodní arkádový masakr“ bohužel neexistuje. Ale vážně, jedná se o závodní hru, od které nečekejte fyziku jako v Gran Turismu či ve Forze. Ovládání je čistě arkádové, dokonce více než v sérii Need for Speed. Tvůrci vám nechtějí podstrkovat nějaké nové postavy, a tak se dočkáme známých postav, jako například toho nejdrsnějšího klauna ze všech klanů ve vesmíru Sweet Tootha. Takže vás upozorňujeme! Pokud máte fobii z klaunů Twisted Metal, raději nehrajte, aby jste za námi nechodili, že v noci prožíváte deprese a v tmavém koutě přepočítáváte náboje do devítky.

Místo pobytu ? … BLÁZINEC!

Kdo by řekl, že takováto hra bude mít nějaký příběh, jenže má a teď vás napadá, že to bude stejná hovadina, jako když někdo dělá hru na motivy filmu. Kdepak, i když je TM orientovaný na multiplayerový zážitek, příběh je dokonalost sama. V ději se setkáme se čtyřmi hlavními postavami a za tři z nich budete hrát. Všechny postavy jsou blázni, extrémně nebezpeční šílenci, co své problémy neřeší v klidu, u sklenky vína. První scénář odehrajete v roli zmíněného klauna Sweet Tootha, který se snaží zabít posledního člena své rodiny. Další na řadě je Mr.Grimm, motorkář každým coulem, s nakreslenou lebkou přes celý obličej a jeho sen je vrátit se do minulosti za svým otcem. Poslední do party je žena – nechává přezdívat DollFace a chce se stát supermodelkou. Když to dáme dohromady, zjistíme, že všechny tyto postavy mají nějaký osobní problém a sen, ale kde najdou řešení se s ním vypořádat ?

Všichni mají štěstí, ve městě je osoba jménem Kalypso, která oplývá velkou mocí a pro každého z hlavních hrdinů připravila závodní turnaj o sedmi jízdách, který je zakončen Boss Fightem. Pakliže z turnaje vyváznete živí, Kalypso splní veškerá vaše přání. To nás dostává k vyzdvihnutí hraných filmečků, vysvětlujících příběh, jehož kvalita dosahuje až do nebes a dokázal by nakopat zadek spoustě filmů z hollywoodské produkce.

Samotné hraní je bezvadné, ovšem první dojem není zrovna dvakrát příjemný. Hra totiž nabízí několik módů ovládání a ten který byl přednastaven, bude vyhovovat menší skupině lidí. Vše je totiž naopak a tlačítko, kterým se obvykle přidává plyn, sloužilo jako spoušť zbraní a podobně. Po předělání na mód Race, už vše bylo jako při staru a i když driftuje tlačítkem R1, zjistíte, že tak je to nejlepší.

Hmmm, velká porce zábavy

Twisted Metal turnaj se odehrává v arénách, kde jsou rozmístněny všemožné zbraně jako rakety, naváděcí střely nebo napalm. Hlavní úkol spočívá v tom, že sbíráte tyto zbraně a střílíte jako o život do ostatních protivníků. V turnaji máte pro úkol vždy na výběr z několika vozidel, které postupně odemykáte. Výběr je opravdu pestrý, nalezneme zde typické zmrzlinářské auto Sweeth Tootha, policejní obdobu Hummera, ale je zde i chooper a helikoptéra. Každé auto vlastní speciální zbraň, nejvíce mě pobavila u auta, které mi připomínalo tu legendární káru z Ghost Busters. Ovšem jedná se o sanitku, která střílí nemocné lidi připoutané na nemocničním lůžku. Při výběru vehiklu nám pomáhají aspekty jako je rychlost nebo odolnost auta. Singleplayer vůbec neberte bonusově  jako třeba u Battlefieldu, ale ve smyslu plnohodnotné části hry.

Tímto hra nekončí!

Hra nabízí také multiplayerový zážitek, při kterém porovnáte míru vašeho bláznovství proti šílencům z celého světa. Vše v podstatě zůstává stejné, online pojme až 16 hráčů. Nabízí se vám několik osvědčených módů jako Team Dead Match nebo Free for all. Za pozornost stojí hlavně mód Nuke. Zde je hlavním úkolem zničení velké sochy toho druhého týmu. S hraním po internetu vyplývá na povrch jedna špatná věc, a tou je právě připojování na herní servery, které se občas stávalo nemožným.

V poslední řadě bychom však měli zmínit to, že hra po grafické stránce upadá spíše k průměru, přestože vývojáři měli na starost pouze jednu platformu, je tomu opravdu tak. My jim však odpouštíme, protože Twisted Metal má co nabídnout a užili jsme si s ním spoustu zábavy. Bohužel v České republice se tato ojedinělá záležitost neprodává moc dobře. Pokud se nad koupí stále rozmýšlíte, tak vám dáváme požehnaní. Letos ještě vychází Dirt: Showdown, tak uvidíme, která hra je více extrémnější, co do šílenosti.

Hodnocení: 77%