Trine 4: The Nightmare Prince – Recenze

Trine 4: The Nightmare Prince přináší do série to, co bychom od ní čekali!

12. 12. 2019

Trine 4

Série Trine patří mezi jedny z nejpovedenějších záležitostí na poli plošinovek. Amadeus, Zoya a Pontius si ihned získali publikum a jen těžko uvěřit, že série je tu s námi už 10 let. Za tu dobu ušla velký kus cesty a talentované studio Frozenbyte si vydobylo skvělou pověst ve videoherním průmyslu.

Po neúspěšném 3D návrat ke klasice

Naposledy nám studio doručilo Trine 3: Artifacts of Power, který nebyl úplně tím pravým ořechovým. Tvůrci doplatili na to, že použili 3D zobrazení, které se do hry příliš nehodilo. Tradiční 2D pojetí se tak rozhodli zachovat pro pokračování, které nyní dorazilo.

Opět se dle tradice ujímáme ústřední trojice, kterou tvoří Pontius, Zoya a Amadeus. Pontius je neohrožený rytíř jehož předností je boj proti nepřátelům. Zoya je zase zkušená zlodějka a lučištnice. Amadeus je pak zručný čaroděj, jehož kouzla hrdinům značně ulehčují další kroky.

Zoya, Pontius a Amadeus mají před sebou nový úkol

O co jde tentokrát? Hlavní trojice má před sebou opět náročný úkol. Tentokrát je potřeba najít prince Celiuse. Je třeba jej najít co nejrychleji, protože to on může za to, že po světě běhají přízraky temné magie a on sám ji naprosto propadl. Rozhodně nečekejte kdovíjak sofistikovaný děj, ale v rámci série se jedná o slušný standard. Občas dojde na nějaký drobný zvrat, ale jinak vše jede, po předem vyznačených kolejích.

Princip zůstává stejný jako dříve je potřeba se s postavami dostat na druhou stranu úrovně a splnit daný úkol nebo porazit bosse. O nic víc, ani míň zde nejde. Nechybí však ani charakteristické sbírání lahviček pro lovce collectibles. Ve velké míře hraje roli to, kterou postavu si zrovna k interakci vyberete.

Ve dvou to jde vždycky líp

Důležitou složkou hry je i kooperace s parťákem. Hra se pochopitelně dá hrát čistě v singleplayeru, ale ve dvou je titul mnohem dynamičtější. Spousta hádanek se totiž přizpůsobuje tomu, že se do titulu pustí dva hráči. Jejich zdolání je tak malinko náročnější a vyžaduje důmyslnější řešení. Doporučujeme si tedy titul užít v kooperaci s druhým hráčem.

Jak už je u tohoto studia zvykem, tak hra vypadá naprosto krásně. Prostředí je doslova úchvatné a dostalo mě už v prvním díle. Autoři postupně svůj um zlepšují a nutno říct, že jen v málokterém titulu najdete kouzelnější a pohádkovější atmosféru a prostředí. Během hraní jsem navíc nezaznamenal žádné výrazné potíže, což je naprosto skvělé. Hudba rovněž dotahuje scény na obrazovce k dokonalosti. Soundtrack je velmi příjemný a potěší i návrat oblíbených skladeb. Velkým plusem budiž i povedená lokalizace v podobě českých titulků.

Trine 4: The Nightmare Prince je velice povedenou adventurou na dlouhé večery. Pravdou je, že za necelých deset hodin je po všem, ale rozhodně vás bude motivovat možnost vrátit se a vysbírat některé drobky. Obtížnost je o něco nižší, než tomu bylo u předchozích dílů, ale stále jde o příjemnou výzvu. Pokud tedy hledáte odpočinkový titul, který vyplní volné chvíle, tak je Trine 4 ideální volbou. Rozhodně bychom tedy uvítali i páté pokračování.

Trine 4: The Nightmare Prince nabízí kompletní českou lokalizaci v podobě titulků

- stylizace a grafická stránka
- skvělá kooperace