Zavřít reklamu

Trackmania 2: Canyon – Preview

Náš názor na Trackmanii 2: Canyon

30. 7. 2011    

Veleúspěšná závodní série Trackmania je s námi od již od roku 2003 a za necelých osm let toho stihla opravdu hodně. Je skoro až těžké věřit, že původně vývojáři z Nadea chtěli vytvořit pouhý klon tehdy masově hrané závodní Arkády Stunts. Již první díl ale naznačil, že se zrodila značka, která jednou dobude svět. Hráče si Trackmania získala právě svými na první pohled nedodělky a chybami, jež však ve výsledku vytvořily skvělý mix. Možná si ještě dnes vzpomenete na prapodivný jízdní model, neuvěřitelně směšné autíčko a nádherně komplikované, fyziku popírající trati. Po prvním díle tedy logicky následovala pokračování, jenž z drtivé většiny sklidily pozitivní ohlas v řadách fanoušků i kritiků. Jako první se po dvou letech objevilo pokračování s perfektní grafikou a podtitulem Sunrise. A to co druhý díl začal, následně dokončila pokračování Nations i United, či posléze jejich vylepšená rozšíření s přízvisky Forever. Právě free-to-play model bez jakýchkoliv limitů a poplatků, jímž se Trackmania Nations Forever vyznačovala definitivně zboural bariéry a umožnil i příležitostným hráčům, jenž by jinak na něco takového ani nepomysleli zapojit se do multiplayerových bitev po bok ostatních. Nyní, po tříletém čekání však přichází Trackmania 2 Canyon s níž se Nadeo i Ubisoft pokusí vrátit na pomyslný trůn a co víc, překonat minulé díly.

Vše pod jednou střechou

Abychom však pochopili, co vše Nadeo se svým produktem zamýšlí, musíme si v krátkosti představit službu Maniaplanet, bez níž by byl druhý díl Trackmanie jen „obyčejnou“ závodní hrou. Pokud jste o ní doposud nic neslyšeli. Vězte, že se jedná o ohromnou sociální službu sdružující všechny hráče produktů od Nadea. Po velkých spekulacích a úniku informací jsme se jejího představení konečně dočkali na minulé E3 spolu s odhalením dalších dvou her, ShootManie a QuestManie, nichž ale nevíme krom názvů zhola nic. Právě tato trojice produktů vytvoří základ pro ManiaPlanet. Ta mimo sociálních funkcí nabídne i spoustu možností, jak mezi sebou propojit hráče. Sdílet tak budeme moci právě vytvořené závodní tratě, vzhledy aut, multiplayerové mapy, či vytvořené questy.

Nyní se ale přesuňme k připravovanému pokračování legendární značky. Jak již podtitul druhé Trackmanie napovídá, tentokrát se přesuneme na vyprahlý americký západ a zazávodíme si ve vraždně úzkých kaňonech a širých sluncem spálených pláních. K pořádnému prožitku s hraní nám dopomůže i nově vylepšený grafický engine, který konečně nabídne takovou míru detailů, jakou si hráči zaslouží. Abychom měli výčet základních prvků kompletní, nesmíme zapomenout ani na svérázný fyzikální engine, jež se možná podobá realitě méně, než model poškození v Need for Speed, ale zato je natolik oblíben, že jakákoliv jeho změna by vyvolala ohromnou negativní odezvu mezi hráči.

Edituj co hrdlo ráčí

Ještě před tím, než se definitivně přeneseme do vod multiplayerých závodů. Musíme si připomenout i kampaň pro jednoho hráče. Jejích větších změn oproti minulým dílům se pravděpodobně nedočkáme, a tak nás opět čeká jednoduchý úkol zajet požadované tratě v co nejlepším čase, přičemž konečný výsledek v podobě jedné ze čtyř medailí se promítne i do online žebříčku.

Závodní prostředí si hráči samozřejmě budou moci vytvořit úplně sami a to v pravděpodobně nejobsáhlejším editoru, jakým doposud nějaká závodní hra disponovala. Mimo klasické i nové prvky totiž nabídne i možnost upravovat si celý terén podle sebe. Dostaneme tak možnost hloubit tunely, či připravovat stovky metrů dlouhé skoky přes hluboké propasti. K dispozici také budeme mít program na tvorbu vlastních skriptů, o němž však Nadeo prozatím zarytě mlčí. A chybět nemůže ani vizuální úprava automobilů, u nichž krom výběru z několika základních modelů hra nabídne i model poškození, jenž však ve výsledku ovlivní pouze vzhled vozu, nikoliv parametry.

Starý dobrý multiplayer?

Co ale zůstalo zachováno je hratelnost. Závodit bychom stále měli v několika starých i zcela nových módech. Nemůže samozřejmě chybět klasika, v níž je je vaším úkolem zajet kolo v co nejnižší čase, či klasický závod na určený počet kol. Nadeo v rukávu ale stále skrývá několik novinek. Představení jedné z nich jsme mohli vidět na E3, kde se jeden z vývojářů snažil zajet ve zvolený čas co největší počet platných kol. Přílišných změn nedozná ani maximální počet hráčů na jednom serveru, jenž zůstane oproti minulým dílům nezměněn. Pokud by vám však ani klasický multiplayer nevyhovoval. Trackmania 2 bude navíc disponovat online i offline kooperativním režimem.

I přes to, že má chystaný díl úspěšné závodní série přízvisko Canyon a žádné jiné prostředí doposud představeno nebylo. Jednotvárnosti se rozhodně bát nemusíme. Tvůrci pro nás totiž chystají minimálně ještě další dva balíčky zcela nových prostředí, přičemž oba dva dostaneme zdarma. První z nich ponese název „Valley“ a jak již název napovídá. Pouště tentokráte nahradí travnatá prosluněná údolí a pastviny. O druhém DLC bohužel zatím nevíme nic, ale dá se očekávat taktéž nové prostředí, tratě i jejich stavební prvky do editoru.

Pokud vás udivila informace, že oba chystané přídavky dostanou hráči zdarma. Překvapení určitě zůstanete i po zprávě, že za všechny služby, které v Trackmanii 2 dostaneme také nezaplatíme ani korunu. Tedy oproštěna od všech poplatků i mikrotransakcí. Jak vedení Nadea říká – „Ekonomiku hru lze připodobnit k placení u vchodu do klubu. Poté co odevzdáte jednorázový poplatek. Můžete zůstat uvnitř, jak dlouho chcete, využívat všechny služby zdarma a také bez peněžních limitů stahovat všechen dodatečný obsah.“ Naopak hráči mezi sebou budou moci obchodovat se speciální ingame měnou.

Pokud jste si mysleli, že značka Trackmania již nemůže ničím překvapit. V září letošního roku určitě změníte názor. Nadeo zabalilo osvědčený a hráči tolik milovaný koncept do moderní grafiky a originálního prostředí. Nezbývá než doufat, že to spolu s masivními multiplayerovými turnaji a připravovanou sociální službou ManiaPlanet vytvoří dokonalý mix, na který budeme vzpomínat a hlavně ho hrát ještě léta po vydání.