Tom Clancys H.A.W.X. 2 – Recenze

Až do oblak v recenzi Tom Clancy\’s H.A.W.X. 2!

14. 2. 2011

Pokračování leteckého simulátoru H.A.W.X, přináší několik vylepšení, nicméně základ zůstává stejný jako u prvního dílu. Opět usedáte do kokpitu, některého ze silných stíhacích strojů a vydáváte se prožít hodiny tvrdých bojů z pohledu profesionálního pilota. Vývojáři se snažili o propracovaný simulátor, nicméně arkádový styl ve hře zůstal už z prvního dílu. I přesto u hry prožijete hodiny zábavy.

Teroristi z Ruska

Příběh je sice postaven na reálném základu, ale nijak zajímavý ani zvláštně propracovaný není. Ostatně tahle hra není ani tak o příběhu, jako o celkovém zpracování a hratelnosti. Příběh se ve dvojce točí okolo ruských teroristů, kteří mají v rukou mocnou zbraň. Jde o tři ukradené jaderné hlavice, které se dostali tam, kam neměli. Létat budete za amerického pilota majora Huntera, za poručíka Murna z britského letectva (jednotka RAF) a v kůži ruského kapitána Sokova společně s vládní letkou, budete bojovat proti armádě separatistů. Lokace jsou poměrně rozmanité, podíváte se do Skotska, Afriky, pohoří Kavkazu, ticho nezůstane ani nad Indickým oceánem a prohlédnete si z výšky i Kreml v Moskvě.

Zaměř a znič

Nového konceptu se dočkali i herní mise. Jediné, co je na jednotlivých úrovních stejné je vzlet a přistání, zbytek je velmi různorodý. Budete mít možnost vyzkoušet si pilotování desítek letounů, používat odlišný typ raket pro zem a pro vzduch, zůčastníte se nočních náletů, ale na chvíli se podíváte i na práci průzkumného letounu. Cíl je většinou jednotvárný, zničit všechny nepřátele, nebo ochránit vlastní letedla, či pozemní cíle. Když má mise ještě časový limit, je zle. Hra se po důležitých sekvencích ukládá, takže pokud se vám něco nepodaří, nemusíte opakovat celou misi znovu.

Ve hře je přes 30 leteckých strojů a nechybí např. ani F-22, což je jeden z nejlepších strojů ve hře. Mimo říditelné stroje na obloze potkáte desítku dalších letadel, současných, i starších. Každý stroj může nést různé typy výzbroje. Některé jsou určeny ke zničení pozemních cílů, některé pro vzdušné cíle. Když se dostanete do problémů (při standardní misi), můžete požádat o pomoc některého z okolních pilotů vaší jednotky, který vám pomůže zbavit se nepříjemného protivníka. Inteligence počítačových protivníků byla zvýšena, a proto doporučuji, alespoň ze začátku vybrat si nižší obtížnost hry. Výběr obtížnosti se projeví i na úrovni simulace. Zajímavým prvkem je rozhodně režim autopilota, při kterém můžete sledovat okolí svého letounu a přitom jej stále ovládat. To je vhodné pokud máte za stíhačkou nepřítele a nemůžete se jej zbavit.

Rozmazané čtverečky? Ne tak úplně!

Grafika je na arkádový simulátor dostačující a dalo by se říci i kvalitní. Nicméně u jednotlivých lokací vývojáři s detaily šetřili, trochu více než měli. Poletíte-li v nižších výškách, už nebudete tak nadšeni tou skvělou atmosférou. S detaily nepočítejte příliš ani u jednotlivých stíhaček, ale proč taky u akrádového simulátoru plýtvat energií na detaily? Výsledný efekt je dostačující a během pár minut vás do hry vtáhne.

Připoutejte se, přistáváme

Novinkou oproti prvnímu dílu je vzlet a přistání. Vzlétnout zvládne snad každý, stačí se rozjet na minimální rychlost a stisknout klávesu pro náklon nahoru. Přistávání je složitější, zejména pokud přistáváte na letadlové lodi. Několik set metrů před lodí začnete snižovat rychlost, otevíráte podvozek…a už jste za lodí. Po několika přistáních si ale zvyknete a časem to určitě půjde bez problémů.

Týmová hra

Hra nabízí různé možnosti kooperativních režimů, zapisování bodů do výsledkové listiny. Můžete hrát jednotlivé mise ze hry, režim o přežití, nebo VS mód. Jako malou nevýhodu bych vyzdvihl malé množství režimů, přestože ty které ve hře jsou, určitě pobaví. Po dokončení standardní kampaně vám mupltiplayer přidá několik dalších herních hodin navíc.

Chcete-li si užít pořádnou leteckou arkádu, hru můžu jen doporučit. Hra vás pobaví na pěkných pár hodin, které prožijete jako pilot některé profesionální letky. HAWX 2 je důstojným pokračováním jedničky, nepříliš vylepšeným a propracovaným (vzhlem k jedničce), ale nové vychytávky se zde v menší míře také objeví. Po dohrátí můžete vyzkoušet také multiplayer, který je výborně zpracovaný.

- Dobrá hratelnost
- Noční špionážní mise
- Režimy v multiplayeru