The Walking Dead: 400 Days – Recenze

Telltale Games servírují DLC k The Walking Dead. Jaké je 400 Days?

23. 7. 2013

The Walking Dead 400 Days je přesně tím, co jsem potřeboval na volné letní dny k tomu, abych se opět mohl ponořit do oblíbeného univerza a vychutnat si skvělé zážitky, které jsem si rovněž odnesl z první řady The Walking Dead. 400 Days ale není tím, co byla původní hra. Tentokrát je vše zaměřeno vyloženě na příběh a hra vám toho moc nedovolí. Vyplatí se tedy přídavek pořizovat?

Tento přídavek se vám do hry nainstaluje ve své podstatě jako nová kapitola. Zatím není úplně jasné, zda je to příběhový spin-off, spojovák k druhé řadě anebo vyloženě prolog k druhé sezóně. Není to z přídavku úplně jasné. 400 Days má ten problém, že je hrozně krátké. Zhruba za hodinu a půl máte dohráno, takže moje naděje na pár odpoledne zábavy se rychle rozplynula. Zahrajete si za 5 různých postav na různých místech a v různých časech.

Jediné co vše spojuje je rozpadající se čerpací stanice. Právě na její nástěnce zůstalo pět lístečků s různými jmény a jejich fotkami. Hlavními postavami jsou – Shel, Wyatt, Russell, Boonie a Vince. Po kliknutí na určitou z fotografií si zahrajete příběh této postavy ve zhruba 15-20 minutách a poté vybíráte další. Jakmile vše dokončíte, příběh vám nabídne ještě kratičký epilog, který dává tušit, že jde asi o spojení s druhou řadou, která nás čeká na podzim.

Inu přídavek není špatný, ale nenabízí pro hráče nic moc. Je pravda, že hodně hraje na nervy a vy si budete jednotlivé scény vychutnávat, ale už zde chybí jakékoliv větší pouto s postavami. Vztah mezi Clementine a Leem byl naprosto skvělý. Musím se přiznat, že po dohrání jsem měl problém si vůbec vybavit, jak se některé postavy jmenovaly.

400 Days je plný napětí a emocí a jsem hodně zvědavý, jak se propojí s další řadou vaše jednotlivá rozhodnutí. Ostatně už z té první se importují data do přídavku, tam mi však nebylo jasné, jak by mohla být hra ovlivněna. Nejdůležitější složkou přídavku jsou rozhovory s ostatními postavami a poté také jednotlivá rozhodnutí která učiníte. Jejich dopad pocítíte lehce už zde, ale naplno až poté co budete hrát pokračování.

Pokud jde o zpracování, tak není co vytýkat. The Walking Dead staví na své specifické stylizaci a není třeba na tom nic měnit. Dabing je opět na velice slušné úrovni a milé hnijící zombie zkrátka vypadají pořad stejně hnusně.

The Walking Dead 400 Days se špatně hodnotí samostatně, nicméně docela dobře naznačuje, o čem zřejmě bude pokračování. Autoři si připravují hráče na další osudy z tohoto univerza, ale neservírují zatím nic víc. Pokud o 400 Days vyloženě nestojíte, tak asi ani není úplně třeba se mu věnovat. Je na zvážení zda za ty peníze je nutné zakupovat něco, co vám dlouho nevydrží. Přesto jde o slušný kousek.

Více informací o seriálu The Walking Dead na Edna.cz

- uvěřitelné postavy
- důležitá rozhodnutí