The Sly Trilogy – Recenze

Trilogie Slye Coopera v naší recenzi

21. 3. 2011

Ačkoliv si tyto hry pamatují pouze ti, kteří vlastnili konzoli Playstation 2, tak i přesto jde o vynikající sérii. V The Sly Trilogy totiž najdete hned tři hry s postavičkou Sly Coopera. Toho si představíme později, nicméně se sluší říci, že za touto trilogií stojí studio Sucker Punch. Že jste o něm slyšeli? No nedivte se. Hoši totiž momentálně kutí inFamous 2, první díl vyšel před dvěma lety. Teď ale zpátky k roztomilým zlodějíčkům.

Mazaný mýval je tu opět!

Sly Cooper je mazaný zlodějský mýval. K jeho elegantním kouskům si vždy přizve své dva přátele, a to želvu Bentleyho a hrocha Murraye. Sly Cooper zdědil knihu s názvem Thievius Racoonus, kde jsou popsány veškeré tipy a triky, které jejich zlodějský rod za ta léta nashromáždil. Bohužel je mu kniha ukradena v mládí, a tak se v čase budoucím vydává získat tento drahocenný spis zpět. Tato zápletka se týká pouze prvního dílu a zavede vás do zajímavých lokalit. Podíváte se do Paříže, ale také do Himalájí. Na stopě je vám však také detektivka Carmelita Fox.

Princip hry je vcelku jednoduchý. Sly postupuje skrze jednotlivé lokace a zajišťuje jednotlivé věci k následující akci. Naši tři přátelé totiž mají vždy promyšlený plán, jak se dostat k jednomu z hlavních bossů. Těch je v prvním dějství pět a vy vždy musíte vše připravit tak, abyste na ně mohli zaútočit. Občas budete muset odjet nějaký ten závod v autě s Murrayem a také ho budete muset krýt pomocí kanónu. To je však poněkud krkolomné a nudné. Často se stává, že protivníka nemůžete zasáhnout a zbytečně opakujete onu pasáž i na několikátý pokus znovu a znovu.

Ve třech se to lépe táhne

Hra trochu připomíná špionážní akce, kdy můžete s pomocí Slye například ukrást nějaké drobné z váčků které mají strážní zavěšené na zadních částech těla. Sly je navíc dost mrštný a obratný. Není problém přeskakovat z různých kůlů sem tam a také šplhat po hromosvodech a dalších trubkách. Co se pak týče možností hry, tak občas jste postaveni do situace, kdy se zhostíte role jiného ze tří parťáků. Bentley je dosti neohrabaný a může střílet pouze uspávací šipky, což znamená, že v boji nablízko je nepoužitelný. Přesto je to však nedoceněný technik, který dokáže hacknout kterékoliv zařízení. Jako poslední je zde Murray, který je, co se muskulatury týče velkým ranařem a také výborným závodníkem. Čeká na vás spousta miniher, mezi které patří právě to hackování počítačů a také ony závody s protivnými opicemi.

Náplň hry je jednoduchá. Vždy přicestujete do nějaké lokace, kterých je ve hře poměrně hodně a navíc nezapomínejme, že jde o tři celé díly, takže máte před sebou kopec zábavy. V každé lokaci si naši hrdinové rozloží svůj hlavní tábor a tam mají svůj (safehouse). Tam vždy vyberete hrdinu, za kterého momentálně chcete hrát. S ním pak vylezete na zápraží a hledáte úkoly tak, že si vyndáte dalekohled a díky němu se vám úkoly v oblasti vyznačí barevnou značkou. Bohužel zde neexistují žádné vedlejší mise, takže kterýkoliv úkol před vás hra vyhodí, ten bude třeba splnit pro další postup dále. Přiznám se že to občas navozuje lehkou frustraci, jelikož se často stává, že musíte opakovat pasáž stále dokolečka, a to jen proto, že tento úkol vám zkrátka ne a ne sednout.

Který díl zvolit? A co třeba všechny?

Pokud mám popisovat jednotlivé díly, tak jednoznačně nejslabším článkem je hned díl první. Zde se totiž žádného zadávání úkolů nedočkáte. Proč? Zkrátka hra vám lajnuje postup dopředu, takže nemůžete nikam jinam jít. Je pouze dopředu a občas někam do strany. Nicméně i tak to není špatný začátek a rozhodně si jej zahrajte před dvěma následujícími díly. Poté přichází druhý díl s podtitulem Band of Thieves. Zde jak již bylo popsáno, dostáváte jednotlivé úkoly a veškeré herní mechanismy pokročily o krok, ba co, o dva dopředu. Jedná se zřejmě o nejsilnější článek této trilogie. Třetí a zároveň dosud poslední (spekuluje se o tom, že po inFamous 2 přijde Sly 4) díl nese podtitulek Honour Among Thieves. Zde se mi příliš nelíbil přístup, s jakým ke hře přistoupili autoři. Zařadili jiné prvky, jako létání v letadlech a ani kvalitní příběh už nedokáže zastoupit poněkud hluchá místa. Co se dá také vytknout, tak to je fakt, že při některých misích jsou checkpointy umístěny poněkud hloupě. Některé špatné skoky vás tedy mohou stát život a díky tomu začínáte znovu z poněkud vzdáleného místa.

Samozřejmě je jasné, že autoři se nespokojili pouze s tím, že hru převedou z původního Playstation 2 na Playstation 3. Hra dostala nový kabátek, díky čemuž běží ve vyšším rozlišení a vypadá skvěle, ostatně tento pohádkový styl je bezvadný. Pravda, engine z Playstationu 3 rozhodně nemačká maximum, jak se o to marně pokoušejí některá studia a zatím se jim to nepodařilo, ale i tak hra vypadá skvěle. Hra navíc podporuje i 3D zobrazení, co se však týče mě, nebylo možnost jej vyzkoušet, takže se o tento požitek s vámi podělit zkrátka nemohu. Výborně je však hra ozvučena a nechybí dokonce ani podpora pohybového ovladače Playstation Move. Ten lze použít jen u speciálních miniher, nikoliv u standardního hraní v kampani. Nicméně jde o zajímavé zpestření.

Za slušné peníze, výborná zábava

The Sly Trilogy fanoušky série nemůže překvapit, ale nový grafický engine dává Slyovi nový styl a život. Co také nesmíme zapomenout vyzdvihnout do výšin, tak to je herní doba, protože celkově dávají tyto tři díly dohromady zhruba 25 hodin kvalitní zábavy, a to nejen pro děti. Za poměrně slušnou cenu získáte velmi kvalitní trilogii, která vás chytne a nepustí, jen doufejme, že Sony plánuje předělavky i dalších podobných titulů, jako například série Jak and Daxter.

- tři díly v jednom
- skvělé zpracování
- výborná zábava