Zavřít reklamu

The Last Guardian – Preview

Neobyčejná hra Last Guardian v našem preview

21. 11. 2011    

V dnešní době se vyrábí různé hry. V některých získáváte body za správné projíždění zatáček, v jiných naopak musíte srazit co nejvíce chodců. Některé hry vás naučí tančit, nebo alespoň vrtět boky, díky jiným zase budete umět o něco lépe cizí, nebo možná i ten vlastní jazyk. Potom ale můžete narazit na typ her, ve kterých nejde o nejvyšší skóre, nejdelší šňůru vítězství, nebo nejměkčí dopad do právě napadaného prašanu.

Pokud o vás totiž v posledních pár letech zavadily hry ICO nebo Shadow of the Collosus (naše recenze zde), možná už vás napadlo, že nejnovější hra od stejného vydavatele The Last Guardian půjde ve šlépějích svých předchůdců. Ve hrách od studia Team Ico totiž nebudete muset pilovat žádnou z výše zmíněných dovedností, abyste uhráli nejvyšší skóre a dostali se do nového levelu a pak se výsledkem chlubili na netu. Jejich hry jsou spíše interaktivním filmovým a často velice emotivním zážitkem, nežli hrou.

The Last Guardian se stylem hraní bude podobat spíře hře ICO, ikdyž se v ní objeví prvky z obou předchozích her. Váš malý hrdina bude procházet obrovským hradem se svým věrným přítelem Toricem, což je velice zváštní zvíře. Vzhledem připomíná napůl psa, napůl ptáka s chováním domácího mazlíka. Společně si budou pomáhat při řešení hádanek a prozkoumávání pevnosti, což se vzhledem k tomu, že má Torico křídla, pařáty a nejspíš umí i plavat, bude velice hodit, vše ale za předpokladů, že mu slíbíte pořádny pamlsek. Vše totiž napovídá tomu, že svého opeřeného kamaráda budete muset občas podplatit nějakou dobrotou, aby vás donesl tam, kam potřebujete a pokud ne, může se vám stát, že si Torico prostě lehne a usne. Což uprostřed vašeho bádání po okolí není zrovna to nejlepší řešení a vám tak nezbyde nic jiného, než ho vzbudit. Zvolit můžete z několika možností, jako například zatahání za peří, skákání po hlavě, nebo prostě jen zvolání jeho jména. Dle tvůrců se na společníkově inteligenci intenzivně pracovalo, což jen dokazuje, že spolupráce s ním bude klíčovým znakem hry.A když už je řeč o hádankách, tak ty dle slov pana Uedy (hlavní mozek tvůrčího týmu) nebudou příliš těžké a hra tak nebude klást na hráčovy schopnosti vysoké nároky. Což je skvělá zpráva hlavně pro sváteční hráče.

Vydaných trailerů a gameplay videí bychom napočítali na prstech jedné zdravé ruky, takže do hádanek, nebo celkové interakce se zatím pouštět nebudu, protože by to nemělo smysl a pouze bych spekuloval. O čem se ale zmínit musím, je grafické zpracování, které sice zdaleka připomíná ICO, ovšem s výkonem PS3 jsou tvůrci konečně schopni vytvořit hru dle svých představ. Z traileru jdou vidět poletující peříčka, prach a motýli a věřte nebo ne, vše je počítáno PS3 v reálném čase. Že by právě teď přišel ten vrchol, kdy budou všechny hry vypadat takto úžasně a ždímat konzoli na doraz? A když už jsme u ICO, kdo z vás ho hrál a občas si připadal trochu stísněně? Procházení chodbami hradu a bát se, zda na mě opět nezaútočí ti černí duchové. V The Last Guardian (TLG) prý bude vše jinak, se strážemi budete bojovat pouze sporadicky (neboli méně než v ICO) a hra nebude působit tak klaustrofobním dojmem, takže se snad dočkáme i trochu volnosti a pobíhání po světě, jako tomu bylo u Shadow Of Collosus. Pokud však proti hradním strážím půjdete sami na vlastní pěst, spíše než útok s hurónským pokřikem budete se muset zvolit plížení. Anebo přivolat na pomoc Torica, který už je zneškodnit dokáže. Z dosavadních informací taky vůbec není jasné, proč zde stráže jsou, kromě toho, že prý jsou tvořeni pouze ze stínů a co vlastně chrání.

O hře The Last Guardian aby člověk hledal informace snad i na ruských fórech (kde se většinou najde všechno, když všechny ostatní možnosti selhaly), takže jsem se vám snažil sepsat něco málo informací z pár trailerů a jednoho článku, co se po internetu toulají. Přesné datum vydání ještě není známo vůbec, mluví se o začátku příštího roku a zatím jen o Japonsku, zda se dočká i zbytek světa, to je stále ve hvězdách. Vývojaři si však stále nechávají otevřená vrátka pro případné zdržení: kvalita hry je pro ně na prvním místě a pokud bude hra vyžadovat více času, dostane ho. A nám tedy nezbývá, než si držet palce a napjatě čekat.