Zavřít reklamu

The Elder Scrolls V: Skyrim – Preview

Rozbouřené preview na TES V: Skyrim

4. 3. 2011    

Po dlouhých pěti letech se vrací epochální ságy The Elder Scrolls. Tentokrát již popáté a nese název Skyrim. The Elder Scroll byl vždy po vydání jedničkou mezi RPG, tudíž to samé se očekává i od Skyrimu a my jsme tedy zjišťovali, zda to tak bude. Zřejmě ano! Sága The Elder Scrolls je úžasná v tom, že má vybudovanou kompletní mytologii vlastního světa. Existuje ohromné království jménem Tamriel, to je rozděleno na jednotlivé provincie a právě v nich se odehrávají jednotlivé díly. Mezi ně patří Morrowind (třetí díl), Cyrodiil (čtvrtý díl) a také Skyrim. Dle umístění se také jmenuje páté pokračování. A čím se liší Skyrim například od Cyrodiilu? Zejména prostředím a kulturou. Ve Skyrimu se setkáte zejména s národy podobnými vikingům. A také není divu. Na většině míst panuje slušná kosa a dočkáme se i spousty sněhu. Ale nebojte, pokud jste měli rádi idylické procházky cyrodiilskými lesy, nebudete ochuzeni o krásy zalesněné přírody.

Skyrim ve vší parádě!

Vítejte ve Skyrimu, provincii ležící severně od Cyrodiilu. Oblast nabízí zhruba stejnou rozlohu jako Cyrodiil, tedy kolem 40ti kilometrů čtverečních. Zde nás čeká několik různých prostředí. Nejenže se dočkáme zasněžených vrcholků, ale také nás čekají lesní stezky a nejrůznější údolí. Je naprosto jasné, že autoři se budou soustředit i na různé dungeony. Ale o čem, že to vlastně bude? Události ze čtvrtého dílu se odehrály již před dvěma sty lety, kdy byly uzavřeny brány krutého pekelného světa Oblivionu. Skyrim je rozpolcen, a to zejména díky občanské válce, která zde zuří. Král zemřel a jeho nástupce taktéž. Jak bylo vidět již z trailerů, tak se také šíří fámy o návratu dračí rasy. Ale jsou to pouze fámy? Dokonce se hovoří o tom, že se objevil dávnověký dračí démon Alduin. Drakům dokázali v minulosti vzdorovat pouze potomci jistého rodu. Bohužel nikdo neví, kde se skrývají poslední potomci. My to ale víme! Posledním potomkem jste vy a jmenujete se Dovahkiin. Dá se tedy předpokládat, že Alduin bude vaším úhlavním nepřítelem. Na začátku hry, krom toho že se jmenujete Dovahkiin, můžete svou postavu překopat od základů. Autoři z Bethesdy tvrdí, že to co jsme měli možnost vyzkoušet už v Oblivionu, zůstane zachováno, a tak se budete moci počochnit v různých nastaveních vaší visáže. Vlasy, nos, ústa, to a mnoho dalšího můžete upravit, tak aby hlavní hrdina vypadal dle vašich představ. Navíc si můžete vybrat rasu, z které váš hrdina pochází. Těch by mělo být deset. Na začátku nebudete umět zhola nic, krom běžného běhání a skákání. Systém levelování však prošel mnoha změnami. Základem bude fakt, že hranice levelů bude na 50ce. Pravda i po ní se dá zvyšovat úroveň, bude to však mnohem náročnější. Při každém levelu se bude automaticky zvyšovat zdraví, mana a stamina.

Leveluj, nerozděluj

Další schopnosti se zvyšují také automaticky. Máte totiž jen tři hlavní třídy. Bohužel ani v těch není možné si přidávat zkušenostní bodíky. Zde vám hra automaticky přihazuje, jedná se o boj s mečem, střelbu s lukem a magii. Což umožňuje vše kombinovat a vaše postava může být jakýmsi všeumělem, nemusíte se tedy nutně zaměřovat jen na jednu specializaci. Dále je zde systém perků, který umožňuje rozdělení do některých z osmnácti nabízených schopností. Co však prošlo velkou změnou, tak to je soubojový systém. Opět do rukou budete moci vzít velkou řádku zbraní, ale tentokrát budete mít více možností využití. Do každé ruky si totiž můžete zvolit, co budete chtít. Dvě sekerky? Proč ne. Není problém si zvolit také dvě kouzla, která je pak možné zkombinovat, ale také nebude chybět tradiční varianta meče a štítu v druhé ruce. Postava dostala velké omezení ohledně pohybu dozadu. Údajně proto, aby postava nemohla utíkat z boje, tak snadno jako tomu bylo v Oblivionu. Důležité prý budou také souboje nablízko, kdy bude možné soupeře i dorazit nějakým speciálním chvatem.

Ve hře bude k dispozici celkově pět různých magických škol. Těmi jsou – destruction, restoration, illusion, alteration a conjuration. Jak bylo již řečeno kouzla, jde různě kombinovat a skládat. Celkově bude k dispozici na 90 různých kouzel. Autoři změnili nastavení ohledně střelby z luku. Efektivita střel bude účinnější a efektivnější, bohužel zpomalení dojde při nabíjení projektilu.

Živoucí svět a opravdové charaktery

Velký důraz autoři kladou na to, aby se postavy ve hře příliš neopakovaly a také bylo najato více dabérů, aby se hlasy nescházely na jednom místě. Celkově bude ve hře 5 velikých měst, která by měla být živější než minule. Také budou změněny rozhovory s jinými NPC. Ti budou provádět i nadále svou činnost, a tak budou během rozhovoru například utírat prach, rovnat bedny, přičemž vás budou po očku sledovat a mluvit s vámi. Dialogy by také měly být více větvené, aby nepůsobily příliš zbytečně a nudně. Čeká nás také spousta vedlejších blbůstek, jako kácení stromů, kování mečů, vaření a další.

Teď přijde to, co udělání z každé hry úplně jinou. Jistě, základ hry bude vždy stejný, ale systém úkolů je zde naprosto revoluční. Takzvané Radiant story je něco, co v herním světě nemá obdoby. Hra si vede kompletní záznamy o tom, kam jdete, co děláte, jak to děláte, proč to děláte a tak dále. Díky tomu probíhají výpočty k tomu, abyste například nenavštěvovali stejnou oblast několikrát. Jak to ho hra docílí, ptáte se? Velmi jednoduše, úkol vám zadá jinde. Některé úkoly, které zažije váš známý, vy například vůbec hrát nebudete. Tohle je něco, díky čemu bude každá hra úplně jiná a vy tedy budete moci epické dobrodružství opakovat několikrát. Co třeba když zahodíte určitou věc a o jejím dalším osudu bude rozhodovat herní systém a pokaždé může rozhodnout zcela odlišně.

Nádherná podívaná s dokonalými oblastmi

Skyrim bude pohánět zcela nový engine, který byl ušit v kancelářích Bethesdy na míru tomuto titulu. Jak můžete vidět z prvních materiálů, čeká nás vskutku úžasná podívaná. Vývojáři tvrdí, že vítr dokáže nyní ohýbat každou větvičku zvlášť. To zní naprosto úžasně, ostatně sníh a voda nás v traileru přesvědčují o tom, že hra bude klást velký důraz na realismus. To si však vyžádá svou daň. Pokud prý nebudete mít velice silný stroj a tím je myšleno zkrátka to poslední co je k dispozici, budete mít potíže hru rozběhat. Autoři sami doporučují hru hrát raději na konzolích.

Jedno z největších RPG se tedy vrací. Letos však má důstojné soupeře. Mezi ty největší jednoznačně patří Dragon Age 2 a Zaklínač 2. My však věříme Skyrimu o něco více a tušíme, že přijde revoluce na poli RPG žánru. The Elder Scrolls V: Skyrim vyjde letos 11. listopadu na PC, PS3 a Xboxu 360. Z toho spát nebudeme!