Zavřít reklamu

The Elder Scrolls Online – Preview

The Elder Scrolls Online bude vskutku zajímavým RPG a proto vám přinášíme preview na toto kolosální MMORPG.

5. 3. 2014    

Vzhůru do nového světa

Vzpomínáte na zasněžené vrcholky Skyrimu a na tu úžasnou sněžnou bouři, kdy jste si museli přitopit kvůli hroznému pocitu zimy? Co takhle v jednom městě uloupit koně a v druhém si najít kamaráda? Rádi jste měnili techniky boje? Na tyto otázky jsem hledal odpověď v nové onlinovce ze světa Tamrielu (The Elders Scrolls). Zenimax společně s Bethesdou nás již dlouhou dobu zásobují informacemi o této hře a až nyní si konečně můžeme udělat názor my samy. Tento fantasy svět má obrovskou základnu lore a mnohého dobrodružství. Tak si jen vzpomeňte, kolik hodin jste strávili v předešlých dílech série.

Hrdina vystrkuje růžky

Každé dobrodružství začíná u zrodu hrdiny. Není tomu jinak ani v tomto případě. Tvorba samotné postavy je velice obsáhlá a detailní. Srovnal bych jí s Neverwinter a SWTOR. Dokážete vytvořit jak svalnatého válečníka, tak křehoučkého čaroděje. Na výběr je dost ras a povolání jsou přístupna jen čtyři. To už je první změna od původního. Zde jste omezeni na jednu třídu, takže jedna role. Snad vývojáři přidají i další, protože klasický Templar, Dragon Knight, Sorcerer, Nightblade moc neohromí a je snadný předpokládat co bude jeho náplní i bez popisku. První kroky ve hře jsou provázeny krátkými úvody. Zde se naučíte základy pohybu a boje.

Válečníci nebojují?

Už u prvních soubojů jsem začal pociťovat jakousi nezáživnost boje. Kde jsou efekty zdobicí boj? Chybí celá atmosféra. V non-target systému boje je sice možný uskakovat a blokovat. Celé je to dynamické, ale furt zde něco chybí. Teprve u prvního monstra, které mnělo větší výdrž jsem si to uvědomil. Boj je myšlen na endgame, kde se předpokládá podpora PVE obsahu a složité dlouhé souboje. S tímto prvním bossem jsem teprve musel uskakovat a blokovat jeho devastující kouzla. Tohle mě už bavilo. Dynamika je i u pastí, které jsem okusil v úvodní lokaci. Podobné jako u Skyrimu, jen mají obrovský hitbox. Umřel jsem, když jsem od nich stál dva metry a ona past se aktivovala.

Svět musí být světem

Vzpomeňte si na Skyrim a jeho krásná živoucí města. Jakmile jsem se probojoval do prvních otevřených zemí a luk Tamrielu, odhalil jsem další změnu. Procházím pustinou a najdu město duchů. Zní to špatně, ale ono to tak je. V planinách jsou sice monstra, ale opravdu málo. Surovin pro profese taky není požehnaně. Města jsou vylidněna. Z měst jsem měl opravdu špatný pocit. Kde je hlučná hospoda plná bojovníků? Proč neslyším cinkání kováře, když je země v bojovém ohrožení a co teprve trhy? Ve městech jsou NPC přítomna, ale jde pouze o různé obchodníky, nebo s vámi nepromluví. Dokonce ani za mák. Chybí mi zde i nějaké mini hry, nebo jiné drobné vyžití. Každé město by mělo mít tu skulinu pro hráče. Čekáte tedy na svého spolubojovníka, jenž cestuje přes celý svět. Chcete si tedy, pro krácení dlouhé chvíle, dát duel s jiným hráčem? Bohužel i tahle možnost ve hře momentálně chybí. Zadávání questu probíhá skrz dialogy. Ty na mě nepůsobili tak pěkně a musím říct, že jsou spíš jen záštitou klasického zadání questu po stylu WoW. Dokonce i odevzdání a odměna je podávána stejně. Questy na sebe navazují a ty vedlejší se vždy váží k lokaci, kde se nacházíte.

Obal vypadá střapatě

Celková grafika neohromí. U online her to tak je vždy, ale tato úroveň je opravdu mizerná. Hru jsem hrál na největší grafické nastavení a i tak jsem se nepokochal. Nejspíš je tak kvůli konzolím a to jsem cítil i v jiných aspektech. Celé menu je ovladatelné jen za pomocí klávesnice. Dokonce je zde i ono vyskakovací menu po jednou klávesou, kde kroutíte myší pro výběr položky. To je přece výsada gamepadů. Celkově je těžké smíchat online hru jak pro pc tak konzole, ale tohle se moc nevede. Snad nikde jsme to neviděli a já se bojím, že TESO nebude vyjímka. Je zde dokonce možnost sledovat svoji postavu klasicky z třetí osoby, ale i přepínání do vlastních očí. Stejně jako předešlé tituly série. Tato možnost působí nedomyšleně a to už jen proto, že je zde zorné pole asi šedesát stupňů. Přiložte dlaně ke spánkům a vidíte tunelově…tak to vypadá.

Nehrabte listí

Jak už napovídá název odstavce. Ve hře je profesní systém. Zde máte přístupné všechny profese a sbíráte všechny suroviny. Doufám, že zde nebude chybět ekonomický systém. Tento systém byl řízen hráči a klasicky fungující ho má třeba WoW. Je to taková in-game burza. Surovinám se mění ceny dle nabídky a poptávky. Kdo chce vydělat, musí přemýšlet. Nejspíš o to hráči TESO přijdou. Stejně farmení nikoho nebavilo, že? Když dosáhnete nové úrovně. Dostane hrdina Skill point. Tento bod si rozděluje do kouzel a dovedností. Za Sorcerera jsem měl celkem dost kouzel. Co mi na nich chybělo a vadilo, byla absence cast baru.

Konečná slova

Za vývojáře doufám, že hru vylepší a až vyjde, bude ochuzena o nedodělky. Celý svět si zasluhuje změnu k lepšímu, ale na to už nebude čas. Hra už nahání předobjednávky a s cenou nejde nízko. Nemluvím o měsíčních poplatcích.