The Awesome Adventures of Captain Spirit – Recenze

Square Enix predstavil na tohtoročnej konferencii E3 zaujímavý titul, ktorý sa dostal do hľadáčika našej redakcie.

7. 7. 2018

Captain Spirit

Pred mesiacom sme sa na prezentácii Square Enixu počas najväčšieho videoherného sviatku dozvedeli, že univerzum Life is Strange dostane nový prírastok v podobe chystaného titulu. Azda všetci fanúšikovia série LiS sa tomuto vyhláseniu potešili a s napätím sme očakávali, aká bude novinka od Dontnod Entertainment. Zoznámte sa s postavou Captain Spirit!

Príbeh hry nás tentokrát zaviedol do malebného mestečka Beaver Creek, situovaného v americkom Oregone. Hlavnou postavou je samozrejme Captain Spirit alias Chris, chlapec s bujnou fantáziou a veľkými ambíciami. Titul sa s hráčmi vôbec nemazná a tak sa hneď od začiatku vrhneneme na dôležité rozhodnutia, ktoré budú výrazne zasahovať do ďalšieho priebehu hry. Vo väčšine prípadov máme však na výber iba dvojicu možností, z ktorých si môžeme vybrať. Ako príklad možno uviesť tvorbu samotného kostýmu, alebo pokročilejšie voľby v konverzáciách s inými postavami, ktoré vám samozrejme nebudeme prezrádzať. Okrem iného, má mať The Awesome Adventures of Captain Spirit vplyv aj na skutočnosti v pripravovanej hre Life is Strange 2, ktorá príde už o pár mesiacov.

Otvoreno-uzavretý svet

Napriek tomu, že je hra graficky spracovaná naozaj parádne, veľmi veľa nám toho tvorcovia na objavovanie neponúkli. Väčšinu času strávite vnútri domu, v ktorom býva Chris spolu so svojim otcom alebo na záhrade za domom. Možností je však viac než dosť, pričom takmer každý predmet je použiteľný a informácie, ktoré získate objavovaním určite oceníte v ďalšom priebehu hry (rovnako aj v prípade Life is Strange2). Prvou úlohou, ktorá sa vám v hre naskytne je tvorba vlastného superhrdinského úboru, interakcia s otcom alebo časté detské zábavky s hračkami. Každá miestnosť skrýva určitý počet predmetov, ku ktorým sa možno dostať okamžite alebo v neskoršej fáze hry použitím určitého druhu kľúča.

Nevýhodou však je, že dostupné miesta sa po niekoľkých minútach, resp. „hodinách“ hrania zunujú a vy sa tak ocitnete v začarovanom kruhu. Ak vám vŕtajú v hlave vyššie použité úvodzovky, tak vám to ozrejmí celková dĺžka príbehu. Ten sa dá bez problémov zvládnuť pokojne aj za dve alebo tri hodiny.

Dychberúci soundtrack a atmosférické prostredie

Ako sme už zvyknutí,  pri hre z Life is Strange univerza jednoducho nesmie chýbať hudba. V prípade Captaina Spirita tvorcovia zasa raz nesklamali, preto si popri hraní alebo pozeraní cutscenes môžeme užiť niekoľko skvelých hudobných počinov, ktoré do jednotlivých scén pasujú ako uliate. Pesničky podnecujú emotívnu atmosféru hry a hráča tak nútia ešte viac sa zahryznúť do príbehu. Počas hrania hudby sa vám v niektorých častiach hry postupne odhaľujú prostredníctvom letmých náhľadov jednotlivé predmety alebo miesta, ktoré je možné použiť. Okrem rôznych fotografií, pohľadníc alebo poznámok vám môže podať pomocnú ruku aj obyčajný počítač, či telefón. Stačí len byť dostatočne šikovný a mať oči otvorené.

Plnohodnotná hra alebo doplnok série?

Čo sa týka celkového vizuálu hry, táto kategória nemá chybu. Všetky zložky, kvôli ktorým sme si zamilovali Life is Strange sa nachádzajú v určitom množstve aj v kapitánskom prírastku. Jedná sa však o rovnomernú porciu herného zážitku? Pokiaľ by bol tento titul platený, sotva by po ňom siahlo toľko hráčov ako v prípade LiS. Krátka hracia doba však vzhľadom na túto skutočnosť neurazí a pokiaľ si chcete preskákať všetky možné kombinácie možností, pokojne si hru zahráte znova odzačiatku. Pre fanúšikov Life is Strange môže byť informácia, že sa tento príbeh odohráva 3 roky po udalostiach z Life is Strange viac ako nápomocná. Nechajme sa prekvapiť, v akom rozsahu budú skutočnosti z The Awesome Adventures of Captain Spirit nadväzovať na druhý diel Life is Strange.

Verdikt

The Awesome Adventures of Captain Spirit je určite výborným spôsobom, ktorý pootvára dvere do známej hernej série. Napriek tomu, že je podobností v príbehu s originálnym LiS pomenej, určite tento titul nepredstavuje žiadne sklamanie. Spôsob, akým tvorcovia titulu odbočili a rozšírili univerzum predstavuje výborný krok pri budovaní celej ságy. Napriek tomu, že dĺžkou hrateľnosti Captain Spirit nezaujme, svojím dôvtipom a spracovaním už áno. Hudobný podmaz, grafické spracovanie a emotívny príbeh robí z hry perfektný celok, vďaka ktorému si môžete dopriať relax na jeden, či dva večery pri monitore.

• Titul The Awesome Adventures of Captain Spirit je dostupný zdarma pre PC a konzoly PS4 a Xbox One

The Awesome Adventures of Captain Spirit
Developer: DONTNOD Entertainment