Zavřít reklamu

Technologie Ray Tracing je velmi náročná, i nejnovější GeForce RTX 2080Ti má problémy

Vlajková loď od Nvidie si s Ray Tracing technologií neví rady. Alespoň prozatím.

22. 8. 2018     Zdroj

Těšili jsme se na to, až se dočkáme prvních ukázek Ray Tracing technologie. Očekávání byla opravdu vysoká, ještě k tomu, když se i samotná Nvidia rozhodla pojmenovat po této technologii své nové grafické karty – RTX. Po prvních ukázkách je ale více než zřejmé, že technologie Ray Tracing je velice náročná. A to tak moc, že i nejnovější Nvidia GeForce RTX 2080Ti za 33 tisíc korun má problémy s tím, aby Ray Tracing utáhla.

Tuto zprávu jsme se dozvěděli od německého PCGamesHardware. Ti si pro nás nachystali video, na kterém běží hra Shadow of the Tomb Raider s aktivovanou technologií Ray Tracing. Počítač, na kterém hra běží, je vybaven nejnovější vlajkovou lodí od Nvidie – GeForce RTX 2080Ti. Společně s hrou je také spuštěný program FRAPS, který prozrazuje okamžitý počet snímků za sekundu – a v tomto případě jsme se dočkali FPS v rozmezí 30-70.

Video, na kterém je počet snímků za sekundu zachycen, má asi dvě minuty. V průměru počet snímků za sekundu nepřekračuje cca 40 FPS. Tato hodnota je dle mého názoru pro většinu hráčů nedostatečná, ještě k tomu na nejnovější grafické kartě. Samozřejmě se na videu objevují i světlé chvilky, kdy se počet snímků za sekundu vyšplhá na 70 – to ale tehdy, kdy se Lara koukala do zdi. Při rozhlížení po okolí se FPS pohybovaly v rozmezí 30 – 45 FPS. Navíc k tomu všemu hra běžela pouze na 1080p, nikoliv na 1440p – v tomto případě by už jste si asi Laru neužili vůbec. Na video se můžete podívat níže.

Vývojáři hry Shadow of the Tomb Raider na toto video vcelku pohotově reagovali na svém Twitteru. Podle jejich slov je Nvidia GeForce RTX 2080Ti dost výkonná. Problém je pouze ve hře, jelikož je ještě Ray Tracing technologie v této hře pouze ve fázi testování. Nejprve by tedy měla vyjít hra bez podpory Ray Tracing – tato technologie bude do hry implementována až v další aktualizaci.