Zavřít reklamu

Stronghold 3 – Preview

Historie znovu ožívá v preview na Stronghold 3

11. 9. 2011    

Za pár tydnů má vyjít Stronghold 3, pro někoho velká srdcovka, někdo však vůbec nechápe o čem je teď vlastně řeč. V roce 2001 takřka čerstvé studio Firefly Studios přišlo s novou ekonomicko-budovatelskou strategií s názvem Stronghold. Tehdy se hra dostala do široké veřejnosti a vývojáři si na herním trhu vytvořili dobrou pověst. První Stronghold byl krásně přehledný, vyrovnaný, co se týče produkce surovin a jejich spotřeby, vojska se dala krásně ovládat a dobývání hradů pomocí katapultů dodalo ještě ten správný lesk. Toto vybídlo tvůrce k vytvoření datadisku s názvem Stronghold: Crusaider, který nabídl novou kampaň, nové mapy, lepší grafické zpracování a v podstatě jsme dostali ten starý Stronghold avšak v lepším kabátu. Hráči po celém světě datadisk s radostí pustili do svého PC a někteří si jej rádi zahrají ještě dnes. Poté však přišli kruté časy, FireFly Studios se rozhodli, že udělají druhý díl, ten už měl grafiku na zcela novém enginu, a tak potrápila leckteré počítače po hardwarové stránce.

Z vrcholu až na samé dno!

Hra se vyvíjela po dobu tří let a všichni se nemohli dočkat pokračování, bohužel onoho dne, kdy v roce 2005 Stronghold 2 vyšel, bylo zklamaných mnoho hračů. Průměrné hodnocení hry na serveru Metacritic činí pouhých 63% … docela málo. Tvůrci však měli eso v rukávu. O rok později přichází s uplně novou hrou s názvem CivCity, jednalo se také o strategii a buhužel dopadla podobně jako Stronghold 2. Se studiem to šlo z kopce a někdo dostlal nápad, že Stronghold: Crusaider se lidem líbil, tak proč ho neudělat ve větším stylu a v tom momentu si zadělali na obrovský malér. V roce 2008 vydali Stronghold: Crusaider Extreme a ten se jen tak tak doplazil v průměrných recenzích na 45%. Teď se však FireFly Studios chtějí opět dostat mezi známá a atraktivní studia, přícházejí tedy po dlouhé době se Stongholdem 3, ten se již opakovaně odkládal, a tak doufejme, že se vývojáři poučili z minulých chyb a přinesou nám zase tu správnou zábavu, jak tomu bylo na začátku. Jaký tedy bude třetí díl?

Návrat ke kořenům? Zřejmě!

Vývojáři moc dobře vědí, že poslední roky byly jen pouhými kroky do špinavějších vod a říkají, že se budou řídit myšlenkami, které měli přesně před deseti lety. Do boje tedy půjdete proti zlému Lordu Vlkovi, ano ten už je deset let po smrti, ale ve FireFly se ho podařilo záhadným způsobem oživit. Hlavní myšlenkou má dominovat údajně taktizování. Stronghold byl vždy o budouvání pořádného hradu, kde vše běží jak švýcarské hodinky a válčení je až ta druhá stránka charakteru hry. Takže prvními úkony, bude zajistit dostatek jídla a surovin a pak rychle na opevnění. Teprve poté budou vaši obyvatelé spokojeni a bude chodit včas do práce. Stejně jako v realitě, jsou lidé spokojenější,když platí malé daně a ještě více by byli spokojenými, kdyby nemuseli platit daně vůbec. Pokud by vám nízké poplatky přišli jako malá odměna za to co pro vás vše zhotoví, můžete ještě regulovat přídavky jídla.

Pokaždě když píši nějaké preview tak si pár vět o grafické stránce hry nechávám až na konec, ale jak tak zjišťuji u Strongholda 3 musím grafiku hry zmíňit už teď. Nový engine je totiž největší chloubou této hry, tedy podle vývojářů. Tento engine byl použit například u Settlers VII a hře padl jako oblek ušitý na míru. Z toho plyne nová možnost stavění různých budov a hlavně hradeb, které bude možné stavět všemi možnými směry. Udajně by bloky kamenů, vystřelené z katapultů, měli ničit nepřátelské hradby až na ty nejmenší kousíčky kamínků. Další změnou je celkový náhled mapy, tedy vlastně prostranství, které můžeme vidět. U starých Strongholdů jsme měli vše odkryté a viděli co nepřítel zrovna provádí. Teď už vše, co je dál od vašeho hradu bude zaheleno hustou mlhou a vy budete mít za úkol tuto mlhu odkrýt pomocí různých věží a žoldáků s pochodněmi.

A jakou armádu budeme mít k dispozici ? No nebude se nějak lišit od minulých dílů, takže se pravděpodobně dočkáme silných templářů, bystrých lučištníků a kušníků či ne moc atraktivních tlusťochů s palcáty. Jestli byste měli, ale dost peněz na rozhazování, tak můžete nakoupit žoldáky, kteří jsou tedy méně učinějšími, ale jejich získání do svých řad je vlastně bez sebemenší ztráty času a potřebných surovin. Přidejte si k tomu ještě techniky, kteří vám vybudují katapulty, praky nebo balisty a máte pořádnou armádu, kterou by chtěl jakýkoliv středověký král. Toto vše si budete moci vychutnat až v 25 misích, když k tomu připočteme multiplayer tak máme o zábavu vystaráno až na několik hodin a to jsme nezmínili to nejlepší na konec … ve hře se opět objeví editor map.

Zdá se tedy, že FireFly Studios mají blízko k opět kvalitnímu titulu, ovšem to jsme si mysleli i v roce 2005 u Strongholdu 2, avšak vše zatím nasvědčuje tomu, že se vývojáři opravdu poučili ze svých minulých chyb. Zjistit to můžete sami na vlastní kůži, když si hru koupíte koncem října na své počítače.