Resistance: Burning Skies – Recenze

Série Resistance debutuje na nové kapesní konzoli PlayStation Vita. Dokáže hasič spasit svět před invazí Chimér?

10. 6. 2012

Resistance: Burning Skies - Recenze

První díl dnes již populární akční FPS série Resistance od Insomniac Games byl jednou z prvních her na konzoli PlayStation 3. Do této doby se z Resistance stala trilogie s jednou odbočkou pro PlayStation Portbable (PSP) Resistance Retribution, která patří mezi vůbec nejlepší hry právě pro tento handheld. Letos se na trhu konečně objevila nová kapesní konzole od Sony, která nese název PlayStation Vita (PS Vita). Nyní tu máme novou hru Resistance: Burning Skies od studia Nihilistic Software, která chce navázat na úspěchy svých předchůdců. Díky duálním analogovým páčkám, kterými PS Vita disponuje, je konečně možné si užít střílečky i na cestách.

Již od začátku vývojáři upozorňovali na to, že Burning Skies nerozvíjí příběh trilogie, pouze ho doplňuje o několik událostí, které se staly souběžně. Hlavní postavou hry je každodenní hrdina, hasič Tom Riley. V roce 1951 začala invaze Chimér, a tak se pochopitelně Riley rozhodne bojovat proti nezvaným hostům. Jenomže vše se poněkud zkomplikuje poté, co zjistí, že byla unesena jeho žena a dcera. A tak se jeho boj stává ještě o něco více osobním. Co se týče příběhu, ten je hodně lineární, a tak nečekejte žádné WOW momenty či zvraty, jedná se čistě o přímočarou akci. Celý příběh je doplňován komiksovými sekvencemi, obdobně jako v Resistance 3. Herní doba je bohužel poněkud krátká. Na první dohrání nebudete potřebovat téměř ani pět hodin. Sice po dohrání můžete hrát znovu v módu New Game+, kde máte již všechny zbraně a jejich vylepšení dostupné. Jelikož ale lze získat platinovou trofej hned při prvním dohrání, je dosti nepravděpodobné, že si většina z vás hru projde vzápětí znovu.

Resistance: Burning Skies - Recenze 1

Pokud jste hráli některý z dílů pro PlayStation 3, tak vás Burning Skies po hratelné stránce asi v ničem nepřekvapí. Jedná se totiž o klasickou střílečku, ve které jdete vymezenou cestou a pálíte po všem, co se hne. Naštěstí střílení Chimér je stále veliká zábava, a to především díky skvěle navrženým lokacím a velkému arzenálu všelijakých zbraní. Skoro v každé hře má hlavní hrdina k dispozici nějakou zbraň, kterou používá v boji nablízko, nebo když mu dojde munice, ve většině případů se jedná o nůž. Ale Riley je hasič, a tak sebou neustále nosí požární sekeru. Pochopitelně nechybí nesmrtelné zbraně série jako M5A2 Folsom Carbine, Bullseye nebo Auger, ale k dispozici máte i hromadu dalších, mezi které patří třeba brokovnice či raketomet. Všechny střelné zbraně si navíc můžete vylepšit pomocí speciálních upgradovacích kostek, které jsou různě skryté v úrovních. Proto je dobré prohledávat všechna zákoutí, protože nikdy nevíte, kde se může některá z kostek nacházet. Díky těmto vylepšením se boj proti Chimérám stává o něco jednodušším a zábavnějším. Aby hra nebyla zase až tak jednoduchá, emzáci útočí v hojných počtech a v různých podobách. Druhů nepřátel je celkem dost a tím vás hra nutí používat všechny zbraně. Vedle obyčejných pěšáků se vám do občas cesty postaví i silnější jedinci, se kterými se zapotíte. Nechybí ani souboje s bossy, které zpestřují hratelnost.

Střílečky na kapesních konzolích byli vždy velkým probléme, protože doposud žádné zařízení nemělo duální analogové páčky. Ty PlayStation Vita má, a tak si můžete vychutnat střílečky stejně, jako na domácích konzolích. Resistance: Burning Skies se hraje opravdu výborně. Ačkoliv pár ovládacích prvků chybí, tak vše funguje jak má. Vývojáři také využili dotykový displej. Na pravé straně naleznete několik ikonek, jejichž pomocí používáte třeba sekeru nebo házíte granáty. Dotykovým ovládáním také aktivujete sekundární režim u každé zbraně. Například u Bullseye stačí kliknout na nepřátele, které tím označíte, a poté jen pálíte třeba zpoza rohu. Celkové ovládání hry je velice pohodlné a po pár minutách vám nebude činit žádný problém. Naopak zklamáním je umělá inteligence vašich spolubojovníků i nepřátel. Díky chybám v AI budete muset prostě některou pasáž opakovat a to dokonce hned několikrát.

Resistance: Burning Skies - Recenze 2

Každý díl série Resistance vedle singleplayeru přinesl i povedený multiplayer, ani Burning Skies v tomto není výjimkou. Po zadání Network Passu se vám zpřístupní hra pro více hráčů, která nabízí bitvy až pro osm hráčů v módech Deathmatch, Team Deathmatch a Survival. První dva zmíněné režimy nemá cenu nijak představovat, protože je určitě moc dobře každá zná. Naopak Survival stojí za zmínku. V tomto režimu se šest hráčů dostane do role vojáků a dva do role Chimér. Pokud hrajete za vojáky a zemřete, automaticky se z vás stává jedna z Chimér. Vítězem kola se vždy stává poslední žijící hráč v lidském týmu. Tento mód je sice zajímavý, ale dlouho se u něj asi bavit nebudete. To vlastně platí pro celý multiplayer, který je spíše jen takový doplněk ke hře.

Grafická stránka hry je opravdu na vynikající úrovni. Prostředí celé hry je různorodé a je hlavně do detailu vymodelováno. Nesmím opomenout ani výborné efekty a skvělé nasvícení. Hra běží naprosto plynule bez jakýchkoliv poklesů frameratu. Resistance: Burning Skies je bezpochyby nejlépe vypadající střílečka pro kapesní zařízení. Hudební doprovod a dabing jsou na tom stejně dobře, až na zvuky, které jsou až příliš nevýrazné, což je poměrně velká škoda.

Resistance: Burning Skies - Recenze 3

Resistance: Burning Skies na PS Vita je rozhodně slušnou střílečkou s fantastickou grafikou, která nemá na žádném jiném kapesním zařízení konkurenci. Pokud vlastníte konzoli PlayStation Vita a máte rádi akční FPS střílečky, tak investice do Burning Skies určitě nebudete litovat, a to díky povedenému singleplayeru, kterému chybí jen trochu lepší příběh, ale i kvůli multiplayeru, který také dokáže dobře zabavit. Jen škoda krátké kampaně a špatné umělé inteligence, nebýt těchto chyb, určitě by si hra zasloužila vyšší hodnocení. Ale i přes to všechno Resistance: Burning Skies téměř splnila všechna očekávání.

- Zábavné
- Spousta zbraní
- Grafika a hudba