RECENZE: Watch Dogs: Legion – Nevydařená revoluce

Watch Dogs jsou tu s třetím dílem, a to v Londýně. Jenže stojí to vůbec za to?

2. 11. 2020

Po dlouhých strastech a jednom delším odkladu jsme se dočkali vydání hry Watch Dogs: Legion. Ta oproti předchozím dílům slibovala, že půjde o akci, kde budeme moci využít doslova každého obyvatele, který se bude na mapě pohybovat. Hra tak nemá pevně stanoveného hrdinu, a ne každému to může být po chuti. Pojďme se tedy detailně podívat na to, jak to Ubisoft zvládl napotřetí.

Watch Dogs přináší představu toho, jak vypadá metropole, která je podřízena jedné autoritářské společnosti a lidé zde žijí v útlaku a nebezpečí z kterékoliv pořádkové jednotky. Tentokrát si Ubisoft vzal na paškál Londýn, což nás konečně v sérii posouvá do Evropy. Ostatně amerických měst už bylo v různých videohrách tolik, že jakákoliv změna prostředí je vítaná.

Londýn je nějakou dobu po Brexitu a situace zde není dobrá. Obyvatelstvo se bojí byť jen ukázat prstem na vládnoucí garnituru. Veřejnost navíc šokují výbuchy přímo v centru metropole, ze kterých je obviněna organizace DedSec. Tu samozřejmě známe z předchozích dílů, kdy jsme prvně hráli za Aidena a podruhé za Marcuse, kteří operovali na území Chicaga a San Francisca.

DedSec se nehodlá vzdát a rozhodně nechce přijmout odpovědnost za tato obvinění. Objevuje se tak šéfka londýnské buňky Sabine, která i za pomoci umělé inteligence jménem Bagley rozděluje úkoly všem, kteří jsou ochotni DedSec pomáhat. Aby toho nebylo málo, tak kromě očištění organizace po vás půjde společnost Albion, která vše řídí, bohužel také místní podsvětí v čele s Mary Kelley a do toho všeho se objevuje neznámá entita, která si říká Zero-Day.

Příběh se zdá na samém počátku dost zajímavý a hned z kraje se určitě každý vydá za nápravou aktuální situace v Londýně. Jenže zatímco začátek hry jede v poměrně rychlém tempu a sám jsem byl překvapen, jak nekompromisně začíná, tak záhy je vše utopeno v šedi a jakési nudě, která se tak nějak pořád opakuje. Ubisoft všeobecně trpí tím, že jeho hry začínají být doslova jako přes kopírák a většina lidí je začíná odsuzovat.

Tento dojem jsem měl už u posledních her, kterými byly Far Cry: New Dawn a Assassin’s Creed Odyssey. Bohužel se to u nových Watch Dogs nezměnilo, ba naopak. Náplň misí není kdovíjaká a příběh se brzy tak nějak zadrhne a začne být dost nezajímavým. Pochopitelně stejně jako v předchozích dílech, tak i v tomto je spousta vedlejších aktivit, kterým se dá věnovat.

Ty jsou však k uzoufání stále se opakující a během chvilky zjistíte, že v podstatě totožné s tím, co najdete i v příběhové kampani. Jde tedy o to se někam nahackovat, ukrást některé ze zdravotnických vozidel, zachránit danou osobu atd. Je to stále to samé a bohužel už značně ohrané. Ubisoft se opět nepoučil a servíruje čistou recyklaci v jiných kulisách.

Budiž mu ale k dobru, že Londýn je zpracován báječně. Osobně jsem v Londýně nebyl, ale při porovnání klíčových míst s Google Maps se sluší uznat, že zpracování je parádní, navíc se podařilo velmi pěkně vymodelovat i ty méně zajímavé oblasti ve městě. To je samo o sobě dostatečně živoucí a funguje jako samostatný ekosystém velmi dobře.

Ubisoft se holedbal tím, že Watch Dogs: Legion nabídne mnoho postav. A to skutečně nabízí. Můžete totiž naverbovat různé charaktery napříč městem a pak si mezi nimi přepínat. Tím se vám do rukou dostává unikátní příležitost hrát za postavu, která má jiné oblečení, povolání, schopnost a hlas. Ve výsledku ale dojdete k tomu, že veškerá tato práce autorů byla úplně zbytečná.

Mělo to působit jako revoluční prvek, ale tvůrci dosáhli pouze toho, že většina postav je šíleně nesympatická, takže budete hrát v podstatě jen za jednu, která se líbí vám a občas budete v některé misi trpět tím, že jinou postavu si zvolit nemůžete.

Občas se můžete věnovat také tomu, že se budete pokoušet každou čtvrť dostat zcela na vaši stranu a osvobodíte ji. Tohle známe už z jiných her a zde to v podstatě nemá žádný vliv, protože poté co čtvrť získáte, tak to pro vás nemá žádné výrazné výhody. Toto bude vhodné pouze pro hráče, kteří mají rádi sběr trofejí a úspěchů.

Soubojový systém mě trochu zklamal. Brzy totiž zjistíte, že nepřátelé nemají moc šancí, jak vás zasáhnout nebo vyřadit z boje, a tak je kosíte jednoho po druhém, jako kdyby se nechumelilo. Nicméně není problém vytáhnout mobil a pomocí něj je postupně vyřadit díky kamerám, dalším systémům a nástrahám.

Co je ale největší katastrofou Watch Dogs: Legion tak to je pohyb po městě. Dokud se pohybujete pěšky, tak to ještě jde, ale jakmile vlezete do vozidla, tak by se člověk doslova zbláznil. Jízdní model totiž není hrozný, ani šílený, ten je naprosto katastrofální. Útrpný byl už v obou předchozích dílech, ale tady je dotažen k (ne)dokonalosti. Vozidla se pohybují naprosto nerealisticky a v podstatě se nedají řídit. Pochopitelně, že v Londýně se jezdí opačně, ale pro mnoho hráčů to bude učiněné peklo.

Grafická stránka hry není špatná, ale přesto je znát, že už to má použitý engine téměř za sebou. Efekty jsou solidní, ale jako celek hra působí poněkud zastaralým dojmem. Co jsem však zaznamenal jako hlavní problém, tak to je fakt, že hra pomalu načítá objekty a mnohdy se i na vteřinu zcela zastaví, neboť nestíhá vše dočíst. Z toho jsem poněkud zklamán, protože u předchozích dílů se toto nedělo.

Co říci závěrem? Watch Dogs: Legion hlásalo, že přinese revoluci v rámci série. Bohužel musím konstatovat, že zatím se jedná s přehledem o nejhorší díl ze tří dosud vydaných. Hra na chvíli zabaví, ale věřím že většina hráčů to nejpozději v polovině zabalí. Recyklace obsahu je více než viditelná a k uzoufání nudná. Ono přepínání postav je zde naprosto zbytečné a pak vám nezbyde, než je pusté brázdění ulic. Pokud má vzniknout další Watch Dogs ve stylu Legion, tak o další takový vůbec nestojím.

Watch Dogs: Legion nenabízí žádnou formu české lokalizace

- zpracování Londýna
- některé mise