Zavřít reklamu

Proč není nutné, aby hry na PS5 a Xbox Scarlet běžely na 4K/60FPS

Za tímto tvrzením si stojí vývojář Stefano Pinna.

18. 9. 2018     Zdroj

Díky příchodů vylepšených konzolí – Xbox One X a PS4 Pro – většina jedinců čekala, že standart 4K/60FPS bude pro nové konzole naprosto reálný. Někteří říkají, že je tento krok logický, někteří, že je to povinnost a jiní zase říkají, že to není úplně nutné.

Například Stefano Pinna, což je zakladatel a CEO indie týmu Forge Studios, nejspíše spadá do třetího tábora. Pinno se pár dnů zpět rozpovídal o jejich nové hře H.E.L.M.E.T. Force: Rise of the Machines a když přišla otázka, zda-li u nových konzolí očekává plnou podporu 4K/60FPS, tak odpověděl jednoduše: „Není to nutné.“

„Myslím si, že každý vývojář se rozhodne podle sebe. Můžete svůj vývoj řídit tak, abyste měli k dispozici větší rozlišení a plynulost a nebo se můžete rozhodnout tak, že do hry vložíte nespočet náročných prvků, ale nakonec je představíte v nižším rozlišení nebo méně plynulé. Každá současná hra je asi schopná běžet na 4K/60FPS, pokud ale přidáte další efekty nebo více funkcí, ztratíte tím FPS nebo rozlišení,“ uvedl Stefano Pinna.

V tomto případě je těžké se dohadovat o tom, co je lepší. Pokud je konzole dostatečně silná, aby zvládla 4K/60FPS, je šance, že se budou vývojáři her snažit hry protlačit právě pro tohle rozlišení. Avšak jsou tady dvě možnosti. Pokud jste vývojář, který chce dělat závodní hru, určitě raději vsadíte na plynulost. Pokud však vyvíjíte RPG s otevřeným světem, bude lepší, když vsadíte na větší rozlišení a detaily. Samozřejmě by bylo super, kdyby šly všechny tyto aspekty zkombinovat, a aby hra mohla zároveň běžet na 4K/60FPS – uvidíme, jestli se u nových konzolí tohoto standartu dočkáme.

Xbox Scarlet a PS5: