Pro Evolution Soccer 2016 – PS4 Recenze

Znovu jsme se podívali na Pro Evolution Soccer 2016, tentokrát na PS4.

18. 10. 2015

Od letošního Pro Evolution Soccer se očekávalo mnoho. Ostatně minulý rok se jednalo o podařenou fotbalovou simulaci a není tedy divu, že se autoři hodlali postavit sérii FIFA čelem. Letos tedy vytáhlo Konami do boje s těžkým kalibrem. Pojďme se tedy mrknout, zda tento jejich herní fotbálek opravdu stojí za to.

Kdysi císař, nyní král

Vzpomínáme ještě na dobu, kdy byl Pro Evolution Soccer tím nejlepším co se ve videoherním světě v rámci fotbalové simulace dalo sehnat. Tato doba však dávno minula s Playstationem 3, kdy se takzvané PES vlastní vinou odstavilo na druhou kolej a nechalo dlouhá léta kralovat sérii FIFA. Karta se však začíná obracet, a zatímco FIFA stepuje na místě, tak PES chytá zcela nový dech.

První co vás na PES 2016 zarazí je jeho prvotní náročnost. Tím myšlen fakt, že hra je opravdu náročná z hlediska uspět ve smyslu střelby na branku. Nejčastěji se hraje uprostřed pole a dostat se zde do šance vyžaduje trochu štěstí či dobrého tréninku. Hráči vám více brání, na vyšší obtížnost až brilantně v tom, abyste mohli skórovat. Nicméně požitek z fotbalu je opravdovější. Ostatně většina zápasů nekončí větším gólovým rozdílem než o tři góly.

Míč jako pravý

Značně byla zlepšena fyzika a důraz na střelu. Zde opravdu velkou roli sehrává síla, kterou vložíte do vaší střely. Rovněž proto není tak snadné skórovat. Bohužel co nám stále trochu vadí tak jsou výkony brankářů. Ti jsou stále nejslabším článkem v poli a občas dokážou předvést naprosto stupidní zákroky. Ostatně tento nešvar sužuje snad každou fotbalovou simulaci, která kdy byla vydána. Největším záporem letošního ročníku jsou rozhodčí, kdy je opravdu nadlidským úkolem dostat červenou kartu. Tentokrát jsou sudí extrémně benevolentní.

PES 2016 nabízí několik druhů režimů, které můžete hrát. Nechybí klasické Become a Legend. Licencovaná Liga mistrů nebo jihoafrické a asijské poháry. Pochopitelně zde najdete také mistrovství světa a různé ligy. V podstatě je zde základ stejně jako v jiných letech, který zůstal takřka nezměněn. Hlavní složkou pro mnoho hráčů však budou online zápasy, které lze hrát s protihráči z celého světa nebo s kamarády. A to jak online tak i v rámci jedné konzole.

Bez licence daleko nedojdeš

Pro Evolution Soccer bylo proti FIFA sérii ve značné nevýhodě ohledně licencí k jednotlivým klubům a hráčům. Bohužel tento neduh pokračuje i po letech kdy Konami stále nemá plná práva a tak zde hrajete za podivné zkomoleniny anebo vymyšlené názvy. Naštěstí je možné si názvy týmů a podivná loga měnit, čímž se dá s trochou snahy hra trochu lépe dolicencovat.

Díky tomu že série Pro Evolution Soccer již nějakou dobu využívá Fox Engine, který byl vyvinut pro Metal Gear Solid V, tak je nutné uznat, že hra vypadá parádně. Každý z hráčů obsahuje neuvěřitelné množství detailů a to včetně realistického znázornění potu, vlnění dresu a rozhodně také potěší fakt, že se na zápasech podepisuje stav terénu. Engine s těmito vlivy dokáže pracovat. Nejzávažnějším problémem u hry jsou jednoznačně loady jednotlivých zápasů a různých přechodů mezi režimy. Občas jsou zbytečně dlouhé a otravné. Komentář si drží svou standardní kvalitu.

Pro Evolution Soccer 2016 je momentálně asi nejlepší fotbalovou simulací na trhu. Letos jednoznačně kraluje oproti FIFA 16 (její recenze v nejbližších dnech). Preciznější zpracování fotbalové simulace samotných hráčů a také dokonalá atmosféra na stadiónech, dělá PES 2016 králem letošní sezóny.

Pro Evolution Soccer 2016 nenabízí žádnou formu české lokalizace

- pocit ze hry

- rozhodčí