Pokémon Mystery Dungeon: Gates to Infinity – Recenze

Legendární dětské univerzum se vrací s novým titulem Pokémon Mystery Dungeon: Gates to Infinity. Jaký tedy je?

30. 7. 2013

Recenzovaná verze: Nintendo 3DS (hra je exkluzivním titulem této konzole)

Znáte je asi všichni. Někteří je máte rádi, jiní zas jak je vidíte v telce, máte chuť ji vypnout, zabalit, nacpat do folie a zavřít do sklepa. Ano řeč je o Pokémonech, kteří dlouho okupovaly naše televize s Ashem a Rakeťáky a hlavně s Pikachuem. Jelikož pokémoni jsou skoro všude – hrníčky, trička, tetování, seriály a pak hry které nám každý rok servíruje Nintendo a to v podobě RPG adventur. Já jsem se s Pokémon hrami nikdy nesetkal, takže toto byla pro mě taková první velká zkušenost s tímto univerzem a musím říct, totálně mi to zkazilo chuť se do jiných Pokémonů pustit. Já vím originální Pokémon hry jsou o něčem jiném, ale je to úplně stejné, jako když poprvé chcete ochutnat krevetu a v obchodě si zrovna koupíte nějakou od výrobce, která je blbě udělaná a tak ztratíte o všech krevetách dobré mínění (i když jste tu kvalitní nikdy nepozřeli). Řeknu vám jedno, tato hra mi nikdy neměla zkřížit cestu!

Piká!

Určitě vás zajímá jaký je tady epický příběh. No jde o to, že jste někdo, kdo se probudil ve světě Pokémonů a má ho zachránit. Oni se totiž po světě začaly objevovat různé prastaré dungeony a přitom, odhalíte i ďábelský plán, který ohrožuje váš svět. Tak příběh máme. Jakmile se probudíte a navolíte si jméno a za jakého Pokémona vlastně chcete hrát (Pikachu je jasná volba). Poté se k vám připojí parťák, kterému taky zvolíte jméno a vyrážíte na dobrodružství. Nejdřív vaši Pokémoni jsou na dlažbě a přespávají v poušti jen na hadru, ale postupně se mohou vypracovat dále. Hned ze začátku dorazíte do městečka, které vypadá poměrně hezky a barevně a ve 3D ještě o to lépe. Abych řekl pravdu, grafické zpracování je docela povedené. Všechno je krásně barevné, příroda je krásně zelená prostě dobré. Další věc co neodmyslitelně patří k pokémonům a dalším japonským hrám jsou dialogy v lištách, kterých je tu samozřejmě dost a jsou docela kvalitní a humorné takže k těm zase výtku nemám. Jenže mám hnidopišskou náladu, tak musím říct, že když někdo anglicky neumí nebo nemá náladu číst, odklikávání textu zabere dost času. Škoda že se nedá konverzace celá jednoduše přeskočit anebo by to chtělo českou lokalizaci. Tak, teď jsem se překonal a hru jakžtakž vychválil. Nyní, pokud dovolíš, Pikachu, přijde kritika.

Největším mínusem hry je opravdu nudný a otravný soubojový systém, který mi ze hry udělal očistec. Vlastně combat je vyřešen tak, že když potkáte nepřítele, daným tlačítkem pro útok mu dáte ránu a pak je na řadě on. Pokud máte dost schopností, můžete tlačítkem najet do nabídky schopností a vybrat si třeba elektrizující ránu atd. Fire Emblem který jsem si vychválil, má podobný combat, jenže v Emblému je to podané zábavnými animacemi a boje vypadají mnohem krásněji. Tohle je opravdu špatný soubojový systém. Hra hlavně sazí na dungeony, které i když to o nich je, jsou špatně provedené. Jako dungeony fungují dobře, vejdete a hledáte dané předměty a utočí na vás různí nepřátelé. Bohužel někdy se mi dostavilo podivné Deja-vu, že tento dungeon je až moc podobný předešlému a nemýlil jsem se. Některé dungeony mají jen změněnou kulisu a místo procházení kamenné jeskyně procházím uličky písčité jeskyně, které všechny vypadají skoro stejně. Prostě dungeony vypadají nezáživně nudně a hlavně stereotypně. Vůbec mě čas strávený v nich nebavil a vždy jsem se těšil, až vylezu na denní světlo. Když už sem naťukl ty dungeony, tak hra nabízí vcelku pěkný bonus a to takové speciální dungy, které objevíte, když najedete kamerkou ve vašem 3DS na nějaký kulatý objekt: míč, cd, talíř. A pokud budete mít štěstí, tak nějaký z nich najdete.

Další věc, kterou bych neměl upozadit je váš parťák (postupem času budete mít více parťáků) kteří vám při soubojích docela hodně pomáhají a někdy dávají i větší damage než vy, takže parťáci tu nejsou jen zbytečná kulisa. Mně v některých momentech pomohli. Jelikož jsou dungeony vcelku těžké a budete hodně přicházet o životy, tak na cestách a v obchodech budete nacházet různé lektvary či bobulky, které vás uzdraví. Samozřejmě po cestě najdete i jiné věci jako mince atd.

Pika?

Tak jo! Uf jsem rád, že je tato recenze za mnou, jelikož to bylo poprvé, co jsem u hry pekelně trpěl. Tuhý a nudný soubojový systém, stereotypní vzhled dungeonů nespraví ani vcelku hezky vypadající lokace dungeonů, ani stavění vlastní vesničky. Hra mi přijde v sérii Pokémonů jako zbytečnost. Je to škoda a to sem se těšil, že mě tato hra na univerzum navnadí.

- slušivá grafika
- hledání tajných dungeonů
- fakt že jsem u hry přežil