Operation Flashpoint: Dragon Rising – Recenze

Recenze válečného simulátoru Operation Flashpoint: Dragon Rising!

21. 1. 2010

A je to tady. Jak v boji obstálo pokračování úspěšného válečného simulátoru? Hra Operation Flashpoint od Bohemia Interactive sklidila veliký úspěch. Pojďme se podívat na zoubek hry od Codemasters Operation Flashpoint: Dragon Rising.

Krize a zase jen krize

Operation Flashpoint: Dragon Rising se odehrává na fiktivním ostrově Skira, který byl vytvořen podle skutečného ostrova Kiska. Skiru okupují Rusové, ale poté co byla na ostrově nalezena ropa, které na světě ubývá, zaútočí Čína a celý ostrov zpustoší. Rusko neváhá a zavolá si na pomoc Spojence. Ostrov Skira nabízí přes 220 čtverečních kilometrů otevřeného bojiště. Vývojáři si dali opravdu velikou práci s tvorbou ostrova. Všude jsou výborně rozmístěny kusy zničených zdí, aut či domků, které musíte využívat v boji ke krytí, abyste přežili. Ale abyste nemuseli po celém ostrově pěšky tak ve hře je k dispozici mnoho dopravních prostředků, které vám budou urychlovat postup ve hře. Naleznete zde džípy, obrněná vozidla, tanky a samozřejmě i vrtulníky. Vozidla jsou vždy vyzbrojena kulometem či dělem a tak se během jízdy nudit nebudete.

Taktika nade vše

Kampaň vám nabídne jedenáct vynikajících a zábavných misí. V každé misi je spousta vedlejších úkolů a tak se nebojte, že hru dohrajete za jedno odpoledne. A když si ještě zvýšíte obtížnost na Hardcore, je hra ještě těžší, ale o to reálnější. Z obrazovky vám zmizí kompas podle kterého jste věděli přibližnou polohu vašich nepřátel, dále zmizí ukazatel životů vašich spolubojovníků v týmu. Kampaň budete vždy procházet se třemi parťáky. Ti vám budou v boji co nejlépe pomáhat, aby jste co možná nejdéle přežili. Pomocí jednoduchého systému rozkazů rychle rozdělíte příkazy. Musíte si všechno pečlivě promyslet, než někam bezhlavě vběhnete. Protože stačí jeden přesný zásah a můžete začít od posledního záchytného bodu, kterých v misích moc není. Žádná situace, kterou už jste jednou zažili, se ve hře nikdy neopakuje. Díky obrovské volnosti můžete vždy zaútočit odjinud. A tak si všechno dobře promyslete a hlavně postupujte pomalu. Každý zbrklý krok vás může stát život, nebo život vašeho parťáka. Bez svého týmu je opravdu těžké se někam dostat. Nepřátelé jsou totiž skoro neomylní. Bohužel občas zaskřípe umělá inteligence a vaši parťáci si postaví hlavu a nebudou nic dělat, nebo dělají úplně něco jiného. Nepřátel se výpadky inteligence také týkají. Občas narazíte na vojáka, který hloupě čumí do zdi a nic nedělá. Tím si říká o ránu do hlavy.

K dispozici je ohromný arzenál všech možných smrtících zbraní. Každá zbraň vypadá a zní jako opravdová. Samozřejmě nechybí ani noční vidění nebo termální optiky na zbraně, které plně využijete v nočních misích. Po ruce budete mít i dělostřelectvo. Tím budete moci zneškodnit velkou spoustu nepřátel během pár sekund nebo ke zničení objektů, budov či celých vesnic.

Technické zpracování

Po grafické stránce hra vypadá opravdu výborně. Hra běží na upraveném enginu Ego, který využívá třebas Race Driver: Grid či Colin McRae Dirt. V nižším rozlišení uvidíte pár nedostatků, ale hraní vám to nijak nestíží. Pořádnou válečnou atmosféru tvoří hlavně vynikající hudba, zvuky a samozřejmě všechny hlasy.

Operation Flashpoint: Dragon Rising samozřejmě obsahuje i multiplayer. Můžete si vybrat ze dvou módů nebo si s přáteli zahrát kooperaci. V kooperaci si můžete vybrat jakoukoli jednotlivou misi, nebo si společně projít celou kampaň. Měl jsem možnost si zahrát s živými spolubojovníky a musím říci, že hra je tím o mnoho zábavnější a také trochu lehčí, protože ty občasné výpadky AI vás někdy můžou stát život. Jak už jsem zmínil multiplayer nabízí dva módy: anihilaci a infiltraci. Anihilace je týmová bitva mezi Číňany a Američany. Oba dva týmy mají za úkol eliminovat všechny nepřátele z druhého týmu, nebo dosáhnout určitého počtu bodů. Velice zajímavé je, že se do boje zapojí i počítačem řízení vojáci. V tomto módu můžete využívat i plně vybavené vrtulníky, či vozidla. Na řadu přichází infiltrace. V tomto módu je Americký tým maximálně vybaven a tím mají obrovskou výhodu, ale také je v nižším počtu než Číňané. Ti mají za úkol zabránit Američanům splnit daný úkol.

Operation Flashpoint: Dragon Rising je opravdu výborný válečný simulátor se vším všudy, ve kterém musíte více myslet než bezhlavě střílet. Pokud jste fandy válečných her tak vám OFP:DR nesmí doma chybět za žádnou cenu.

- Skutečný válečný simulátor
- Rozlehlé mise
- Zvuky a hudba