Zavřít reklamu

Nový mobilní Harry Potter na konkurenční Pokémon Go značně ztrácí

Důvod k radosti Harry zatím nemá.

25. 6. 2019     Zdroj

Velká očekávání střídá zklamání. Tak přesně takto se dá zřejmě popsat nálada ve vývojářském studiu Niantic, které v pátek uvolnilo na prvních dvou trzích svou dlouho očekávanou hru Harry Potter: Wizards Unite. Ta se v lecčem podobá fenoménu Pokémon Go z roku 2016 a jeden by si tak myslel, že zažije i stejné ovace, Jak se však zdá, opak je pravdou. 

Na prvních 24 hodin života hry v obchodech Google Play a App Store se zaměřila analytická společnost Sensor Tower, která zajistila skutečně zajímavé věci. V porovnání s Pokémon Go totiž Potter značně ztrácí a to i přesto, že byl na rozdíl od pokémonů zprvu dostupný hned na dvou trzích. I tak však zaznamena “jen” 400 tisíc stažení, zatímco Pokémon Go stáhlo za prvních 24 hodin neuvěřitelných 7,5 milionů stažení. To se samozřejmě odrazilo i na ziscích – Harry totiž zvládl za den v obchodech vydělat vývojářům na 300 tisíc dolarů, Pokémon Go však za stejný čas dokázal do kasy přinést celé 2 miliony dolarů. Rozdíly jsou tedy skutečně značné. 

Těžko v tuto chvíli říci, jak se bude Harrymu dařit v následujících dnech či týdnech a zda manko, které za první den nabral, dokáže dohnat. Jeho obliba je světě je sice velká, otázkou však je, zda to bude na pokémony, kteří byli hitem nejedné generace dětí, stačit. Odpověď na tuto nám však dají až následující týdny.