New Super Mario Bros. 3 – Recenze

A opět Mario. Tentokrát v oblíbené předělávce hry New Super Mario Bros. 3 pro Nintendo 3DS.

10. 3. 2014

Recenzovaná verze: Nintendo 3DS

Mario byl a vždy bude hlavní a dominantní postavičkou celého Nintendo impéria. A tak se hoši z Japonska snaží s ním nakládat nejlépe, jak to jen jde a každoročně se vždy dočkáme nějakého pokračování či případného spin-offu. V poslední době také Nintendo spěchá s nejrůznějšími předělávkami původních her. Nyní je pro konzoli Wii U dostupný i New Super Mario Bros. 3.

Mario v plné polní

3DS už přivítalo Maria a také jeho kolegy (respektive rodinné příslušníky) už několikrát. Tentokrát se jedná o předělávku staré klasiky, a jaký že je příběh? No nijak výjimečný. Mario se vydává na výpravu za záchranou své milé princezny Peach, která byla unesena a v cestě mu stojí spousta, rour, děr a nepřátel. Mario je tedy nucen ji zachránit a vy u toho budete s ním.

Od předělávky nečekejte žádné zázraky. Budete sbírat všudypřítomné mince, skákat na želví krunýře, rozbíjet zděné bloky a žalostně budete čekat na zvětšovací květinky. Největším zádrhelem hry je samotná obtížnost. Bohužel některým hráčům může dělat problémy druhotná obtížnost. Každý level jde hrát na dva způsoby. Buďto jej projdete klasicky anebo si dáte hardcore výzvu v níž dojde k tomu, že musíte posbírat tři zlaté mince. Ty jsou různě poschovávané a je opravdu těžké je najít a zároveň získat. Tím se herní doba násobí a je to také znát.

Mario staví v tomto ohledu na tom, že budete chtít získat všechny věci navíc a budete chtít hlavně hru dokončit téměř stoprocentně. Jenže obtížnost některých levelů je naprosto ukrutná, a pakliže to nakonec vzdáte, nebude to vlastně ani žádná ostuda.

Grafika, jinak vše při starém

V čem se tedy ale liší předělávka od původní hry? Zejména graficky. Pochopitelně nejde o přímý port, jelikož by neměl žádný smysl. Grafika je notně vylepšena a malý instalatér se má na Nintendu 3DS velmi k světu. Pochopitelně i Mario je tedy ve 3D, ale budu upřímný u této hry je mnohem lepší, když si ji užijete pěkně ve 2D, jak se sluší a patří.

O předělávce Maria asi není třeba se dále nijak zvlášť rozepisovat. Opět se jedná o parádní kousek, který zejména na cestách či ve chvilce volna vám dá možnost se parádně pobavit. Pravdou ale je, že Mario umí pobavit i více a pokud si tedy chcete jeho přítomnost užít úplně naplno, tak sáhněte po některé z exkluzivit této konzole.

- Mario

- obtížnost