New Super Luigi U – Recenze

Máme tu recenzi na New Super Luigi U. Má cenu se na cestu vydat s Mariovým bratrancem?

15. 8. 2013

Recenzovaná verze: Nintendo WII U (hra je exkluzivním titulem této konzole)

Nedávno jsme si zrecenzovali hru New Super Mario Bros. U, který vyšel exkluzivně pro konzoli Nintendo Wii U. Nutno říct, že společně s Lego City Undercover šlo zatím o nejlepší titul, jaký jsme na této konzoli měli tu čest hrát. Nicméně Nintendo se drží svých ověřených postupů a tak nedlouho poté, vypouští na světlo světa také hru New Super Luigi U. Což je takový větší datadisk. Jaký je a čím se liší od původního New Super Mario Bros. U?

Zase to samé?

Poměrně šokující je začátek hry. Ono totiž se autoři vůbec nepárali s tím, že by vám příběh nějak obměnili nebo ozvláštnili. Najdete tu doslova ten samý, co je již v minulém díle a to je velká škoda, protože by se trocha inovace dozajista hodila. Princezna Peach je po zásluze opět unesena, protože kdyby byly ostatní postavičky rozumné, už dávno jí zavřeli do věže, z které by se nemohla dostat, a vysvobodit by ji směl jen velmi pohybově nadaný instalatér. Jenže to je jako mluvit do vodovodního potrubí.

Takže vás opět čeká to samé, jako minule. Budete se muset proskákat všemi možnými krajinami a jednotlivými levely. Jenže tentokrát s tím rozdílem, že budete na sobě mít místo červeného oblečení s modrými montérkami, rovněž modré montérky ale se zeleným zbytkem. Není to však Mario, ale jeho méně slavný bratranec Luigi. Ten využil toho, že Mario si tuto trasu musel již projít, a tak si jí vyzkouší sám za sebe. Pojďme tedy na to.

Je těžší hlavní postava nebo samotný level?

Oproti minule je však Luigiho cesta za záchranou princezny Peach mnohem trnitější a náročnější. Ono totiž na každý level dostanete hodně drsných 100 vteřin, v nichž se musíte dostat na druhý konec. Nemáte možnost chyby, jinak zkrátka končíte a navíc je zde mnohem více nepřátel a pastí. Vzhledem k tomu, že některé pasáže nám přišly náročné již minule, tak tohle je skutečný hardcore, který už dnes málokterá plošinovka nabízí.

Překvapí vás to, že jednotlivé levely jsou jiné než v původní hře. Sice je celková mapa stejná, ale leveldesign jednotlivých úrovní je odlišný, což je fajn. Sice to není bůhvíjaká vymoženost, ale rozhodně se sluší říct, že tohle Nintendo opravdu umí. Luigi se zkrátka zatraceně zapotí a vy s ním. Jeho pohyby jsou v některých směrech trochu lepší, neboť vyskočí výše než Mario a dokonce zvládá i takový poskok ve vzduchu.

Neočekávejte nějaké grafické změny či výstřelky. Tato hra je graficky totožná s tím, co nabídl již původní Mario a vlastně pro účely hraní ani není třeba, aby se něco rapidně měnilo. Levely pořád vypadají velmi dobře a veškeré efekty jsou rovněž na svém místě. Stejně tak i skladby jsou ve hře stále ty samé, dokonce ani úvodní nedoznala změn.

New Super Luigi U, je výborná hra. Stejně jako byl New Super Mario Bros. U, elitou ve svém oboru, tak i Luigi je na tom stejně. Nedá se vyloženě říct, že bychom jej hodnotili o moc lépe. Ale rozhodně se nám líbí, že je to pekelná výzva (neplést s tou trapárnou na Prima Cool) a nedává hráčům nic zadarmo. Pokud máte původní hru proskákanou křížem krážem, tak neváhejte a pořiďte si Luigiho. Dohromady je to skvělá kombinace.

- neokoukaný hrdina
- vynikající levely
- hardcore obtížnost