Need For Speed: Rivals – Recenze

Opět je tady nový díl závodní série Need For Speed s podtitulem Rivals.

4. 12. 2013

Recenzované verze: PC a Playstation 3

Už bylo na čase, aby se na herní scéně objevil nový díl Need For Speed (dále jen NFS). Nový díl NFS s podtitulem Rivals nám v podstatě nepřinese nic nového. Název Rivals vznikl z možnosti hrát za závodníky nebo policii.

Na začátek musím hodnotit záporně a to z těchto důvodů. Ze startu na vás čeká přibližně dvou minutové intro, které bohužel nejde přeskočit. Dále je tady otravný tutoriál, kde si poprvé můžete vybrat, zda pojedete za policajta nebo závodníka. Ale je jedno zda si vyberete tu nebo tu stranu a to proto, že si zahrajete tutoriál, za oba dva. Z jakého důvodu si však musíte zahrát oba tutoriály, to jsem opravdu nepochopil. Po tomto začátku se můžeme vrhnout konečně do hry.

Naleštěná kapota

Grafické zpracování je velmi dobré, musíme dát palec nahoru. Hudba je taktéž moc dobrá a hodí se k tématu hry. Ovladatelnost je dá se říct luxusní, auto dělá přesně to, co po něm požadujete, a vy tak můžete panovat cestám bez jediných problémů. Taktéž je na tom dobře driftování s tímto nebudete mít žádný problém, je to snadné, ale chce to mít už nějaký ten cit. Další věc, která kazí celkové hodnocení je maximální hranice FPS na 30. Kvůli tomuto si hru ani pořádně naplno neužijete. Z pocitu z jízdy jsem byl opravdu nadšen, v některých chvílích vám přijde, jako kdybyste v autě opravdu seděli, vtisknete se do sedačky auta a NFS vás doslova pohltí, v tom najednou se začnou projevovat FPS, což tuto hru zkazilo na plné čáře.

Jak se dostat na vrchol?

Jako pánové cest můžete jet klasický závod z jednoho místa na druhé, časový závod anebo musíte uniknout policii. Za ochránce zákona na vás čeká to samé. Žádné championshipy nebo kariéra, jde pouze o čistou závodní arkádu, ve které si budete užívat rychlosti vašeho auta. V NFS je systém levelů následovný, je to úplně stejné jako v předchozích dílech. Jezdíte pouliční závody, během kterých získáváte body a díky těmto bodům se posouváte v žebříčku. Jakmile dosáhnete počtu bodů soupeře nad vámi, dáte si s ním jeden závod, ve kterém ho musíte porazit, jinak vás to nepustí, ani k volnému hraní, zkrátka jak se jednou do tohoto závodu pustíte, tak musíte vyhrát. Stejně jako v minulých dílech musíte získávat SpeedPointy, za které si poté můžete nakupovat nová auta a technická vylepšení. Díky nim pak budete porážet vaše nepřátele levou zadní. Tyto vylepšení slouží k zvýšení rychlosti, lepší ovladatelnosti, a samozřejmě k odrovnání soupeřů. V policejní kampani však SpeedPointy slouží pouze na tyto technické vylepšení, jelikož auta získáváte zadarmo. Celkově hra v podstatě nemá žádný příběh, vy jen jezdíte závody, naháníte se s policií a panujete silnicím. Hlavním cílem hry je dostávat se v žebříčku výš a výš. Ostatně nějaký menší děj by hře rozhodně neuškodil, jelikož zde není žádná kotva, která by vás držela u hraní delší dobu.

Hra se odehrává na mapě známé také jako Redview County. Všechna tato County nám trochu lezou krkem, neboť jsou stále stejná a nedaří se jim vyvolat tak dobrý dojem z jízdy jako například u Forza Horizon. Ve hře máme k dispozici více než 100 mil (160 km) na otevřených silnicích. Tento Openworld je oproti předchozímu dílu NFS: Most Wanted (2012) mnohem větší. Chvilkami se hra přesouvá do města, potom zase na obří dálnice, které jsou buďto v poušti nebo v lesích.

Beze změn

Kdybychom měli srovnat Rivals a předchozí díly, tak se jedná stále o to samé. Novinkou v tomto díle je nový All Drive systém, který slouží k přepínání mezi singleplayerem a multiplayerem. Tento systém vás může šoupnout do světa s až pěti dalšími hráči. Hra je v podstatě něco mezi singleplayerem a multiplayerem dohromady. Jediné co nám na tom vadí je fakt, že na tak velké mapě je pouze šest hráčů. Stává se občas, že jezdíte i několik minut a nikoho zde nepotkáte. Další věcí je to, že vás během hraní, hra najednou hodí do jiného světa. Že se to stane jednou prosím, ale aby se to stalo víc jak pětkrát téměř po sobě to už je opravdu něco. Zdlouhavé načítání tímto kazí celou hratelnost.

Ke konci jsme celkem váhali nad svým celkovým hodnocením. V některých chvílích jsme chtěli dát 60-65%, ale díky slušnému pocitu z jízdy, grafice, soundtracku a ovladatelnosti jsme se rozhodli takto. Abychom to nakonec celé shrnuli tak, zdlouhavý loading, spousta nevyřešených bugů, spawnování aut do míst z kterých nelze vyjet a stereotyp. Tato hra je po hratelnostní stránce poměrně dobrá, ale kazí ji již zmiňované věci. Budeme doufat, že EA do příštích dílů NFS snad vymyslí něco nového a odstraní spoustu nepříjemností.

- grafické zpracování
- soundtrack
- ovladatelnost aut