Murdered: Soul Suspect – Recenze

Co se stane když zemřete, ale nemůžete dojít svému klidu? To se dozvíte v Murdered: Soul Suspect.

18. 6. 2014

Murdered: Soul Suspect se prvotně tvářila jako velice ambiciózní hra s velice neotřelým námětem, který jí mohl přinést slušný úspěch. Přece jen hledat dnes hru, která by přinášela nějaké inovace je skutečně těžké a tak můžeme být rádi za každou novinku. Podařilo se Square Enix skutečně hráčům přinést něco netradičního a neotřelého?

Posmrtný případ

Murdered staví na zajímavém konceptu. Hlavní hrdina hry Ronan O’Connor honí vraha, kterému se přezdívá Bell Killer. Ronan se hned v prvních vteřinách hry dostává do svízelné situace. Během prvních deseti sekund totiž umírá. Na prekérní situaci je tedy zaděláno ve chvíli kdy se Ronan po pádu z okna probouzí a zjišťuje, že z něj zbyla jen jakási esence. Následně přichází na to, že nemůže dojít klidu, pokud nebude objasněna příčina jeho smrti a navíc je třeba odhalit identitu jeho vraha. Příběh se ještě zkomplikuje a vlastně je asi jedna z mála věcí, která vás bude na hře lákat a bude vás nutit k tomu, abyste jí prošli až do konce.

Základem hry je městečko Salem. v němž se vše odehrává. To je členěno do několika čtvrtí, nebo spíše lokací, v nichž budete úřadovat. Mezi nimi jsou hřbitov, kaple, bytový dům atd. Je toho více a postupně budete cestovat po celém městečku a shánět důkazy a dokumenty. Ve hře je spousta věcí ke sbírání a k vyřešení případů. Kromě hlavní linie totiž v každé lokaci narazíte na nějakého ducha, který nemůže přijít na to, jak vlastně zemřel. Vy tak hledáte různá vodítka, která vám pomohou přijít na to, co se stalo.

Důkazy, oběti a slušná nuda

Většinou tedy jde o to získat dostatek důkazů a sestavit případ. To znamená, že hra vám vyhodí nalezené stopy a vaším úkolem je zodpovědět otázku kterou před vás staví. Pakliže je to dobře získáte lepší hodnocení a pokračujete dále. Pokud se netrefíte, tak se vaše hodnocení sníží, ale případ jde vyřešit i tak. De facto je hra velice jednoduchá a jde spíše o to, zda si umíte dát souvislosti dohromady, což je většinou dost snadné a také je důležité sbírat jednotlivé důkazy, bez nichž by to zkrátka nešlo.

Sem tam se ve hře objeví nějaká ta zvláštní složka, jako je například možnost převtělit se do kočky a dostat se tak na jinak nepřístupná místa. Místy je možné použít režim teleportace a v neposlední řadě je tu i boj, ale ten je až zoufalý. Jediné co jde je možnost porazit a zlikvidovat nepřátelské duchy. Vy je můžete vidět i na poměrně velkou dálku a to i skrze zdi, zatímco oni vás vidí až zblízka. Vaším úkolem je takové duchy likvidovat jsou-li k vám zády. K tomu slouží speciální místa, na kterých se můžete ukrýt. Vaše esence je pouze éterická, a tak můžete procházet skrze stěny a předměty. Pochopitelně nelze projít každou zdí a hra vás tedy na určitých místech zarazí.

Pokud se ve hře nezabýváte vedlejšími úkoly a nesbíráte i okolní důkazy, tak se můžete spolehnout na to, že se s Ronanem dostanete na konec za nějakých pět hodin, což je celkem směšná herní doba. Pakliže se budete snažit splnit vše (platinová trofej zde není příliš náročná záležitost), tak se hra protáhne na nějakých osm až devět hodin.

Průchod zdí není chybou

Kromě základního procházení se po městě a sbírání důkazů tak není příliš co dělat. Hra začne být stereotypní, nudná a místy až otravná, což je naprosto špatně. Místy ani příběh nebude napomáhat tomu, abyste hráli dál a možná že i přes minimální herní dobu se na konec zkrátka nedostanete. Ronan neumí v podstatě nic a veškerá interakce je jen o rozhovorech a sbíraných věcech. Nic víc a nic míň.

Hra nemá vyloženě žádné technické potíže, jen velkým neduhem jsou nahrávací časy, které jsou dle mého poměrně dlouhé. Technické zpracování je skrze Unreal Engine 3. I když tedy grafická stránka není kdovíjak oslnivá, tak se stále jedná o poměrně dobře vypadající titul a hodně tomu přidává kvalitní dabing.

Murdered: Soul Suspect mělo velký potenciál, který se však utopil ve změti absolutní tuposti, strohosti a jednoduchosti. Pokud vás nechytne příběh, tak je hra zcela mimo vaši mísu zájmu a těžko si k ní budete hledat cestu. Otázkou tedy je, zda vůbec mělo smysl takovou hru nakonec vypustit do světa. Působí téměř nedodělaným dojmem a dá se očekávat, že prodeje příliš vysoké nebudou.

- dabing postav
- slušné zpracování

- dlouhé loady