LittleBigPlanet 2 – Recenze

Vymazlená recenze na LittleBigPlanet 2!

30. 1. 2011

Juchů! Je to tady! Jedna z nejúspěšnějších her na Playstationu 3 se vrací ve svém druhém pokračování. Tou hrou není nic menšího než LittleBigPlanet 2 (MaláVelkáPlaneta 2). Miliony hráčů si oblíbily dokonalou hratelnost, která i z na první pohled fádního tématu a zpracování, udělala naprosto dokonalý titul. Ale dá se zdokonalit již dokonalé? Na tuto otázku jsme hledali odpověď v druhém díle a vy ji najdete v naší recenzi.

Na MaléVelké planetě je stále nejlépe

Zkrátka a dobře měli byste hned na začátku vědět, že LittleBigPlanet 2 se drží stále stejných herních mechanismů, jako jeho předchůdce. Příběh je opět rozdělen na šestero kapitol, v nichž se celkově ukrývá zhruba čtyřicet parádních levelů a podlevelů. V každé kapitole se také skrývá jakási hlavní mise, kdy je třeba zastavit nějakého bosse, nebo provést něco obdobného. Zejména když vás honí podivná krvelačná slepice je to opravdu sranda.

Sackboy se vrátil!

Ale teď na chvilku zastavme. Opět je princip hry stejný. Dostanete pod ruku panáčka, kterého ovládáte. Onen panáček je klasická hadrová postavička s šíleným jménem „Sackboy“. Sackboy je ale skutečný borec. Nejenže umí skákat, běhat, šplhat, houpat se a kdovíco ještě, ale také vám dovolí, abyste si jej upravili dle svého. Během hry však musíte sbírat oblečky, doplňky a různé barvy. Díky tomu můžete udělat ze Sackboye doslova fešáka nebo úplné pako. Prcek navíc může kdykoliv na váš pokyn měnit grimasy. Chcete aby Sackboy plakal? Chcete, aby smutnil? Chcete, aby byl naštvaný? Nebo se má smát od ucha k uchu, až mu z toho praská šití? Tyto škleby jsou dostupné a to hned v několika stupních. Nuže otvírají se před vámi zajímavé a potřeštěné světy s různorodými nepřáteli a geniálními hádankami.

Originalitou k dokonalé zábavě

Občas budete přinuceni chvilku dumat nad tím, jak Sacboye dostat přes ozubené kolo, aniž by se jej dotkl. V některých misích jste nuceni na vše reagovat velmi rychle, jinak přijdete o drahocenný život. Vaším sekundárním úkolem během těchto výprav do zajímavých světů bude sběr podivných kuliček. Počet sesbíraných kuliček určí vaši úspěšnost během mise a také vaše zařazení v online žebříčku. Není vždy tak snadné posbírat vše, a tak budete často nuceni se do misí vracet. Cože, cože? Řekl tu někdo online? No jasně! Celá hra je neustále připojena online a veškeré dosažené úspěchy a neúspěchy jsou okamžitě po dokončení mise zaznamenány na hlavní server. Ze začátku ale příliš nepočítejte s úspěchy, což jsem na vlastní kůži pocítil i já. Naprosto originální je fakt, že jakoukoliv misi můžete hrát sami nebo v kooperativním režimu. Buďto si seženete další tři ovladače a tři hráče a budete pařit v obýváku společně, nebo se připojíte k jiným hráčům, či oni k vám. Navíc je možné hrát jak ve dvou, třech tak i čtyřech. Tímhle to ale zdaleka nekončí. Co takhle vytvořit vlastní levely? Máte možnost, navrhněte si vlastní prostory a hádanky. Určete celé úrovni pravidla a určete typ hry. Je pouze na vás zda zvolíte sportovní souboj, závodní level nebo snad dokonale promyšlené puzzle. Tohle dává LiitleBigPlanet 2 tu správnou šťávu, zejména když tyto levely hrajete s dalšími hráči. Zábavy je tedy doslova a do písmene nepřeberné množství. Již k prvnímu LittleBigPlanet vyšlo zhruba 2 a půl milionu nových misí a to nebylo možné nastavit všemožné featurky navíc. Pokud jde o původní mapy z prvního dílu, ty jsou kompatibilní i s dvojkou, takže směle do toho přátelé!

Má to vůbec nějaký konec?

A jdeme dále. Pokud vám to nestačí, tak my vám přidáme. Autoři toho naložili více než dost, a tak najdete ve hře i zajímavý mód „Sackboys Prehistoric Moves“. O co jde? Máte doma ve vlastnictví pohybový ovladač Move? Tak jste těmi, kteří si tento mód zamilují, hlavně když si k němu seženete ještě jednoho hráče. Vy se chopíte klasického Dualshocku a váš kolega čapne Move. Tím pádem vy pohybujete se Sackboyem a váš spoluhráč ovládá Movem okolní prostředí, tak aby se Sackboy mohl dostat dále. Geniální že? Mnohokrát se vám také společně se Sackboyem bude v misích prohánět několikero robůtků, kteří mají dvě různé povahy. Jednou vás budou zbožňovat a jindy před vámi budou utíkat. Samozřejmě obě vlastnosti jde využít ve váš prospěch a ke zdárnému dokončení misí. Co je na vašich toulkách velmi důležité, tak to je dozajista vybavení které se Sackboyovi dostane do ruky. Jednou dostanete vystřelovací hák k překonávání propastí, jindy zas helmu, která vystřeluje dortíky, s jejichž pomocí si postavíte schody nebo spustíte jisté mechanismy, dále jsou to rukavice, díky nimž pohnete s extrémně těžkými předměty, a také nechybí vodní dělo, které snad nemusíme popisovat. Co nám už tolik zábavné nepřišlo, tak to byla možnost osedlat robotického psa, včelu či hopsajícího zajíce. Každý má své přednosti a je povinností jej v dané misi využít. Spousta hráčů se určitě bude smát zpracování titulu, ale ti by měli okamžitě přestat a číst. To že je titul po celou dobu hratelný z profilu mu dává nádech odlišnosti. Přestože se po prvním shlédnutí screenů může zdát, že jde o děsné dětinské zpracování. První zdání však klame, a tak se vám dostane nádherné podívané plné různých bláznivých potvůrek, úchvatných světů a hlavně Sackboye. Hra v některých chvílích působí náramně a v doprovodu skvělých skladeb budete občas jako v extázi. Tvůrci tedy splnili po této stránce snad všechna očekávání i neočekávání.

Sackboy opět králem a zaslouženě

Media Molecule opět předvedli, že oni přesně vědí, jak hráče přikovat k obrazovce na dlouhé hodiny. Dokonalé nahradili ještě dokonalejším a vrátili nám Sackboye přesně tak jak jej máme rádi. Autoři dokazují, že není nutné předvádět dokonalou grafickou podívanou, ale stačí nabídnout pravou a nefalšovanou zábavu a nepřeberné množství dalších možností čímž se herní doba protahuje na neurčito. Zahrnutí online sítě byl neuvěřitelně dobrý tah a my s konečnou platností můžeme prohlásit, že LittleBigPlanet 2 je zatím nejlepším titulem, jaký jsme kdy hráli a recenzovali. K dokonalosti chybí už jen velmi málo. Sackboyi my tě žereme a doufáme, že se po nějaké době opět vrátíš.

- Sackboy
- Originalita
- Online hraní