LEGO Star Wars III: The Clone Wars – Recenze

Jak hodnotíme třetí epizodu kostičkovaných Star Wars?

8. 12. 2011

Dnes se vrátíme k trochu staršímu leč skvělému titulu z univerza LEGO. Pojem LEGO si už i v herním světě vydupal slušnou cestičku, a to zejména se sérií Star Wars. Po menší odmlce se tato série opět vrací. Zdálo se Vám, že již byla témata z tohoto univerza vyčerpána? Chyba lávky Lucasarts tentokrát přináší dobrodružství během konfliktu v Klonových Válkách. Uložili jsme tedy kouzelnou hůlku a oprášili světelné meče.

Zpátky do dětských let

Na titulech LEGO je nejzajímavější fakt, že jsou skutečně z LEGA. Veškeré prostředí včetně samotných postaviček sestává z klasických kostiček, jaké známe z legendární dánské stavebnice. Nechybí samozřejmě ani spousta známých charakterů, jako například Anakin Skylwalker či mistr Yoda. Jelikož se však příběhově posouváme do Klonových Válek, tak se s různými postavičkami nesetkáme, ale to nevadí, protože i tak je to opět ta správná hopsačka.

Principy hry zůstaly v samotném jádru stejné. A ono, světe div se, nebylo třeba nijak zvlášť do samotné hratelnosti zasahovat. Stejně jako minule se zhostíte role skupinky panďuláčků a plníte úkoly zadané přímo během mise. Jste vystaveni neustálému běhání, skákání, sekání mečem, skládání kostiček a sem tam nějakému vtípku. Koridorové prostředí stále zůstává, ale nyní jej vyplňuje ohromná vlna nepřátel. Oproti dřívějšku se zde bitvy rozrostly do obřích rozměrů, což vám občas znesnadňuje přehled o dané situaci. Ve hře zůstal zachován i sběr kostiček, takže vás čeká i různé nakupování a také nepočitatelné množství odměn a bonusů.

Je to nějaké jednoduché nebo snad ne?

Postaviček je sice spousta, ale ve skutečnosti jsou zde zastoupeny jen tři jiné profese. Každý má své určité schopnosti, které je třeba dobře využít v jistých situacích a nechybí ani tradiční kooperace, kdy je nutné vypomoci kolegovi. Také není problém připojit joypad a nandat to nepřátelům s kamarádem.

Značně byly zredukovány hádanky v úrovních, ale občas jsme se dostali na místo, kde jsme nedostali pomocnou autorskou ruku a byli jsme namydlení. Většinou se stačí držet rad vyskakujících na spodní části obrazovky, bohužel občas jako by hra trucovala a odmítla nám prozradit, co že to vlastně máme dělat. Co na nás tentokrát také příliš neudělalo dojem, tak to byla inteligence nepřátel. Občas zmateně chodili kolem, nebo si nás ani nevšímali. Díky tomu je občas postup hrou až příliš snadnou záležitostí.

Krom nevyvážené obtížnosti a inteligenci protivníku nás opět zklamala absence české lokalizace. Ne že bychom díky probdělým nocím a neustálému hraní neměli anglické texty již zažité, ale potěš herní bůh, hlavně mladší publikum bude mít zájem prohánět se napříč sci-fi vesmírem. Nebudeme však pouze hanět a řekněme si proč se nám nová trilogie LEGO Star Wars i tak líbí. Zejména proto, že se u ní nenudíme. Díky tomu, že jsme neustále posílání do jiných lokací a plníme poměrně různorodé úkoly, stále se bavíme. K tomu přičtěme opravdu parádní zpracování a máme na světě opět jednu z nejlepších hopsacích adventur.

„Mami, můžu být rytířem Jedi?“

U grafického zpracování se není třeba zdržovat příliš dlouho, neboť neprošlo žádnou zásadní změnou. Autoři opět pouze vylepšili některé z textur, čímž je hra mnohem ostřejší, než dříve. Dokonce se zdá, že byl navýšen počet jednotek v jednotlivých bitvách. Vše se ale stále drží v základním LEGO zpracování, tím tedy zůstává zachován onen dětský nádech.

Dnešní recenze je poněkud kratší než obvykle, ale je to způsobeno tím, že je hra stejná jako minule a kromě drobných změn, nás nijak zvlášť nepřekvapila. I když se zdálo, že Star Wars již odzvonilo v sérii LEGO, není tomu tak a nakonec jsme za to byli rádi. Opět jsme se bavili od začátku až do konce. Předně za to mohou vtipné cutscény ze strany tvůrců a celkové legrační pojetí v kostičkovém světě. Kdo však čekal něco nového, tak značně ostrouhá. Nechť Vás provází síla!

- LEGO styl
- Chytlavá hratelnost

- Absence české lokalizace