Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning – Recenze

Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning přináší starší RPG legendu v novém hávu.

15. 9. 2020

Je všeobecně známým faktem, že se momentálně dělají remastery nejrůznějších herních titulů a nejednoho vydavatele tak napadne, že by také mohl přispět něčím do mlýna. Poměrně nečekaně byl před několika týdny oznámen titul Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning. Hra vyšla původně v roce 2012, ale nyní práva vlastní společnost THQ. Ta se snaží z původních značek vyždímat maximum, a tak tu máme další remaster.

Kingdoms of Amalur: Reckoning si dobře pamatuji z doby, kdy hra vyšla původně. Šlo o velice zajímavý přírůstek do kategorie RPG. Dokonce i příběh se vyvíjel poměrně netradičně. Hlavní hrdina je na začátku totiž mrtvý a nyní se znovu probouzí na hromadě mrtvých těl, která jsou určena ke spálení. Je tomu těsně před tím než laboratoř, ve které byl oživen napadnou nesmrtelní Tuatha.

Na příběhu se kdysi podílel autor fantasy R.A. Salvatore. Ten je popravdě znám spíše tuctovější tvorbou fantasy, takže tu máme klasický děj o tom, že hlavní hrdina je právě tím vyvoleným, který musí spasit svět před obrovskou zkázou. V tomto ohledu nejde o nějakou velkou změnu. Co však nejde světu Amalur upřít, tak je jeho velká variabilita a rozmanitost.

Pravdou je, že zde nenajdete otevřený svět, jako svého času třeba ve Skyrimu. Autoři vytvořili pouze propojené lokace, které příjemně navozují atmosféru pohádkového světa. Podobně dobrý dojem jsem měl už kdysi a vůbec se nevytratil. Svým způsobem hra připomíná legendární Fable. Hra nabízí také rozhodnutí, která však nemají žádný vliv na okolní svět, což je velká škoda, ale je pochopitelné, že takto rozsáhlý titul byl na danou dobu dost náročný.

Zpracování je odpovídající své době a působí velmi malebně. Již jsem zmínil, že se dost podobá stylu, který byl využit ve Fable. Hodně hráčů v něm uvidí inspiraci ve World of Warcraft. Tuto volbu vůbec autorům nezazlívám, a naopak se mi zpravování vcelku líbí, jen je ale fakt, že by mohla být grafická stránka více vylepšena. Grafika doznala vylepšení v texturách a některých objektech, které byly předělány do vyššího rozlišení.

Asi nelze příliš odpustit THQ, že se nesnažilo přivést tuto značku v novějším hávu. Je jasné, že remaster je výrazně jednodušší, než celkový remake, ale u některých titulů je poté znát, že na dnešní dobu už to zkrátka nestačí a to je problém i Amaluru. Příliš tomu nepřidá ani fakt, že některé objekty jsou pro hlavního hrdinu nepřekonatelnou překážkou. Není tak neobvyklé, že se nelze dostat přes padlý strom či větší větev.

Hra má poměrně solidní systém vylepšování. Takzvaný strom zkušeností nabízí možnost přidat body do síly, hbitosti či magie. V tomto ohledu je styl hraní v Amaluru vcelku variabilní. Postupně se zvyšujícím se levelem se dá rovněž vylepšovat různé speciální atributy a dovednosti. Což znamená, že se postupně zlepšujete v kovářství, alchymii, plížení, páčení zámků či v boji.

Podobně jako tomu bylo v případě remasteru SpongeBoba, tak i v Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning narazíte na slušnou řádku bugů. Naštěstí už byly opravené některé zásadní, které v krajních případech dokázaly potrápit hráče v tom, že jim zkrátka znemožnily hru dohrát. Poněkud zvláštní je i to, že hra trpí stejnými problémy jako kdysi a nikdo se jimi nezabýval.

Kolem a kolem je Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning poměrně zbytečným remasterem. Ale ruku na srdce je to hezká nostalgie pro ty, kteří už se hrou měli tu čest. Pakliže vás kdysi hra bavila, tak vás chytne i nyní. Pro ostatní hráče asi bude lepší, až poněkud spadne cenovka.

Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning nenabízí žádnou formu české lokalizace

- stylizace
- solidní systém vylepšování