Kinectimals – Recenze

Recenze Kinectimals, aneb zoologická v obýváku!

15. 2. 2011

Nintendo již docela před časem přišlo se svým Nintendogs a hry se zvířátky, leč se to na první pohled nemuselo zdát, se staly malinkatou, ale nesmazatelnou součástí herního trhu. Tohle postavení později umocnil soňácký Eyepet a tak bylo jasné, že s něčím roztomilým a nejspíš i chlupatým musí přijít taktéž Microsoft. Kinect byl jasnou platformou pro podobné rošťárny, a tak jsme se ihned po uvedení do prodeje dočkali Kinectimals. A přestože se jedná především o hru pro děti, právě dospělí odhalí její pravé kouzlo.

Pohybem k úspěchu

Tak trošku jsem udělal z Kinectimals hru roku, že? Pravdou je, že nejde o žádný blockbuster, ale po upoceném a strohém Kinect Adventures, je tohle prostě parádní odreagovačka. A je to nejspíše právě tím, že hra se neomezuje jen na drezůru vašeho čtyřnohého kamaráda. Musíte o něj pečovat, mýt ho, drbat, hrát si s ním, ale také řešit úkoly, hádanky, prozkoumávat společně ostrov, řešit hádanky a podobně. To, že jste na ostrově s jedenáctkou kočkovitých šelem, není jen náhoda. Ostrov Lemuria je opuštěným ostrovním rájem, kde dříve vládl udatný kapitán, kterého všichni obyvatelé ostrova měli rádi. Jednoho dne se ale kapitán ztratil a tak je právě na Vás, abyste celý ostrov prozkoumali a našli to, co všichni už takovou dobu hledají. Poklad! Feris Aurum, rozumějte bystu obrovské zlaté kočky.

Právě toto příběhové pozadí, které sice není kdovíjaké, ale je tam, dává hře poněkud vyšší smysl. Nezbývá tedy nic jiného, než si vybrat z jedenáctky šelmiček, kde nechybí ani lev, panter, levhart, či tygr a vydat se vstříc dobrodružství na ostrově Lemuria. Velkou část hry strávíte trénováním svého mazlíčka, což je rozhodně jedna z nejroztomilejších částí hry. Zkrátka, co uděláte vy před kamerou, zopakuje Váš kamarád na obrazovce. Samozřejmě ne vše. Jedná se o předem nadefinované pohyby, jako výskoky, válení sudů, panáčkování a podobné psí kusy (tzn. že se válíte po zemi, skáčete roznožmo a snažíte se netrefit lustr). Jak přesně který kousek předvést Vám vždy radí létající kamarád Brumla na straně obrazovky, který je Vám také jakýmsi průvodcem a především rádcem v průběhu celého ostrovního dobrodružství.

Kočkovitá šelma jako rodinný mazlíček

Ostrov Lemuria je rozdělen do sedmi rozličných částí, které jsou zprvu uzamčené (v řeči hry neprozkoumané), a které si odemknete splněním různých miniher, které na Vás v průběhu hraní čekají. Většinou jde o házení něčeho, někam, což je s Kinectem ale i tak zábavné. Navíc se Vám celou dobu pod nohy plete čtyřnohý kamarád, který se stará o vtipné skotačení, které je i po několika hodinách hraní pořád roztomilé. Za odměnu pak dostáváte medaile a především mince, které můžete utrácet v místním obchodě. Krom odemčení nových lokací se dočkáte i nepřeberného množství hraček pro Vašeho kamaráda a dalších miniher.

Nutno dodat, že všechna zvířátka jsou animována naprosto úžasně. Kinectimals si na realističnost nehraje. Hlavním ukazatelem je tady roztomilost a tu hra plní naprosto bezchybně. Než jsem si hru stačil dostatečně osahat, ke hře se dostala mladší sestra mojí přítelkyně. Tou dobou se u mě scházeli její kamarádky každý den, aby si alespoň chvíli pohráli s malým lvíčkem a já už začínal mít strach, aby mě sousedi nezažalovali za pedofílii. V takových chvílích, kdy jsem zpovzdálí kontroloval situaci před televizí, objevil jsem hlavní neduh hry, který jsem si při hraní sám neuvědomil. Pokud tvoříte hru pro mladší publikum, i u řekněme jednoduché hry jakou Kinectimals je, nesmíte zapomínat na lokalizaci. Létající Brumla totiž vcelku často dává příkazy, které bez určité znalosti angličtiny, zkrátka nepochopíte a zůstanete stát na jednom místě. Proto, pokud hrajte se svými ratolestmi, buďte jim poblíž. Když jsme u té angličtiny, Váš mazlíček reaguje i na klasické povely jako, sedni, lehni, vyskoč apod. Samozřejmě pouze v angličtině.

Pobaví vás?

V již zmíněném obchodě, kde můžete utrácet utržené zlaťáky, koupíte nové hračky, jídlo, či prostředky k péči o Vašeho mazlíčka. Taktéž můžete zvelebovat novým nábytkem a doplňky chatrč, která tu zůstala po kapitánovi a která je teď Vaše. V USA je i možné si výběr jedenácti šelmiček rozšířit o další zvířátka, které dostanete ke speciálnímu menu v Burger Kingovi. Pak stačí ukázat čárový kód na kamerku Kinectu a rázem máte ve hře například žirafu či slůně. Můžete se na výzvědy vydat na pražskou Florenc, podle mých informací k nám ale tato možnosti zatím nedorazila.

Kinectimals je maximálně roztomilou hrou, která strká Nintendogs hravě do kapsy. Navíc náznak příběhu dává hře daleko živější náboj a hra Vás udrží docela dlouhou dobu. Nejde o nic světoborného, ale to jste snad ani nečekali, že ne? Kinect hra využívá vcelku slušně a nějakých kiksů, co se pohybového ovládání týče je pramálo. A tak je největším neduhem ona absence českých titulků. Na druhou stranu, třeba je právě toto cesta, jak svým ratolestem otevřít zábavnou cestu ke studiu angličtiny. Pokud tedy máte děti, nebo hravou přítelkyni, Kinectimals by určitě ve Vašem obýváku neměli chybět. Jen bacha na ten lustr prosím Vás!

- Výběr z 11 šelem
- Bezchybné ovládání Kinectem
- Skvělé animace zvířat