Jacob Jones and the Bigfoot Mystery – Recenze

Jacob Jones and the Bigfoot Mystery ukazuje že i obyčejné adventury mohou být vcelku zábavnou záležitostí.

28. 6. 2013

Recenzovaná verze: Playstation Vita (hra je exkluzivním titulem této konzole)

Moje dnešní recenze nebude příliš dlouhá, neboť tato hra není nijak příliš rozverná na to, aby se o ní dalo napsat mnoho. Ostatně jsem to od ní ani neočekával. Jacob Jones and the Bigfoot Mystery je skutečně minihra, kterou Sony oznámilo v podstatě teprve několik málo týdnů, než spatřila světlo světa.

Hurá na tábor!

Jacob Jones and the Big Foot Mystery je skutečně jen minihra, navíc vydávaná na epizody. První je k dispozici od poloviny května a vychází exkluzivně na konzoli Playstation Vita. A o čem vlastně je? Inu jak název napovídá, hlavním hrdinou je chlapec jménem Jacob Jones, který přijíždí na letní dětský tábor. Tam se setkává se svými vrstevníky, s nimiž může debatit a také se svým novým kamarádem Bigfootem, což je taková obdoba Yettiho. Na poměry malé hříčky má hra slušný příběh a dobré dialogy.

Ve hře většinu času strávíte tím, že posloucháte své vrstevníky, vedoucí tábora a tak dále. Je tu opravdu hodně dialogů a celkově má hra takové pomalejší tempo. Jinak ale hratelnost stojí zejména na logickém myšlení. Hra totiž obsahuje poměrně velkou spoustu hádanek a u některých se i docela zapotíte. Člověk velmi rychle pozná, že hry typu Call of Duty a podobně mu rozhodně mozek nepocvičí a pak když se má přemýšlet, tak to bolí. Většina hádanek se provádí skrze gyroskop anebo dotykovou plochu na obrazovce PS Vita. U hádanek se dá využít nápověda a také můžete 3 z nich nechat zahrát samotnou Vitou, která je tedy vyřeší za vás.

Ve hře je také pár sběratelských předmětů, a pokud toužíte po trofejích, tak těch je ve hře také dost, nicméně se budete muset hodně snažit, abyste je skutečně dostali. Kolikrát po vás totiž hra bude chtít, abyste k získání trofeje vyřešili hádanku na co nejméně tahů, a to pak teprve nastupuje pořádná dávka k přemýšlení. Navíc druhá polovina je o poznání těžší. První epizoda má délku někde kolem 2 hodin, přičemž si můžete hádanky pouštět znovu, abyste došli ke všem trofejím.

Stylové podání

Hra běží na Unreal Enginu 3, takže pokud vás zajímá, jak vlastně hra vypadá. Inu, vážně parádně. Má neuvěřitelně barvité charaktery a lokace. Suprově ostré textury a vypadá naprosto famózně. Opravdu se na ní velmi dobře kouká a hra tím získává na atraktivitě. Velmi dobrý je i dabing a hudební doprovod, co však, ale zamrzí menší hráče, kteří by si hru jistě také užili, tak to je fakt, že české titulky ve hře zkrátka nenajdou. Poněkud horší jsou zde loadingy, které trvají poněkud delší dobu.

O Jacob Jones and the Bigfoot Mystery toho asi více napsat nelze. Těžko říct kdy se dočkáme další epizody, ale nutno uznat že si na ní počkám celkem s chutí. Hra je velice příjemná odreagovačka od onoho mainstreamu, který nás zaplavuje a za velmi přijatelnou cenu (cca 60Kč) nabízí pěknou porci hádanek na pocvičení zatuhlých mozkových závitů.

- hádanky
- grafická stránka
- skvělý příběh